ToXtreme's Volvo 740 projekt / MONSTERUPDATE 9/4!! Modemdödare ;)

ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

darkwizard skrev:
Snygga fälgar, men vilken dimension är det, 17?? Sy en teddy damask till växelknoppen.

Det är faktiskt bara 16", men det kommer bli bra sen när jag slänger på en sänkningssats smile Då kommer ju bilen komma 4-5cm närmare gatan så roll

Haha nedu ingen teddy tongue Men det blir nog inte konstläder iaf, så mkt kan jag avslöja wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
darkwizard Fordonstekniker
23 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Vilken dimension är det på 16", kan kolla med ett bra pris på dom. Beroende på vilket märke du ska ha.


PS; Detta är inte marknadsföring.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

darkwizard skrev:
Vilken dimension är det på 16", kan kolla med ett bra pris på dom. Beroende på vilket märke du ska ha.


PS; Detta är inte marknadsföring.

Nej klart det inte är marknadsföring, det är rådgivning och tips roll

Det är 205/55-16" på dem, vad det ska va för fabrikat bryr jag faktiskt mig inte så mycket om är mest intresserad utav bra däck till ett så lågt pris som möjligt smile

Sitter "fighter" på dem idag, ett märke jag aldrig hört talas om? Regummerade är de iaf smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
darkwizard Fordonstekniker
23 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Då kan jag kolla på Daytona regummerade åt dig, priset är billigt på dessa. Bättre än AGI.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

darkwizard skrev:
Då kan jag kolla på Daytona regummerade åt dig, priset är billigt på dessa. Bättre än AGI.

Det hade varit riktigt schysst utav dig smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
darkwizard Fordonstekniker
23 juli 2007 · 1 740 Inlägg

ToXtreme skrev:

darkwizard skrev:
Då kan jag kolla på Daytona regummerade åt dig, priset är billigt på dessa. Bättre än AGI.

Det hade varit riktigt schysst utav dig smile

Kommer pris imorn. Ska du ha alla 4 eller bara 2??? Som du skrev, 2 st var dåliga, men du kanske ska ta och byta alla.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Jag behöver bara 2 nya däck, 2 utav dem va fräscha och fina smile 8mm kvar i dem så dem kan jag ha ett tag till tongue

Och åter igen, tack så mycket smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Equeryah
23 juli 2007 · 112 Inlägg

ja, fälgarna ser bra ut! ska slänga på ett par 16tummare på min, så fort jag lagat den ena fälgen hmm

har du tänkta lacka listerna i bilens färg, eller bara någon form av bättringslackering av den svarta färgen?

om jag får lägga min röst så hade jag nog lackat fästen fär backspegalrna svarta... men smaken är ju... smile

Rätta mig om du har fel...
ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

volvo_addiction skrev:
ja, fälgarna ser bra ut! ska slänga på ett par 16tummare på min, så fort jag lagat den ena fälgen hmm

har du tänkta lacka listerna i bilens färg, eller bara någon form av bättringslackering av den svarta färgen?

om jag får lägga min röst så hade jag nog lackat fästen fär backspegalrna svarta... men smaken är ju... smile

Nej listerna förblir svarta, tkr inte orginallisterna är snygga i bilens färg smile

Fästena kommer faktiskt förbli röda då jag kollat runt lite + på min egna och jag börjar faktiskt tycka det är jävligt snyggt med helröda cool

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Amazon_123GT Driifter;)
23 juli 2007 · 1 630 Inlägg

slit bort listerna istället:P fast det medför ju en del merjobb med o lägga igen hål och ny fä'rg behövs ju sen;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
ToXtreme
23 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
slit bort listerna istället:P fast det medför ju en del merjobb med o lägga igen hål och ny fä'rg behövs ju sen;)

Precis.. en väldans massa extrajobb som jag inte tänker utföra tongue

Någon som vet hur man får loss listerna föresten? Vill lacka de för sig smile

Även om någon vet om det är jobbigt att plocka bort stötisarna? Eller åtminstånde "spoilern" längst ner?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Update

Jahaja, då satt fälgarna på bilen big_smile Blev riktigt snyggt! Dock så är den hög som ett höghus, menmen.. nåt måste jag ju ha och göra i framtiden tongue

Tagit en riktig fotosession nu oxå tongue Ni gillar ju kort så ^^

Hänt lite annat oxå, ska se om ni kan hitta det själva wink

Fälgar montering :
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00127.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00128.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00129.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00132.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00133.jpg
Helvete va långt fjädringen gick på den, kändes ju som om det aldrig skulle ta slut tongue

Och så en bild på herren som ordnat allt wink P.S det regnade på mig, så jag blev blöt sad
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00131.jpg
För er som nu tänker, vafan har han toffs på sig för?!?! så finns det en enkel anledning.. jag har såpas långt hår så jag får det framför ögona hela jävla tiden (fick jag på de första 2 fälgarna sen rök toffsen på) och toffs va det första bästa jag hittade för att slippa detta problem roll

Förövrigt så sket jag i chromade muttrar, det hade alldeles säkert vart snyggare men vafan, orkar inte bry mig just nu faktiskt hmm

Kommentera nu och säg vad ni tycker om resultatet smile

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Droors
24 juli 2007 · 811 Inlägg

schyssta fälgar passa in fint. Känns som det enda som bryter allt är listerna. Dom verkar lite slitna. smile Men det kanske är pga vädret eller nåt smile

ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Droors skrev:
schyssta fälgar passa in fint. Känns som det enda som bryter allt är listerna. Dom verkar lite slitna. smile Men det kanske är pga vädret eller nåt smile

Lite roligt att du nämner det! Kolla på bilden där bilen är upphissad och GLTfälgen fortfarande sitter kvar.. kolla riktigt noga på den bilden så kanske du hittar 2 fel tongue Kan avslöja att felena är på framdörren och framskärmen smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
darkwizard Fordonstekniker
24 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Dom fälgarna passar. Men har du kört så hårt att du har tappat en list. wink

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

tack Darkwizard smile Haha nej tongue Håller på och drar av alla listerna för lack roll , tog den först för att se hur mkt rost det va under.. och det va en del där ja sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
142R
24 juli 2007 · 300 Inlägg

Är de 17"? dom liknar väldigt mycket dom jag har på min 142'a.. snygga fälgar som bara den men ska byta då jag ej kan ha dom av praktiska själ..

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

142R skrev:
Är de 17"? dom liknar väldigt mycket dom jag har på min 142'a.. snygga fälgar som bara den men ska byta då jag ej kan ha dom av praktiska själ..

bara 16"are faktiskt, men dem va påtagligt lika dina! Men dina är omlackade va? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Rylander
24 juli 2007 ·

Ska du ha backlampor till ? tongue tona allt rött blir snyggare så i mitt tycke tongue men smaken är ju iofs delad wink

ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Rylander skrev:
Ska du ha backlampor till ? tongue tona allt rött blir snyggare så i mitt tycke tongue men smaken är ju iofs delad wink

Nee jag föredrar att ha backljus tanke på att jag knappt har någon utebelysning hemma och så har jag en 1meter hög stenmur bakom parkeringen, ingen jättehit att smälla in i den smile

Dessutom tkr jag det är snyggare så som det är roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang