Vad kostar en lackering?

granada75
22 april 2007 · 177 Inlägg

Som rubriken säger,

I linköpingsområdet helst.

Jag sköter slipandet och spacklandet själv.
Det är alltså finslip och lack det handlar om, Vad kan ett sånt jobb kosta?

Nån vänlig själ som kan tänka sig göra det över en helg eller så?

EDIT:
CRAP! jag la posten i fel forum! Sorry! sad
Kan nån flytta den till rätt forum ?

Senast redigerat av granada75 (22 april 2007)

Over and out!
Muz Wallraff
22 april 2007 · 319 Inlägg

3000:- tar bygdens lackerare för att bara hålla i sprutan och måla, så tillkommer ju färg och allt därtill!!
ett hett tips, kosta på å låt en lackerare göra hela jobbet, resultatet blir efter din slipning..
och då har du inget att säga till om, om det är rinningar eller nått annat mindre kul...

granada75
22 april 2007 · 177 Inlägg

Muz skrev:
3000:- tar bygdens lackerare för att bara hålla i sprutan och måla, så tillkommer ju färg och allt därtill!!
ett hett tips, kosta på å låt en lackerare göra hela jobbet, resultatet blir efter din slipning..
och då har du inget att säga till om, om det är rinningar eller nått annat mindre kul...

Bygdens lackerare?
nu hänger jag inte med...
Skit i om det inte blir perfekt, Sierran är rollad av nån bonde, Vad som helst ser bättre ut.

Over and out!
CLIFF_
23 april 2007 · 112 Inlägg

har en polack hemma i garaget som gör all med allt ingående för 5000 han har egen firma hemma i polen.. han ska lacka min audi om 2 veckor...d

Volvo v70 awd "Familjebilen" (1997)
Lady_Milla Alecci's fästmö
24 april 2007 · 708 Inlägg

min bil kostar mellan 15 000-25 000 kr...dom gör hela jobbet å detta e bara utsidan om man tar inne i dörrar ligger de runt 27 000 och hela kan nog ligga över 30 000kr så billigt e de nog inte....men man har garanti på jobbet å dom kan inte skylla på nått om de blir fel men om man nu gör de själv mä slipning kan dom ju (om de e så evil då) säga att de e du som har gjort fel...men men..iaf sen beror de nog på lacken med om de e metallic eller vanlig..vanlig på min e 15 000 bara utvändigt....så nu kanske du har lite å gå efter iaf:P klart sen bero de på firman mä smile

Lycka till big_smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Louksor
24 april 2007 · 1 915 Inlägg

Köp färg och ta en roller och måla själv ? smile <-- går att få mkt fint om man gör ett bra jobb.
Köp ett gäng sprayburkar och måla själv ? smile <-- vet en som målade sin 740 på det sättet, såg förjävligt ut..

en lackerare här i stan tar 5000:- för lackering inkl slipning, men färg tillkommer, han gör lite jobb vid sidan om fast hemma i hans lilla garage, men hans jobb tycker jag inte blir så bra...

En riktig lackfirma kostar väl massa $$$$...

Men priserna kan skilja rätt så mycket mellan olika firmor, så bästa är att du kollar gulasidorna och ringer och frågar lackfirmorna i din närhet vad de tar för en lack.

Sen beror det ju på hur duktig du är på grundarbetet oxå, små skavanker syns ofta först efter man lagt på grundfärgen = mer jobb för firman om de behöver spacka o slipa för bra resultat.
Sen skiljer det en del i pris beroende på vilken färg du ska ha på bilen, och även storleken på bilen...

Citat från en annan tråd
"Alla lackerare går dock inte med på att låta kunden sköta underarbetet för att sedan blåsa på färgen.
Även om han lackar som en gud kan det se bedrövligt ut pga dåligt underarbete och det blir ju ingen bra reklam för honom sen när folk får höra vem som lackade bilen."

Testa sök så kommer det upp liknande frågor (fast inte samma stad

)

Min Vento kostade mig 1300:- för ett lackpaket (sandpapper, grundfärg, lackfärg osv.) Slipade bilen själv o svågern lackade gratis...
Blir en lack på 244:an i sommar, blir samma pris där fast svågern o pappa får hjälpa till o matta ner bilen,  då jag har fått problem med min rygg...

Senast redigerat av larsson.m (24 april 2007)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Lady_Milla Alecci's fästmö
24 april 2007 · 708 Inlägg

min står på en riktig lackeringsfirma just nu iaf:D däför jag vet så mycKet:P

men jag skulle aldrig i hela mitt liv lämna in de till en som inte har en firma som man kan lita på..vem vet de kan göra... stjäla bilen å vad som å du kan inte beisa att den varit där eftersom man sj åker dit för att man gör de svart fyfy illa illa tongue haha

nädu en riktig lackerings firma ska de va!!!!big_smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Ena Colaberoende
24 april 2007 · 1 219 Inlägg

Hade aldrig vågat låta någon hobbylackerare gå på min bil. Visserligen kan han vara kanonduktig med färgsprutan och kan säkert lyckas också utan rinn och dammpartiklar men jag betalar hellre lite mer för garantierna och rätten att kunna reklamera om något går fel.

/Ena

Lady_Milla Alecci's fästmö
25 april 2007 · 708 Inlägg

precis min åsikt de big_smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
AE92
25 april 2007 · 10 Inlägg

Visserligen inte i ditt närområde men i barkarby lackade jag min bil för 20000:- då gjorde de allt jobb nedslipning/fin/våtlsip och lack jag hade dock rivit ned bilen i molekyler och lämnat den i delar typ men jag fick dörrfalserna lackade och det blev grymt bra

fick hem den efter 3 dagar!

lycka till med din bil!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang