Vad skulle ni värdera min 9-3 till?

Founder
18 april 2007 · 1 414 Inlägg

Jag har kollat runt bland lite bilar på blocket o priserna skiljer sig väldigt mycket fram och tillbaka. Tänkte kolla med er vad ni skulle tänka er ge för min 9-3'a? Endast seriösa inlägg tack...

Bilen skulle säljas med en 205 hk box istället för den 245 hk som sitter i nu.
Bilen har rullat ca 13000 mil.

Här är bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=767

Senast redigerat av Founder (18 april 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Jonni
18 april 2007 · 1 256 Inlägg

Det är rätt svårt att "Värdera" din bil, med tanke på att den här bilen är rätt speciell och kommer troligen säljas till en "SAAB-freak" som älskar SAAB lika mycket som du.

Men jag skulle tippa på privatmarknaden så är din bil (med tanke på det fina skicket) värd någonstans mellan 135.000-155.000, Hos handlare betydligt mycket mindre

Nu har jag bara sett bilder och vet ju inte om det är några fel på den, så vissa avdrag blir det ju alltid om det är nåt fel, trimboxen skulle jag nog sälja med om jag var du, för som tidigare skrivet så är det säkerligen en SAAB-freak som köper en 9-3 Viggen.

Men din Viggen ser ut att ha kvar sitt "orginalutförande" och jag anser att en viggen skall vara orginal, inga modifieringar!

Hoppas du är nöjd med svaret

Mvh Jonni

Senast redigerat av Jonni (18 april 2007)

Founder
18 april 2007 · 1 414 Inlägg

Jonni skrev:
Det är rätt svårt att "Värdera" din bil, med tanke på att den här bilen är rätt speciell och kommer troligen säljas till en "SAAB-freak" som älskar SAAB lika mycket som du.

Men jag skulle tippa på privatmarknaden så är din bil (med tanke på det fina skicket) värd någonstans mellan 135.000-155.000, Hos handlare betydligt mycket mindre

Nu har jag bara sett bilder och vet ju inte om det är några fel på den, så vissa avdrag blir det ju alltid om det är nåt fel, trimboxen skulle jag nog sälja med om jag var du, för som tidigare skrivet så är det säkerligen en SAAB-freak som köper en 9-3 Viggen.

Men din Viggen ser ut att ha kvar sitt "orginalutförande" och jag anser att en viggen skall vara orginal, inga modifieringar!

Hoppas du är nöjd med svaret

Mvh Jonni

Tjenare Jonni,

Det var ett ganska högt pris du satte, det tackar man för smile Jag har haft den ute på annons 1 gång och då gick den så högt som 128'000 i budgivning men till slut visade det sig att killen ändå inte hade några pengar, så då bestämde jag mig för att behålla bilen.

Den är helt felfri. Vad gäller Trimboxen är en SAAB original prototyp del så den vill jag sätta in i en eventuell framtida cabb i så fall smile

När jag gick till SAAB Ana i Trollhättan erbjöd dom mig 95'000:- för bilen men dom höjer oftast priset med ca 30% vid försäljning, har sett liknande bilar för drygt 125'000 hos dom...

Mvh Tim

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Jonni
18 april 2007 · 1 256 Inlägg

Founder skrev:

Jonni skrev:
Det är rätt svårt att "Värdera" din bil, med tanke på att den här bilen är rätt speciell och kommer troligen säljas till en "SAAB-freak" som älskar SAAB lika mycket som du.

Men jag skulle tippa på privatmarknaden så är din bil (med tanke på det fina skicket) värd någonstans mellan 135.000-155.000, Hos handlare betydligt mycket mindre

Nu har jag bara sett bilder och vet ju inte om det är några fel på den, så vissa avdrag blir det ju alltid om det är nåt fel, trimboxen skulle jag nog sälja med om jag var du, för som tidigare skrivet så är det säkerligen en SAAB-freak som köper en 9-3 Viggen.

Men din Viggen ser ut att ha kvar sitt "orginalutförande" och jag anser att en viggen skall vara orginal, inga modifieringar!

Hoppas du är nöjd med svaret

Mvh Jonni

Tjenare Jonni,

Det var ett ganska högt pris du satte, det tackar man för smile Jag har haft den ute på annons 1 gång och då gick den så högt som 128'000 i budgivning men till slut visade det sig att killen ändå inte hade några pengar, så då bestämde jag mig för att behålla bilen.

Den är helt felfri. Vad gäller Trimboxen är en SAAB original prototyp del så den vill jag sätta in i en eventuell framtida cabb i så fall smile

När jag gick till SAAB Ana i Trollhättan erbjöd dom mig 95'000:- för bilen men dom höjer oftast priset med ca 30% vid försäljning, har sett liknande bilar för drygt 125'000 hos dom...

Mvh Tim

Viggen är ju fortfarande en väldigt speciell bil och jag hittade inte så många 01:or på nätet heller, därav det stora hoppet på min gissning mellan 135-155.000.

Rätt köpare betalar rätt pengar, det var kanske inte så farligt långt ifrån om du blev bjuden 128.000 smile men jag såg att milen på liknande bilar var lite lägre än på din så man får sänka priset litegrann.. Men om du blivit bjuden 128.000kr så varför inte lägga ut den för dryga 129.900kr? 

Och att Saab Ana bjöd dig 95.000 är jag inte ett dugg förvånad över, Priserna för inbytesbilarna hos handlare brukar ligga cirka 20000-40000 under priserna på blocket eller i bilhallen, i Göteborg hade du inte fått mer än ca 85.000 skulle jag tro..

Ring för skojs skull och hör med BegagnatCenter i Göteborg och säg att du är intresserad av denna bara för att inte verka vara ute efter att få ett pris på din bil.

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=6F … intotal/ny

Fråga vad du får i inbyte för din, säg att den är i bra skick bara.. Säg aldrig "mint kondition" för då skrattar dem bara..
031-86 54 00


Viggen är en "samlarbil" i mitt tycke och skall säljas på privatmarknaden smile
Och det är som skrivet, svårt att prissätta din bil med tanke på hur många det finns och att det är just en Viggen.

Mvh Jonni

Senast redigerat av Jonni (18 april 2007)

Kettunen
18 april 2007 ·

Vet ej. Aldrig varit saab fantast. Men läcker motor rum i alla fall wink

master_lars
18 april 2007 · 1 166 Inlägg

Jag tror nog du kan få en 130 tegel för den, Hör av dig till StS och kolla vad dem tycker. STCS=Saab Turbo Club of Sweden.

BBR
18 april 2007 · 348 Inlägg

Det är väldigt svårt att prissätta en bil som är ombyggd så pass som denna, för i grunden är det ju egentligen bara en "SAAB 9-3 SE COUPE 2.0T" på 150 hk ltt, dock så är den för jäkla fin.  Hade det varit en äkta viggen, skulle du troligen kunnda få sålt den för 120-150k, men det gäller nog att du hittar en saab fanatiker för att få de pengarna för din.

Dock, nallen som sitter på hatthyllan, den skulle jag vilja ha big_smile

Jonni
18 april 2007 · 1 256 Inlägg

BBR skrev:
Det är väldigt svårt att prissätta en bil som är ombyggd så pass som denna, för i grunden är det ju egentligen bara en "SAAB 9-3 SE COUPE 2.0T" på 150 hk ltt, dock så är den för jäkla fin.  Hade det varit en äkta viggen, skulle du troligen kunnda få sålt den för 120-150k, men det gäller nog att du hittar en saab fanatiker för att få de pengarna för din.

Dock, nallen som sitter på hatthyllan, den skulle jag vilja ha big_smile

Är det ingen riktig Viggen?

Oj, då är det verkligen inte dem priserna :S

Nu när jag tänker efter, Viggen är väl bara Gul och Blå? big_smile

Senast redigerat av Jonni (18 april 2007)

BBR
18 april 2007 · 348 Inlägg

Jonni skrev:

BBR skrev:
Det är väldigt svårt att prissätta en bil som är ombyggd så pass som denna, för i grunden är det ju egentligen bara en "SAAB 9-3 SE COUPE 2.0T" på 150 hk ltt, dock så är den för jäkla fin.  Hade det varit en äkta viggen, skulle du troligen kunnda få sålt den för 120-150k, men det gäller nog att du hittar en saab fanatiker för att få de pengarna för din.

Dock, nallen som sitter på hatthyllan, den skulle jag vilja ha big_smile

Är det ingen riktig Viggen?

Oj, då är det verkligen inte dem priserna :S

Nu när jag tänker efter, Viggen är väl bara Gul och Blå? big_smile

Tror det ska finnas fler färger, men låter det vara osagt, ett ganska unikt för viggen är att motorn är på 2,3T, enda 9-3 med 2,3T samt att den har 230hk

Tittade upp bilen på vv.se

Senast redigerat av BBR (18 april 2007)

Aerodynamik ...
18 april 2007 · 7 120 Inlägg

Jonni skrev:
Nu när jag tänker efter, Viggen är väl bara Gul och Blå? big_smile

Exakt.

BBR
18 april 2007 · 348 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Jonni skrev:
Nu när jag tänker efter, Viggen är väl bara Gul och Blå? big_smile

Exakt.

Efter lite efterforksning, så finns viggen i andra färger

http://www.blocket.se/vi/10948607.htm?ca=13_s t.ex

Enligt vv.se: Fabrikat:  SAAB 9-3 VIGGEN DX35G-SR
               Färg:  GRÅ
                   Effekt kW:  169 (230hk)

Aerodynamik ...
18 april 2007 · 7 120 Inlägg

BBR skrev:

Aerodynamik skrev:

Jonni skrev:
Nu när jag tänker efter, Viggen är väl bara Gul och Blå? big_smile

Exakt.

Efter lite efterforksning, så finns viggen i andra färger

http://www.blocket.se/vi/10948607.htm?ca=13_s t.ex

Enligt vv.se: Fabrikat:  SAAB 9-3 VIGGEN DX35G-SR
               Färg:  GRÅ
                   Effekt kW:  169 (230hk)

Det var som tusan, har alltid trott att de var blåa och gula.

Men den där var riktigt fin smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang