Antal timmar som ni jobbat i sträck.

nizze15
23 maj 2007 · 280 Inlägg

Tyckte det var kul med de andra trådarna i samma genre...

Så nu undrar jag hur många timmar ni har jobbat i sträck?

Jag har jobbat 24 timmar i sträck utan varken lunch eller paus. Lunchen käkade medans jag körde.... Allt för att vara effektiv:P Gick ur traktorn 1 gång... Man var ju inte lite stel när man hade jobbat klart..roll

Senast redigerat av nizze15 (23 maj 2007)

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Tobben 85
23 maj 2007 · 45 Inlägg

Vet inte riktigt.. men har somnat när ja slipat på bilen.. jobba 2 veckor med enbart 2-3timmars sömn per dygn förutom dom sissta dagarna då ja sov mindre...

Golf spelar man inte...Golf kör man =)
Tyskstuk.se
chrizz Administratör
23 maj 2007 · 11 790 Inlägg

I sträck vet jag inte, men det har funnits perioder i mitt liv då jag jobbat närmast dygnet runt. Jag jobbade så pass länge och intensivt att behovet av sömn blev en belastning. Jag drog mig för att sova trots att jag mer eller mindre var en zombie av trötthet... "jag ska bara..." tänkte man och drog i sig mera koffein. Långt i från hälsosamt...

...och till slut måste man sova, men sen var det upp och fortsätta där man slutade. Ibland var det man avslutat kvällen innan helt främmande. Man kände knappt igen det man hade gjort, så borta var man smile

Dygnsrytmen var väl ungefär så här:

Jobba 12:00 -> 06:00
Sova: 06:00 -> 12:00

Man orkar inte hålla på sådär särskilt länge, men det har funnits perioder då jag levde så.

Idag jag jobbar relativt normalt (jag sover på natten åtminstone) även om det blir mer än dem flesta (8-12 timmar per dag, även helger och dylikt).

... men man vänjer sig, och jag trivs smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
bumpe Lastbilsmekaniker
23 maj 2007 · 3 878 Inlägg

Sista rycket med bilen innan förra sesongen... Var trött efter detta kan tilläggas tongue

Jobba : 08.00 - 04.00
Sova  : 04.00 - 08.00
Jobba : 08.00 - 16.00

mr_87
23 maj 2007 · 41 Inlägg

26 timmar har ja tagit som värst if, kände mig fortfarande pigg, men när man la sig i sängen och kopplade av så sov man rätt fint sedan. tongue

glamDring Fotograf med bensin i blodet
23 maj 2007 · 85 Inlägg

Jobbar stadigt 10-12 timmar om dagen, 6 dagar i veckan.

Men jag har iallafall normal dygnsrytm. Sover mellan 00 och 5/6 åtminstonde.

Men visst, nattuggla var man förr smile

Grabber Dagdrömmare
23 maj 2007 · 2 836 Inlägg

Ca 30 bakom ratten utan sömn. Hade inte lust att komma hem på lördag så jag körde på o kom hem på fredag kväll/natt!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
nizze15
23 maj 2007 · 280 Inlägg

Låter fint.....

Kan tillägga och den månaden jag jobbade 24 timmar som mest jobbade jag runt 340 timmar.. Och enbart med en sak.... Köra traktor.... Som chrizz säger, man kommer in i det. I början känns det skit tungt att jobba 10 timmars dagar, men efter ett par veckor är det ingenting. Man bara jobbar, jobbar, jobbar....... men man får ju absolut inget socialt liv eller kontakt med omvärlden.. Det enda kontakten är väl mobilen.

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 maj 2007 · 4 529 Inlägg

nizze15 skrev:
Låter fint.....

Kan tillägga och den månaden jag jobbade 24 timmar som mest jobbade jag runt 340 timmar.. Och enbart med en sak.... Köra traktor.... Som chrizz säger, man kommer in i det. I början känns det skit tungt att jobba 10 timmars dagar, men efter ett par veckor är det ingenting. Man bara jobbar, jobbar, jobbar....... men man får ju absolut inget socialt liv eller kontakt med omvärlden.. Det enda kontakten är väl mobilen.

det är ungefär så vi bönner lever fast vi har ju så,t av men fär några år sedan
upp kl 5 jobba
till kl 11 -12
inte äta fixa med lite saker brukar lägga mif vid 3 /4
upp vid 5 igen ut hålla på se hela dagaran 7 dagar i veckan år ut och år in

CharlieW
23 maj 2007 · 227 Inlägg

de längsta jag vart med om är ju inget värsting men satt o körde traktor i 20 timmar i sträck va ur 10 minuter o drog i mej en pizza, men blir nog ett par lång dagar om 3-4 veckor igen

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
Alecci
23 maj 2007 · 2 014 Inlägg

40 timmar i sträck är nog max, utan vare sig lunch eller sömn men på sin höjd paus för naturbehoven.

Mina normala arbetsdagar i lastbilen är 11,5-12 timmar. Dessutom blir det mer jobb varje dag i och med att man har eget företag. Cirkus 15-16 timmar per dag går nog åt till jobb i dess olika former.

Eftersom man även måste ha lite fritid för att orka med allt det, så skär man ner på sömnen istället. 6 timmars sömn är en hel del i min värld. Detta kombinerat med i snitt 7 måltider per vecka fördelat på typ 6 dagar gör att man nog kan påstå att man inte lever särskilt hälsosamt.

Har för mig att rekordet för att jobba längst i sträck sattes av en brittisk kommendörkapten under jakten på Bismarck under andra världskriget. Han befann sig stående på kommandobryggan mer än 5 dygn med undantag endast av dassbesök.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
folkvagn
23 maj 2007 · 93 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

nizze15 skrev:
Låter fint.....

Kan tillägga och den månaden jag jobbade 24 timmar som mest jobbade jag runt 340 timmar.. Och enbart med en sak.... Köra traktor.... Som chrizz säger, man kommer in i det. I början känns det skit tungt att jobba 10 timmars dagar, men efter ett par veckor är det ingenting. Man bara jobbar, jobbar, jobbar....... men man får ju absolut inget socialt liv eller kontakt med omvärlden.. Det enda kontakten är väl mobilen.

det är ungefär så vi bönner lever fast vi har ju så,t av men fär några år sedan
upp kl 5 jobba
till kl 11 -12
inte äta fixa med lite saker brukar lägga mif vid 3 /4
upp vid 5 igen ut hålla på se hela dagaran 7 dagar i veckan år ut och år in

det är ju vardag här hmm , ledigt är ett 8timmars dag lol .. och jobbat längst vet jag inte, då man håller på "varje" dag ca 5-6 till 9på kvällen, kan kännas lite tungt ibland men än sen, du är ju ung säger farsan wink . och jag kör inte traktor hela dagarna, kanske 2000t/år och 1000tim med "händerna"... tycker det är rätt skönt å sova,  gärna varje kväll tongue om man får..smile

tommie87
23 maj 2007 · 349 Inlägg

22tim!! 340tim är det mästa på en månad!

Kristian_L
23 maj 2007 · 1 893 Inlägg

ca 80 timmar i sträck.
När jag körde hem, var jag tvungen att stanna varje 2 mil och gå flera varv runt bilen för att inte somna.
Inte stoltaste grejen man gjort. Men sova i bilen i -10 grader skulle antagligen inte varit hällsosamt heller.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
alminjo SLK
23 maj 2007 · 610 Inlägg

Ca 23 timmar när jag körde till Bosnien/Kroatien

mtlca Zippin 40's
23 maj 2007 · 197 Inlägg

shit trodde jag hade jobbat länge yikes

har iaf jobbat 11 timmar i sträck utan lunch eller rast

"Dieselbilar drar minst bensin"
MKarlsson Tunnelmaster
23 maj 2007 · 348 Inlägg

15 timmar.
124 timmar på 10 dagar.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
vovlo940
23 maj 2007 · 61 Inlägg

har plgat snö 19 timmar i sträck var rätt seg sen man är så koncentrerad hela tiden blir ju som en maskin tillslut sen närr man ska sova så kan man inte slappna av men men efterett tag så somna man som en stock hehe

DoomDevil
23 maj 2007 · 113 Inlägg

39h ligger jag på. Gjorde 90h på 5 dagar.
Var som nån skrev innan, det är tungt i början men när man väl vant sig så går det som på räls. Man glömmer nästan bort att äta nån gång emellanåt.

Mazda Miata (1991)
Kettunen
23 maj 2007 ·

14 timmar i sträck i SSAB med 1 lunch. Fy fan det var piss...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang