Live For Speed - Bil / Racingsimulator

HittiS
5 september 2005 · 7 Inlägg

Vafalls, inte mycket prat om det absolut bästa bil, racing-simulator spelet som finns (Live For Speed) i detta forum!

Tråden syfte: Information, upplysning (i all välmening) etc ...

Nåväl, Live For Speed (LFS) är ett racingsimulator spel som spelas online, organiserat eller bara "vanligt public". Det finns nationella som internationella ligor/cuper m.m ...

Spelet har störst utberedning i länder som Tyskland, Frankrike, USA, England men även "här hemma" i Sverige finns det teams. Jag själv representerar SDRA - Swedish Digital Racing Association.

Live For Speed's hemsida är www.liveforspeed.net - och där kan man ladda ner den senaste demoversionen (S2) för att några klick senare ge sig ut och rejsa online med andra trevliga förare! Dock är demoversionen ngt begränsad, du kan bara tävla på ett antal banor och med färre bilar än fullversionen, men demot "räcker mer än väl" för många härliga race på obegränsad framtid!

Länkar för dig som vill veta mera om Live For Speed:

www.liveforspeed.net
www.lfsworld.com
www.lfsnews.net

samt (förstås) det teamet som jag själv tävlar för:

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association

Hoppas att vi ses på banan snart, då Live For Speed är värt att testas utav alla som gillar bil, racing-simulator spel.

PS - Live For Speed kan spelas/köras med ratt, mus, keyboard, joystick och realismen är något utöver det vanliga, "verkligare" än så här kan det inte bli!

Med vänliga hälsningar ...

Senast redigerat av HittiS (14 februari 2006)

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
Redbull Moderator+
5 september 2005 · 1 081 Inlägg

Har kört en hel del LFS, köpt både S2 och gamla S1(?).

Kanonspel hur som helst, även om det är väldigt svårt till en början smile Iaf att köra rwd bil med mycket pulver. Längtar dock efter LFS Tweak till nya.

mvh

Vem jag?
HittiS
6 september 2005 · 7 Inlägg

Redbull skrev:
Kanonspel hur som helst...

Kan bara hålla med, dock så titulerar jag det inte "spel" utan mera simulator wink

Kom gärna in och hälsa på oss någon gång på någon av våra 6 servrar, vi är allt som oftast där och trampar gas tillsammans!

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
Aldin AT Däck
6 september 2005 · 501 Inlägg

jag har allri spelat det men det varkar vara bra ...hur gammalt e spelet

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
HittiS
6 september 2005 · 7 Inlägg

Aldin skrev:
jag har allri spelat det men det varkar vara bra ...hur gammalt e spelet

Jag lämnar den här länken:

http://www.simracingworld.com/content/212/

... så får du läsa lite själv!

Annars så hittar du även mycket info i vårt forum, www.sdra.se

Senast redigerat av HittiS (31 december 2005)

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
M1cha
9 september 2005 · 645 Inlägg

Ser tufft ut, ska tanka och testköra när jag kommer hem!

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
aluiro Kör Audi
9 september 2005 · 22 Inlägg

Håller på att köra just nu.. Försöker lära mig att drifta, det är riktigt skoj faktiskt smile

Ska det vara svart huv, så ska det vara äkta kolfiber. Inte imitation med mattsvart färg.
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
9 september 2005 · 605 Inlägg

Tja Hittis!

Detta är OPUS polare!!!
Så du är här å promotar LFS!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
jens
9 september 2005 · 137 Inlägg

Har nån jämnfört det här med Forza? Har aldrig hört talats om det här, spelar dock ej så mycket datan men jag ska ladda ner demot och testa.

mrcelica
9 september 2005 · 1 639 Inlägg

Systemkrav ?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Daniel
9 september 2005 · 671 Inlägg

Jag har inte köpt LFS S2 ännu men S1 funkar kanon på en Athlon 950Mhz med Geforce 2 GTS och 700Mb minne.

Jag har kört GTR med samma maskin, det var spelbart men inte mer.

Redbull Moderator+
9 september 2005 · 1 081 Inlägg

Daniel skrev:
Jag har inte köpt LFS S2 ännu men S1 funkar kanon på en Athlon 950Mhz med Geforce 2 GTS och 700Mb minne.

Jag har kört GTR med samma maskin, det var spelbart men inte mer.

Kört S2 på XP1500 768MB ram, GF2 GTS. Funkar men inte perfekt. Något snabbare så lär det nog lira fin fint.

mvh

Vem jag?
mrcelica
9 september 2005 · 1 639 Inlägg

Xp1600+ trimmat GF2 Ti, men bara 256 mb ram, får se om det funkar med så lite minne då....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Redbull Moderator+
9 september 2005 · 1 081 Inlägg

mrcelica skrev:
Xp1600+ trimmat GF2 Ti, men bara 256 mb ram, får se om det funkar med så lite minne då....

Prova det kostar ju inget smile Och minne är billigt.

mvh

Vem jag?
jens
10 september 2005 · 137 Inlägg

Ladda ner en film på en LFS sida, och på den var det massa riktiga företag som skyltade, t,ex yokohama och veilside?! Tyckte det var lustigt eftersom det inte är några riktiga bilar eller företag i LFS.

HittiS
15 september 2005 · 7 Inlägg

Announcement:

Nu är www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association uppe med en ny, omgjord och fräsch hemsida!

PS. Vi söker även nya LFS förare! wink

Senast redigerat av HittiS (31 december 2005)

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
HittiS
18 september 2005 · 7 Inlägg

För dig som vill veta mer om Live For Speed rekomenderas:

http://www.simhq.com/_motorsports2/moto … _056a.html

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
HittiS
1 januari 2006 · 7 Inlägg

SDRA - Swedish Digital Racing Association har nu kommit upp med

SDRA.se - Sveriges ledande Live For Speed portal och racingteam, istället!

Välkomna alla gamla och nya besökare till www.sdra.se


*Ber om ursäkt om jag bumpar upp en något gammal tråd, men jag känner att det är bättre att lägga information i samma tråd än att starta en helt ny - trots allt så är ovanstående information adekvat för våra gamla (och förhoppningsvis nya besökare), hoppas att moderatorerna har ett männskligt tålamod med en stor portion ödmjukhet, tack på förhand och med vänliga hälsningar!*

www.sdra.se - Swedish Digital Racing Association
SANDVIK RACING |FIN| medlem
1 januari 2006 · 158 Inlägg

tankade demon.. skit bra faktist.. var kan man köpa fulla versionen? (bor i finland)

//mvh Per
M1cha
1 januari 2006 · 645 Inlägg

SANDVIK RACING |FIN| skrev:
tankade demon.. skit bra faktist.. var kan man köpa fulla versionen? (bor i finland)

Tror man gör det över internet, på deras hemsida.

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang