Bil byte som blir ett STORT problem! någon som vart med om samma problem?

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
23 maj 2007 · 277 Inlägg

idag så skulle jag byta bil med en kille..ringer till killen precis när jag börja köra till honom så att skulle veta att jag var på väg.
har ungefär kört 11-12 mil så ringer jag killen igen för att veta vart vi skulle mötas? men inget svar..ringer och ringer och ringer men inget svar, ringer till honom i ca en 1 timme men inget svar..men så helt plötsligt så svarar han..då visar det sej att han sålt bilen för ca 1 ½ sen..och då hade vi hade bestämt att vi skulle byta och han sa att han håller bilen till mej tills jag kommit fram!.så jag frågar killen om han kan betala lite bensinpengar till mej när jag kört?! men NEJ det vägrade han.han sa att han vart med om samma sak som jag blev utsatt för..så han tyckte det var rätt att göra så!.

Alltså man kan bli så grymt Arg på sånna personer.
jag hade ju inte gjort honnom nått. så varför göra så mot mej?? det fattar jag inte:S

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Maizer
23 maj 2007 ·

Riktig idiot, min farsa var med om samma sak. Sålde en rallybil för att köpa en super seven vi var lovade att komma och hämta. Ringde innan vi skulle åka då hade han precis sålt den, vafan han sålde rallybilen bara för att kunna köpa den, jävla idioter det finns.

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
23 maj 2007 · 277 Inlägg

man blir grymt besviken på sånna sad

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Dr_foppa
23 maj 2007 · 88 Inlägg

Han lär ha noll i samvete den killen iallafall. Vilken idiot!

kohler
23 maj 2007 · 671 Inlägg

åxå varit med om att ett byte var "klart" ... skakat hand å allt... bara papprena som skulle skrivas... men så dagen innan så va bilen såld =/

Second is the first loser
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
23 maj 2007 · 277 Inlägg

Dr_foppa skrev:
Han lär ha noll i samvete den killen iallafall. Vilken idiot!

tycker jag med..han började hota mej för att jag ville ha lite bensinpengar för att jag kört i onödag..totalt dumfuckad kille

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Mäki Långsam Perfektionist
24 maj 2007 · 4 800 Inlägg

Sheriffen_ skrev:
tycker jag med..han började hota mej för att jag ville ha lite bensinpengar för att jag kört i onödag..totalt dumfuckad kille

Anmäl han då, det hade jag garanterat gjort.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
baen
24 maj 2007 · 220 Inlägg

Ett avtal gäller lika väl muntligt som skriftligt, dock kan det ju bli lite svårigheter att bevisa avtalet. Om du har nån form av "vittne" på att det här bytet skulle ske så går det att anmäla :]

moose46019 study
24 maj 2007 · 772 Inlägg

ring på mobilen när ni gör affärer och spela in allt. ijo för sig så gällerm untligt avtal men det skadar aldrig att ha något som förstärker detta.

vilken jävla idiot. jag har blivit rånad så då kan jag råna folk också. snacka om helt pantad.

Senast redigerat av moose46019 (24 maj 2007)

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
24 maj 2007 · 277 Inlägg

baen skrev:
Ett avtal gäller lika väl muntligt som skriftligt, dock kan det ju bli lite svårigheter att bevisa avtalet. Om du har nån form av "vittne" på att det här bytet skulle ske så går det att anmäla :]

ja min brorsa å kusin var med i bilen..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
StiFf Wankel
24 maj 2007 · 1 080 Inlägg

nåt liknande hände mig...
skulle till uppsala och kolla på en golf II en kort stund innan jag fick körkortet, så vi ringde när vi åkte och vi skulle till nåt ställe som jag inte minns vad det heter..när vi kommer dit så svarar han inte på en halvtimme...vi var vid en vårdcentral så jag går in och lånar telefonen där och hoppsan då hörde han telefonen och svarade...frågade ytterligare en gång exakt var jag skulle möta honom, åker dit och hans mobil är avstängd....
jävla svin det finns

MDS Västerås
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
24 maj 2007 · 277 Inlägg

men jag får leta annnan bil ist..å skiter totalt i honom..jag tycker bara att det är så jävla fel å göra såhär..
som t.ex skulle nån åka typ 15 mil för att köpa min bil.då håller jag den till den personen.skulle nån anna vara intresserad så ber jag dom ringa senare ist..
så imon ska jag hämta en annan bil ist..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Errol
24 maj 2007 · 320 Inlägg

häng ut han!

Psychotic Brum säger bilen.
24 maj 2007 · 394 Inlägg

Errol skrev:
häng ut han!

men inte här va? PUL...
roll

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
loffe007
24 maj 2007 · 905 Inlägg

Joda skulle köpa en fin toyota i luleå ca 5mil bort var i myckter stortbehov av en bra drifsäker bil så jag ringde på den och tänkte fara och köpa den men han sa han skulle hålla den till dagen efter så jag kände att jag inte behövde stressa. Dagen efter får jag inte tag på han och åker iväg, kommer fram. Bilen står på gården och jag plingar på, ägaren till bilen öppnar dörren och jag säger juh vem jag är och mitt ärende men då förklara han helt enkelt att den redan är såld.

hedley Saaboholic
24 maj 2007 · 3 129 Inlägg

jag hade åkt fram och nitat den jävla idioten om han inte betala soppa pengar för besväret.

Min farsas polare gjorde en liknande grej..han skulle köpa en MC ringde samma dag och sa att han  åkte "okej" sa han som hade hojjen..

När han kommit till gävle ca 50MIL!! så ringer killen och säger att den är såld nu. Trots att han lovat dom den osv. Jävla klappträn det finns alltså.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
ironhead volvoraggare
24 maj 2007 · 4 776 Inlägg

samma sak hände min polare och mig  vi drar in till södertälje för att kolla på en bil. den skulle vara i mycket bra skick och gå jättebra hette det. men så när vi kom fram jo mycket riktigt bilen var risig och kompisen min skulle provköra den. men bilen gick ju som en kratta. då vart vi grymt arga på gubben och hade tänkt nita honom.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
moose46019 study
24 maj 2007 · 772 Inlägg

ironhead skrev:
samma sak hände min polare och mig  vi drar in till södertälje för att kolla på en bil. den skulle vara i mycket bra skick och gå jättebra hette det. men så när vi kom fram jo mycket riktigt bilen var risig och kompisen min skulle provköra den. men bilen gick ju som en kratta. då vart vi grymt arga på gubben och hade tänkt nita honom.

men de där är ju inte samma sak ju.
ni kollade väl på bilderna innan  ni åkte eller.

BMW635_Robban
24 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Kanske ska byta bort min PT Cruiser mot en Megane cabbe -01 ..80 mil i mellan...hoppas inget liknande händer......

hedley Saaboholic
24 maj 2007 · 3 129 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Kanske ska byta bort min PT Cruiser mot en Megane cabbe -01 ..80 mil i mellan...hoppas inget liknande händer......

fan byt inte bort en cool PT mot en jävla renault! wink

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang