Nissan 200sx s13 ( ta loss grenrör m.m )

Streethawk Billjuds Wannabe
22 maj 2007 · 1 771 Inlägg

Jo det är som så att jag skulle behöva ta ur turbon från bilen men om jag ska ha ur den måste jag ta bort grenröret och alla förutom 2 är bort tagna.. det är dom närmast torped väggen och jag har pulat och försökt men inte lyckats hitta ett sätt att komma åt dom, och sen om det finns nån rep sats till en s13 org turbo? eller om det bara är att köpa en s14 turbo och skruva fast istället..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
moose46019 study
22 maj 2007 · 772 Inlägg

det är bar att ligga under bilen och sticka up en liten skifnykel jag gjorde detta hemma på marken inte det roligastem en tro mig det går tillslut.

Frayze
22 maj 2007 · 727 Inlägg

jepp de är bara å ta nya friska tag å ge inte upp, de sitter jädrigt tajt till men det går smile in under bilen, har du tillgång å kan kapa av en ringnyckel så kan de vara bra att ha då det är väldigt trångt på vissa ställen, en ringnyckel och lednyckel, 14mm har ja för mig? är bra som tusan att använda sig av, skiftnyckel gör bara muttern rund i slutändan, dan efter kommer du känna en såå skön tränignsvärk i hals/nackmuskler du inte trodde fanns big_smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Streethawk Billjuds Wannabe
23 maj 2007 · 1 771 Inlägg

jo underifrån är det ända jag inte hunnit pröva än.. är så mycket grejjer som är i vägen just nu.. men ska köra upp bilen på pallbockar om det är bra väder imorrn och pröva.. sen är det nått dumt as som dragit på 16 bultar på grenröret istället för 14 så det är ännu mindre plats

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
tecman
23 maj 2007 · 1 741 Inlägg

köp inte en rep sats tongue kostar typ lika mycket som en beggad turbo från s14.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
moose46019 study
23 maj 2007 · 772 Inlägg

du kan ju köpa ett annat grenrör sen ett ej orginal som lättare att ta dit och bort.

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
23 maj 2007 · 137 Inlägg

Frayze skrev:
jepp de är bara å ta nya friska tag å ge inte upp, de sitter jädrigt tajt till men det går smile in under bilen, har du tillgång å kan kapa av en ringnyckel så kan de vara bra att ha då det är väldigt trångt på vissa ställen, en ringnyckel och lednyckel, 14mm har ja för mig? är bra som tusan att använda sig av, skiftnyckel gör bara muttern rund i slutändan, dan efter kommer du känna en såå skön tränignsvärk i hals/nackmuskler du inte trodde fanns big_smile

Hehe ja tångt å jävligt är det och ont i armarna får man! smile men det är ju bara å ha tålamod för til slut lyckas man ju få bort dom jävlarna! smile

Drive It Like You Stole It
Streethawk Billjuds Wannabe
23 maj 2007 · 1 771 Inlägg

tecman skrev:
köp inte en rep sats tongue kostar typ lika mycket som en beggad turbo från s14.

hehe jo jag funderar på en s14 turbo.. men har bara inte pengarna för en just nu.. hmm hittade 2 st gt28 turbo för 700kr på blocket men dom var glapp ena axiellt och andra radiellt. vilken ska man helst köpa då? :S


moose46019 skrev:
du kan ju köpa ett annat grenrör sen ett ej orginal som lättare att ta dit och bort.

jo ja har tittat på en del grenrör men om jag köper ett nytt så blir det en turbo från s14 med så.. men får se vad jag kan hitt på tongue kommer ju dock ta ett tag innan jag får ekonomin för det bara :S


Evaldsson skrev:
Hehe ja tångt å jävligt är det och ont i armarna får man!  men det är ju bara å ha tålamod för til slut lyckas man ju få bort dom jävlarna!

Jo det är ju lite trångt sådär.. men får se vad som kan hända idag.. vill bara få bort de så man kan börja klura på ny turbo eller en rep sats..:p

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
KarutchiRacing
23 maj 2007 · 8 Inlägg

När samtalsämnet ändå är uppe tänkte jag fråga hur stor turbo man får plats med i en 200sx S13. går det att få plats med en garret gt42? är grymt sugen på att pilla in en sådan i bilen.

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
23 maj 2007 · 137 Inlägg

Absolut_Audi skrev:

tecman skrev:
köp inte en rep sats tongue kostar typ lika mycket som en beggad turbo från s14.

hehe jo jag funderar på en s14 turbo.. men har bara inte pengarna för en just nu.. hmm hittade 2 st gt28 turbo för 700kr på blocket men dom var glapp ena axiellt och andra radiellt. vilken ska man helst köpa då? :S


moose46019 skrev:
du kan ju köpa ett annat grenrör sen ett ej orginal som lättare att ta dit och bort.

jo ja har tittat på en del grenrör men om jag köper ett nytt så blir det en turbo från s14 med så.. men får se vad jag kan hitt på tongue kommer ju dock ta ett tag innan jag får ekonomin för det bara :S


Evaldsson skrev:
Hehe ja tångt å jävligt är det och ont i armarna får man!  men det är ju bara å ha tålamod för til slut lyckas man ju få bort dom jävlarna!

Jo det är ju lite trångt sådär.. men får se vad som kan hända idag.. vill bara få bort de så man kan börja klura på ny turbo eller en rep sats..:p

i så fall är det nog bättre om du köper en utbytesturbo istället för en rep-sats...

Drive It Like You Stole It
Streethawk Billjuds Wannabe
23 maj 2007 · 1 771 Inlägg

Evaldsson skrev:
i så fall är det nog bättre om du köper en utbytesturbo istället för en rep-sats...

Jo, har tittat på en Gt28bb och en t04e/t3t4.
Gt28bb'n gick på 6100 och t04e/t3t4 gick på 3900.. vet att gt28bb'n bara är bolt on om jag fattat det rätt. hur är det med t04e?

och sen om jag ska byta upp mig till Gt28bb eller t04e/t3t4 är det något mer jag ska göra för att kunna utnyttja turbon till 100% ?? typ spridare också vidare

Senast redigerat av Absolut_Audi (24 maj 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang