Vart hittar jag sommarjobb?

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Hej alla..
Jag går på fodonslinjen i bolandskolan i uppsala och har försökt hitta sommarjobb länge nu men inte hittat nåt hmm
Så nu vänder jag mig till er som bor i uppsala eller alla andra.
Det finns nästan inga platser kvar på lackeringfirmor och idag skrev jag ett mail till bildemo här i uppsala och har inte fått svar än..
Annars vet jag inte va jag ska sommarjobba sad
så nu till min efterlysning är vart man helst ska söka sommar jobb som tex bildemonteringar eller plåtfirmor i uppsala.. (allt somhar att med fordon att göra)
Snälla tipsa nu alla från uppsala och hör gärna på erat arbete om ni kan ta in en sommararbeteare i några veckor  under lovet smile
mvh kimpa

ShadowD Sensation
10 maj 2007 · 74 Inlägg

Rätt sent o söka nu..dom flesta sommar jobben e dock slut nu..själv hittade jag ett dugligt jobb i 6 veckor 95kr/h + ob tilllägg + semester ersättning:)

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded
lelleal
10 maj 2007 · 1 150 Inlägg

Lite sent kanske men lig i så får vi hoppas på att du hittar nåt smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

GolfGtiPower skrev:
Rätt sent o söka nu..dom flesta sommar jobben e dock slut nu..själv hittade jag ett dugligt jobb i 6 veckor 95kr/h + ob tilllägg + semester ersättning:)

Jo jag vet.. men blev lovad en plats fast företaget gick de dåligt för och de har inte  "råd"
Att ta in extra personal så jag vet inte vad jag ska göra hmm
Antingen lever jag på lovet utan pengar och de kommer nog inte gå fasten mamma och pappa kansäkert lägga ut lite men jag måste ha pengar till delar som ska till mercan..
Så nu söker jag.. ska f"nimej hitta ett litet jobb nu tongue


lelleal
Tackar för stödet smile
mvh kimpa

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
10 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Har du kollat med åkerier och bussverkstäder? På Swebus tar de alltid in sommarjobbare från fordon på sommaren, så den ordinarie som går kvar när de andra har semester har lite sällskap och ett par extra händer.
Även många åkerier har någon liten verkstad och nån som går där och pular och pillar med service och bromsar (min styvfar jobbar så) och de kan säkert ha glädje av någon sommarknäckare.
Alternativet är ju maskinverkstäder, för traktorer och tröskor och sådant, de lär ju ha fullt upp under sommaren.

Några tankar bara. Hoppas det löser sig // Ellen *I en annan del av landet* smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

vulture skrev:
Har du kollat med åkerier och bussverkstäder? På Swebus tar de alltid in sommarjobbare från fordon på sommaren, så den ordinarie som går kvar när de andra har semester har lite sällskap och ett par extra händer.
Även många åkerier har någon liten verkstad och nån som går där och pular och pillar med service och bromsar (min styvfar jobbar så) och de kan säkert ha glädje av någon sommarknäckare.
Alternativet är ju maskinverkstäder, för traktorer och tröskor och sådant, de lär ju ha fullt upp under sommaren.

Några tankar bara. Hoppas det löser sig // Ellen *I en annan del av landet* smile

Tackar för tipset.. ska kika på det.. de finns ju firmor här i uppsala som ul eller swebus så man ska väl skicka iväg ett mail..
Exakt va jag vill göra som du skrivaer.. vill göra nåt praktiskt inte sitta i en affär och ställa upp varor.. ska skicka iväg några mejl ikväll så får vi se smile
Tackar för tipsen big_smile
Tackar åter igen
mvh kimpa

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
10 maj 2007 · 798 Inlägg

Om du nu inte skulle hitta något som har med fordon att göra så brukar det väl alltid finnas telefonförsäljning och så... kanske inte världens roligaste men är ju ett jobb iaf.

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

racing-jimpa skrev:
Om du nu inte skulle hitta något som har med fordon att göra så brukar det väl alltid finnas telefonförsäljning och så... kanske inte världens roligaste men är ju ett jobb iaf.

Jo de stämmer.. men vafan.. vill man ringa till folk som säger. "hej vi vil inte ha nåt" hela dagaran:P hehe
Men som du säger.. och man kännar pengar.
Men nu ska jag banemig ha ett mekaniskt sommarjobb tongue
mvh kimpa

hedley Saaboholic
10 maj 2007 · 3 129 Inlägg

Som föregående skrev, om du inte hittar ett jobb just med fordon sök dig efter vadsomhelst pengar som pengar, eller?

Och skicka mail är nog det dummaste man kan göra..bättre att gå dit eller att ringa, ger ett mer personligt intryck.

Om du inte får genom fordon, sök i dvs affärer på tappar/statoil,shell osv eller på industrier.

Jag fick jobb idag..har gått 2timmars 05:54-07:45 varje dag sedan i januari på saab innan skolan och har nu fått sommarjobb smile

Ska även på intervju hos burger king imorgon, skall försöka få helg/kväll eller nån vecka då jag har semester iochmed den 4-veckors gemensamma industri semestern. Alltid bra med pengar oavsett om man får städa eller skruva på bilar.

cool

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

hedley skrev:
Som föregående skrev, om du inte hittar ett jobb just med fordon sök dig efter vadsomhelst pengar som pengar, eller?

Och skicka mail är nog det dummaste man kan göra..bättre att gå dit eller att ringa, ger ett mer personligt intryck.

Om du inte får genom fordon, sök i dvs affärer på tappar/statoil,shell osv eller på industrier.

Jag fick jobb idag..har gått 2timmars 05:54-07:45 varje dag sedan i januari på saab innan skolan och har nu fått sommarjobb smile

Ska även på intervju hos burger king imorgon, skall försöka få helg/kväll eller nån vecka då jag har semester iochmed den 4-veckors gemensamma industri semestern. Alltid bra med pengar oavsett om man får städa eller skruva på bilar.

cool

Jo de stämmer helt och hållet.. men man vil ju jobba me det man ska välja senare och tetsa på lite..
Men lack ska jag gå i skolan sen hoppas jag på iallefall. (inte säkert att kommain på lacklinje än) sad
Men som du säger.. pengar är pengar så man får väl börja jobba på max eller nåt..
tackar för tipset iallefall smile
mvh kimpa

Frosted
10 maj 2007 · 1 878 Inlägg

tur att man är fast anställd så man inte behöver att leta sommarjobb smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Anonymust
10 maj 2007 · 136 Inlägg

den dagen då du står utan arbete så är det guld värt att ha kämpat för ett jobb!

jag går alltid direkt till källan, och visar upp mig, det brukar funka bäst. Ingen telefon, inga brev, rätt och slätt stå till förfogande.

Gå nånstans, stanna där i några timmar och prata med dem, behöver inte säga så mycket, gör dig oumbärlig, se till att vara där när något skulle behöva ett par extra händer. Som du säger så är det inget vidare att sitta still!

// Johan

ludde__mannen draminbil.nu
10 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Börja med att sluta skicka mail! Ska du ha ett sommarjobb så ring!

gloudarck the greatest
10 maj 2007 · 121 Inlägg

bästa är att gå ditt


ludde__mannen skrev:
Börja med att sluta skicka mail! Ska du ha ett sommarjobb så ring!

The Mödd
ludde__mannen draminbil.nu
10 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Att gå dit utan att först ha ringt kan bli dumt ifall det är en upptagen chef man ska prata med wink

gloudarck skrev:
bästa är att gå ditt


ludde__mannen skrev:
Börja med att sluta skicka mail! Ska du ha ett sommarjobb så ring!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Att gå dit utan att först ha ringt kan bli dumt ifall det är en upptagen chef man ska prata med wink

gloudarck skrev:
bästa är att gå ditt


ludde__mannen skrev:
Börja med att sluta skicka mail! Ska du ha ett sommarjobb så ring!

Tjena alla..
Jag har skrivt mejl till 2 ställen nu och de inehöll den fakta förtagen vill veta och telefon och emajl idress så de kan bestämas en tid så jag kan komma och presentera mig personligen om de va intresserade.
Har ju inget körkort så jag kommer inte runt i hela staden.. så de bästa är att skicka iväg ett mail med nödvändig fakta och kontakt uppgifter sedan får de höra av sig och bestämma en tid smile
Men tack för tipsen.. funderar på att gå till meca i morrn och höra me dem i butiken och på verkstaden..
Några från uppsala som kan föreslå arbetsplatser?
mvh kimpa

axie
11 maj 2007 · 67 Inlägg

Som några skrivit innan, skicka inte mail, ring helst inte heller först utan gå dit och prata direkt. Kan inte chefen eller personen som har hand om sommarjobben just då bestäm då någon annan dag/tid som det passar.

Uppsala är väll inte större än att det går att cykla?

Tippsen jag har att ge dig

Lycka till

Volvo 945 (1994)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 maj 2007 · 4 190 Inlägg

axie skrev:
Som några skrivit innan, skicka inte mail, ring helst inte heller först utan gå dit och prata direkt. Kan inte chefen eller personen som har hand om sommarjobben just då bestäm då någon annan dag/tid som det passar.

Uppsala är väll inte större än att det går att cykla?

Tippsen jag har att ge dig

Lycka till

Hehe.. nja jag bor 1.8 mil från uppsala..
Jo de stämmer men jag får väl åka in till stan snart och höra annars har jag föräldrar och en bil att hålla på med hela lovet..
tack för tipset
mvh kimpa

tecman
11 maj 2007 · 1 741 Inlägg

1.8 mil låter som till mitt sommarjobb.. är ju inte så farligt. du får ju kanske dra av det på skatten nästa sommar då åxå.. smile

och det börjar bli ruggigt sent att söka nu men lycka till!

skicka mail funkar det har jag gjort och jag fick bättre jobb än jag hade förväntat mig smile finns det en mailadress till dom så är det väl lika bra att dom lär sig använda den till nåt vettigt. är ju samma sak som att skicka in med vanlig post. förutom att det är svårare att tappa bort på datorn.

Senast redigerat av tecman (11 maj 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 maj 2007 · 4 190 Inlägg

tecman skrev:
1.8 mil låter som till mitt sommarjobb.. är ju inte så farligt. du får ju kanske dra av det på skatten nästa sommar då åxå.. smile

och det börjar bli ruggigt sent att söka nu men lycka till!

skicka mail funkar det har jag gjort och jag fick bättre jobb än jag hade förväntat mig smile finns det en mailadress till dom så är det väl lika bra att dom lär sig använda den till nåt vettigt. är ju samma sak som att skicka in med vanlig post. förutom att det är svårare att tappa bort på datorn.

Jo de stämmer bra de smile
jo jag vet..
men man har ju meckat bil hela skoltiden nu i 1an.. så man får väl mecka till grannarna.. har några bilar att byta kränngningshämmare.. men man vill ju tjäna lite stålar så det får väl bli klippa gräsmattan eller nåt tongue

Jo de är det jag försökt säga till folk tongue
mende funkar.. flera kompisar har skrivit mejl och fått bra jbb.. så de är bara att skriva till ställen..
men funderar typ på ica eller nåt liknande..
tackar för stödet:
mvh kimpa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang