Bilskrotningspremien avskaffas, nya regler fr o m 1/6 2007

peegee Forummoderator
19 april 2007 · 2 924 Inlägg

Har ni någon gammal bil ståendes eller som ni håller på att köra slut på nu?
Skrota den innan det är försent att få skrotpengar för den... hmm

http://www.vv.se/templates/NewsPage____20280.aspx

http://www.regeringen.se/sb/d/2486/a/73657

Senast redigerat av peegee (20 april 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Tom Darth Vader
19 april 2007 · 1 644 Inlägg

Dummaste förslaget på länge enligt mig, Sverige har redan idag problem med övergivna bilar som förstör naturen runt om i landet, och inte fan blir det bättre av att man inte längre får betalt för att lämna in sin bil till skrot. Det kommer ju bara bli mer och mer bilar övergivna i naturen efter detta, när folk inte orkar ta sig tiden att lämna in den. Pengarna man fick(får) förut var ju en skitbra idé till att få folk att lämna in den till en riktig skrot.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Pan
19 april 2007 ·

nä man får juh 4000:- kr för en bil på skrote såvida den har påställd ovh skattad sen får du tilbaka skatten och 4000:- årmodeller upp till 88 typ flör dom vill ha bort alla bilar utan katalysatorer så är  det.

asså var inte det någon ny bestämmelse eller är det bara jag som inte hänger med. Så man får alltså 4000kr för en katt fri bil före 88.

peegee Forummoderator
19 april 2007 · 2 924 Inlägg

raffy skrev:
nä man får juh 4000:- kr för en bil på skrote såvida den har påställd ovh skattad sen får du tilbaka skatten och 4000:- årmodeller upp till 88 typ flör dom vill ha bort alla bilar utan katalysatorer så är  det.

Inte riktigt...
Fr.o.m 1 Juni 2007 får man 4000kr för bilar äldre bilar än -89 om den uppfyller vissa krav (står på sidorna jag länkat till), bl.a att den skall varit i trafik 31 aug 2006...
MEN det är bara en kampanj som bara gäller uppskattningsvis i ca 3-6 månader (kan gå fortare) eller hur länge det finns pengar kvar i bilskrotningsfonden, sen får man ingenting!
Detta beror på hur stort intresse blir, ju större desto kortare tid... (jag tror på STORT intresse pga bästa erbjudandet någonsin!)
Därav denna uppmaning att passa på att skrota så länge man får skrotpengar...


DoWahDiddy,
Jag samtycker helt me dig!

Senast redigerat av peegee (20 april 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Pan
19 april 2007 ·

joo satt och läste lite där hoppas att bilen inte var avställd den 31 aug bara då blir jag ledsen. För det är så att jag har rosthål i balken så då kanske det blir skroten för bilen så jag får ut lite pengar iaf.

peegee Forummoderator
19 april 2007 · 2 924 Inlägg

Pan skrev:
joo satt och läste lite där hoppas att bilen inte var avställd den 31 aug bara då blir jag ledsen. För det är så att jag har rosthål i balken så då kanske det blir skroten för bilen så jag får ut lite pengar iaf.

Du får 0kr efter 1 Juni om den inte var i trafik då, men du behöver inte betala nån skrotningsavgift som idag för det ska bli gratis...

Senast redigerat av peegee (26 april 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang