Är turbon dålig?

Quizze
22 april 2007 · 93 Inlägg

jag har en saab 9.5 2.0 t som ryker lite mer änn va den borde.
Och när jag gasar så känns de som om turbon slutar ladda i några sekunder vid ca 5-6000 varv sen börjar den ladda igen. hel skumt. Hur kan man veta ifall turbon ä på väg att gå i graven?
en till fråga. Vad kan va felet jag får stötar så fort ja kliver ut ur bilen. har varit så i ca 2 veckor nu.

tack för seriösa svar

//Peter

MrTegefeldt Stålverksarbetare
22 april 2007 · 372 Inlägg

Det att du får stötar, har jag för mig, har med att göra med luftfuktigheten eller så i luften som gör att man blir statiskt uppladdad och därmed får stötar. Jag samt många av mina polare har samma "problem" tongue

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
MrStoffe
22 april 2007 · 69 Inlägg

Ja har samma problem me min Saab, får jämt stötar när jag går ut ur bilen hmm

Christoffer Ivarsson :P
Saab 9-3 (2000)
Lindahl-
22 april 2007 · 151 Inlägg

Jag brukar få några ordentliga jäkla zappar när jag stänger bildörren så nu brukar jag stänga dörren men jackan smile

Quizze
22 april 2007 · 93 Inlägg

haha ofan. har hört fler som vart me om de. men ingen som vet nått om mitt större problem'?

PeppeVectra Peppe Vectra
22 april 2007 · 1 076 Inlägg

hur långt har bilen gått å hur mycke har du kladdat på motorn?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Quizze
22 april 2007 · 93 Inlägg

den har gått snart 17000 mil.. den är uppgraderad till 200 hk från 150. endast programvara.

alfredsson
23 april 2007 · 231 Inlägg

känner igen det med stötarna, får alltid de så fort jag stänger dörren tongue

Quizze
23 april 2007 · 93 Inlägg

nån som vet nått om de stora problemet?

Kösworth medlem
23 april 2007 · 412 Inlägg

Vad för färg på avgaserna. Blå? inte så bra. Ta bort luftfiltret och slangen. Å känn på axeln som går genom turbon. Axeln får glappa från sida till sida men inte in och ut
Mvh Krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824
Toyota Supra MKIV "Reaper" (1993)
TommyGT
23 april 2007 · 113 Inlägg

Quizze skrev:
jag har en saab 9.5 2.0 t som ryker lite mer änn va den borde.
Och när jag gasar så känns de som om turbon slutar ladda i några sekunder vid ca 5-6000 varv sen börjar den ladda igen. hel skumt. Hur kan man veta ifall turbon ä på väg att gå i graven?


tack för seriösa svar

//Peter

Känn på wastegatestaget kan juh vara så att mebranet e utslitet..

Senast redigerat av TommyGT (23 april 2007)

Volvo S60 T5 "Sessan" (2001)
hansson_1985
23 april 2007 · 106 Inlägg

ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul.
//hansson

granada75
23 april 2007 · 177 Inlägg

hansson_1985 skrev:
ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul.
//hansson

Det måste stämma, För att bli av med stötarna måste ni ha märkes underkläder så som: björn borg eller cc! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Senast redigerat av granada75 (23 april 2007)

Over and out!
hansson_1985
23 april 2007 · 106 Inlägg

granada75 skrev:

hansson_1985 skrev:
ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul.
//hansson

Det måste stämma, För att bli av med stötarna måste ni ha märkes underkläder så som: björn borg eller cc! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

ska ta på mig i imorgon och pröva..  tack tack..

granada75
23 april 2007 · 177 Inlägg

hansson_1985 skrev:

granada75 skrev:

hansson_1985 skrev:
ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul.
//hansson

Det måste stämma, För att bli av med stötarna måste ni ha märkes underkläder så som: björn borg eller cc! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

ska ta på mig i imorgon och pröva..  tack tack..

Glöm inte suspensoaren

Over and out!
Quizze
23 april 2007 · 93 Inlägg

hmm ska se efter. röken jadu svårt å säga. märker de då ja kör så:p äre stor insatser för att byta turbo?.

haha underkläder? ofan. morsan fick stör me så:s haha

hansson_1985
24 april 2007 · 106 Inlägg

Quizze skrev:
hmm ska se efter. röken jadu svårt å säga. märker de då ja kör så:p äre stor insatser för att byta turbo?.

haha underkläder? ofan. morsan fick stör me så:s haha

har din mamma string eller inte? då slipper ja pröva string.. känner inte för de lixom..

HoKkee
24 april 2007 · 845 Inlägg

haha vafan.. tongue

skogsvild Offroad tokig
24 april 2007 · 226 Inlägg

OM ni tar tag i dörrkarmen innan ni sätter ner fötterna i backen så får ni inga stöttar. Så lätt var det problemet att lösa big_smile

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig
Lindahl-
24 april 2007 · 151 Inlägg

Vem fan har råd att köpa märkeskläder när man kör fin bil? Får väl stå ut med stötarna.. Haha smile


Dessutom kan de va trevligt med något som stöter på en, för tjejerna gör det då inte. roll

Senast redigerat av Lindahl- (24 april 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang