Hjälp, Toning hur ska jag göra?

__Linus__
16 maj 2007 · 192 Inlägg

loudness skrev:
klart de går själv mycke såpavatten och tålamod!

joo..men de e jue just de..tålamod..märkte att ja int har tillräckligt me de..när de gäller att tona..försökt 2 ggr..men de sket sig:P

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
16 maj 2007 · 199 Inlägg

__Linus__ skrev:

eclips3 skrev:
nej, kan hålla med om att det är högt pris som fan! men man får ju det bra gjort men som sagt, pengar! du känner ingen som kan tona då? till ett vettigt "kompis"pris?

njea..vet jue int riktigt..hmm man får la ragga upp lite bekanta å fråga om dom lust å ge en hjälpande hand..men alla som har tonat själv säger att de blir kasst efter ett tag..att filmen får bubblor å skit...e de så?:S

det brukar bli som jag tidigare nämde mindre bubblor och sådant.. men det blir inte enligt mig sämre i efetrehand.. som jag sa.. det beror helt å hållet på vilken kvalit'e du vill ha på jobbet...känns det värt att lägga ut för att lämna bort så gör man det... annars är man snåla (läs: ekonomisk) som jag å gör det själv... alternativt låt pappa, brosan eller annan kompis göra det så kan du klaga ihjäl honom över att du är missnöjd med hans insats lol

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
__Linus__
16 maj 2007 · 192 Inlägg

Inkster skrev:

__Linus__ skrev:

eclips3 skrev:
nej, kan hålla med om att det är högt pris som fan! men man får ju det bra gjort men som sagt, pengar! du känner ingen som kan tona då? till ett vettigt "kompis"pris?

njea..vet jue int riktigt..hmm man får la ragga upp lite bekanta å fråga om dom lust å ge en hjälpande hand..men alla som har tonat själv säger att de blir kasst efter ett tag..att filmen får bubblor å skit...e de så?:S

det brukar bli som jag tidigare nämde mindre bubblor och sådant.. men det blir inte enligt mig sämre i efetrehand.. som jag sa.. det beror helt å hållet på vilken kvalit'e du vill ha på jobbet...känns det värt att lägga ut för att lämna bort så gör man det... annars är man snåla (läs: ekonomisk) som jag å gör det själv... alternativt låt pappa, brosan eller annan kompis göra det så kan du klaga ihjäl honom över att du är missnöjd med hans insats lol

haha..där va du rätt smart..;p om man klagar tillräckligt så kanske man kan få slant för besväret;P

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
loudness
16 maj 2007 · 4 554 Inlägg

ta ur så många rutor du kan så blir de lättare

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
16 maj 2007 · 199 Inlägg

__Linus__ skrev:

Inkster skrev:

__Linus__ skrev:

njea..vet jue int riktigt..hmm man får la ragga upp lite bekanta å fråga om dom lust å ge en hjälpande hand..men alla som har tonat själv säger att de blir kasst efter ett tag..att filmen får bubblor å skit...e de så?:S

det brukar bli som jag tidigare nämde mindre bubblor och sådant.. men det blir inte enligt mig sämre i efetrehand.. som jag sa.. det beror helt å hållet på vilken kvalit'e du vill ha på jobbet...känns det värt att lägga ut för att lämna bort så gör man det... annars är man snåla (läs: ekonomisk) som jag å gör det själv... alternativt låt pappa, brosan eller annan kompis göra det så kan du klaga ihjäl honom över att du är missnöjd med hans insats lol

haha..där va du rätt smart..;p om man klagar tillräckligt så kanske man kan få slant för besväret;P

till och med det kanske.. men förståfrämst för att det är så KUL å jävlas med folk tongue

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Thony_mannen
16 maj 2007 · 263 Inlägg

__Linus__ skrev:

Thony_mannen skrev:
Hej! Jag hade valt proffs toning! Att göra själv är inte det enklaste! Solar plexus ser brunt ut (en kompis skaffade nyligen det) Så lämna in bilen ist! Kan tyckas dyrt kanske, men så är ju resultatet mycket mycket bättre oxå...

Mvh thony:)

va ligger priset på?

Jag betalade 1500kr för min bakrutor! Och 500kr för framrutorna.

Volvo-Real-Power!
__Linus__
16 maj 2007 · 192 Inlägg

Thony_mannen skrev:

__Linus__ skrev:

Thony_mannen skrev:
Hej! Jag hade valt proffs toning! Att göra själv är inte det enklaste! Solar plexus ser brunt ut (en kompis skaffade nyligen det) Så lämna in bilen ist! Kan tyckas dyrt kanske, men så är ju resultatet mycket mycket bättre oxå...

Mvh thony:)

va ligger priset på?

Jag betalade 1500kr för min bakrutor! Och 500kr för framrutorna.

e la olagligt att tona framrutorna wink

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Thony_mannen
16 maj 2007 · 263 Inlägg

__Linus__ skrev:

Thony_mannen skrev:

__Linus__ skrev:

va ligger priset på?

Jag betalade 1500kr för min bakrutor! Och 500kr för framrutorna.

e la olagligt att tona framrutorna wink

Hehehe ja det är ju som sagt inte lagligt! Fast jag haar klarat mej undan Polisen, fast blev ju tvungen att riva av den vid besiktning, fast jaghar den ljusaste filmen som finns. tongue

Volvo-Real-Power!
Egget
17 maj 2007 · 50 Inlägg

Köp en rulle film på biltema för 39 spänn, sen är det bara att pröva sig fram.

Nilzz0n
17 maj 2007 · 12 Inlägg

Jag hade testat filma själv, för 2000kr får du proffstonat men du kan testa tona själv ett x antal ggr för dom pengarna tillslut kommer du väl bli nöjd. Det viktiga är bara skära ut bitarna och använda mycke såpavatten och ha rutorna rena innan du börjar. Använd sedan värmepistol ifall du får bubblor dagen efter.

Volvo V70 (2001)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
8 augusti 2007 · 281 Inlägg

Varför krångla när det går att köpa rullgardin på biltema för 70 kronor, billigt, absolute inte samma som solfilm ... men

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
J.Hansen
8 augusti 2007 · 24 Inlägg

Köp solarplexius, otroligt smidigt och ser riktigt bra ut, jag är hel nöjd med mina tre rutor, det var lungt värt de 1200 jag fick punga ut... (Kolla på colten så får du se).

Har tonat bil rutor med tonings film på anra bilar förut men jag tycker det är svårt man blir aldrig riktigt nöjd.

Ps.

Har hört folk som säger att man inte kan se ut ur bilen med solarplexius men det är skitsnack, man ser bra ut. Men det är näst intill omöjligt att se in wink
                                                                                                                    Ds.

Senast redigerat av J.Hansen (8 augusti 2007)

Ingenting är omöjligt, en del saker tar bara lite längre tid....
dj_padde
8 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

in till biltema köp 2 rullar för 109:- st prova tona går det helt åt helvete å fittar sig helt då lämnar du iväg bilen.. 200:- kan det vara värt att prova montera det själv.. man kanske e jävligt duktig på det fast man inte vet å då slapp du lägga ut några tusen på toning=) jag provade tona min första bil själv.. inte så noga på den gamla peggan men ändå prova måste man göra annars kan man aldrig lära sig nått nytt ju..!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Stridh
8 augusti 2007 · 67 Inlägg

Tjena.. har bara gjort det två gånger. men andra gången tog jag ur rutona , lite pill men det blir både lättere och bättre resultat..

Lycka till och säg gärna till när det finns bilder på hur det blev big_smile

BMW E36 Coupe "Turbo" (1994)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
23 september 2007 · 413 Inlägg

ska då nog fixa solarplexus...ska lägga upp bilder när det kommer i vinter dock...

Go For It!!
jake850
6 februari 2008 · 123 Inlägg

hej.. har man inet tonat ruter innan så ska man inte göra det,
men det är inte så svårt när man gjort de nåra gånger.. kommer in i de..
vad är det för bil du ska tona på?

Pappa Jimmy
Volkswagen 1300 LIM 113 "bubbla" (1966)
BMW 320d "e46" (2004)
TFkarlsson Varningar. 36
6 februari 2008 · 1 200 Inlägg

Om man inte har tonat nångång själv och aldrig provar, hur ska man då lära sig?

Köp några rullar toning på biltema. Ganska tjock toning och lätt att hantera. funkar fint när man ska lära sig. Sen ere bara sitta och trycka. Mycket såpa och vatten både på insidan av toningen och på utsidan för att undvika repor i toningen. Och framför allt - TÅLAMOD. För att det ska bli bra kan 1 ruta ta flera timmar. GO FOR IT!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
-S40- Livsnjutare
6 februari 2008 · 403 Inlägg

är det som easy up tapeter?tongue

Gta Iv 31april
jake850
6 februari 2008 · 123 Inlägg

-S40- skrev:
är det som easy up tapeter?tongue

ja de kan man säga! smile

Pappa Jimmy
Volkswagen 1300 LIM 113 "bubbla" (1966)
BMW 320d "e46" (2004)
Xtravagant 1337
6 februari 2008 · 1 343 Inlägg

Varför göra det själv när resultatet inte blir bra?
Alla säger att biltemas film kostar 100kr och riktig toning 2000kr.
Ja det är skillnad i pris och det innebär att du kan köpa 20 rullar biltema.
Och det lär man behöva för även om man köper 40 rullar så kommer resultatet
alltid bli sämre än om man lämnar in för toning..

Hur kan man köpa en bil för ett par hundra tusen och sen vara för snål att lägga 2000kr
på toning så man får det ordentligt gjort?!
Egenhändigt monterad solfilm sänker ju värdet på bilen och inte tvärtom som det borde!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang