ska köra hem en obes bil idag!tips ja kan säga utifall ja blir stoppad?

bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

jap som rubriken lyder.
ska köpa en idag och då ska jag åka hem med den 4 mil,men farsan min ska ligga bakom hela tiden iaf,men nå tips ja kan säga till snuten utifall om dom stoppar mej?
tacksam för snabbt svar!
//patrik

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Racso Dr Snuggles
26 maj 2007 · 956 Inlägg

Säg bara att du är påväg till besiktningen ?
Har dom inga motbevis så är det ju lugnt lixom ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Coolgate
26 maj 2007 · 100 Inlägg

DU får ju köra fram å tillbaka från verskstad me obes bil...lol

Audi A6 Kombi "S-line" (2018)
bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

okej,glömde och skriva att den är oskattad oxå,då vart de nog lite svårare:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
RHO Diesel puffare ;)
26 maj 2007 · 161 Inlägg

kan ju alltid säga att du tappat grön skylten längs vägen..

(förutsätter att du har tillgång till ett reg nr till en Grön Skylt som du kan uppge)

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!
BMW 320D E91 "Familjeräcer" (2010)
BMW 320DA E91 "Black Panther" (2010)
twin_cam Smålänning
26 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Bara den är försäkrad så får du som sagt åka till och från besiktining eller verkstad. Elelr så ber du din farsa snällt att köra den obesiktigade bilen. Chansen brukar vara mindre att en som haft körkort längre får behålla det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Nitro
26 maj 2007 · 330 Inlägg

jag körde en m535a från landskrona till kävlinge (2 mil) utan framskärmar, avgassystem, inga plåtar o inga papper på bilen smile

bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

twin_cam skrev:
Bara den är försäkrad så får du som sagt åka till och från besiktining eller verkstad. Elelr så ber du din farsa snällt att köra den obesiktigade bilen. Chansen brukar vara mindre att en som haft körkort längre får behålla det...

hmm,okej,men de är ju inte så roligt om dom tar hans kort heller,för han måste ha de för att kunna ta sej till jobbet och det:/

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
onej84
26 maj 2007 · 1 854 Inlägg

har du internet nära ställ på bilen innan du åker och täckna försäkring, då kan du bara få 600 i böter för obesiktad bil..

bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

okat,tack för svar,men ja tänker inte hållar på och greja med försäkringar och de,ja kör hem den bara!!ska ju typ bara köra på en väg genom skogen:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
twin_cam Smålänning
26 maj 2007 · 7 877 Inlägg

bmx skrev:
okat,tack för svar,men ja tänker inte hållar på och greja med försäkringar och de,ja kör hem den bara!!ska ju typ bara köra på en väg genom skogen:P

Ta det sent på kvällen mitt i veckan i så fall. Minst trafik och poliser då. Har alltid jag och polarna gjort när vi vart tvungna roll Eller så kan ni bogsera. Visseligen inte mer lagligt det, men det ser bättre ut...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

så kan man ju oxå¨göra,men ja har inte tid i kväll och ja msået hämta den idag.hehe tror inte att pappas bil orkar dra den tunga bilen heller.det är en ford scorpio 2.9-93:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 maj 2007 · 5 753 Inlägg

om du säger att du ska till besiktningen så kollar dom ju bara upp om du har en tid hos SBP och eftersom du inte har det å tror jag nog inte det funkar... och de där med till och från verkstad så gäller det bara till och från känd verkstad så inget av dom är väll speciellt smart enligt mig... men hoppas det går bra och lycka till smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
JonasPLind
26 maj 2007 · 820 Inlägg

Jag vet! jag vet! jag vet!

Rabla massa ryska! och sen kör du fort som  fan och hoppas att bilen din inte pajjar smile

mr_jonsson V8 Twin Turbo
26 maj 2007 · 123 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Sen kan ni även ta en titt i BrB och se vilka påföljder som det kan leda till..

moose46019 study
26 maj 2007 · 772 Inlägg

mr_jonsson skrev:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Sen kan ni även ta en titt i BrB och se vilka påföljder som det kan leda till..

hmm då kan man fråga sig hur du tolkar dettta. nu tillfrågas barar vad som händer samt olika råd ingen direkt uppmaning till att köra och brya dvs lagar och förordningar.

bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

wh0re skrev:
Jag vet! jag vet! jag vet!

Rabla massa ryska! och sen kör du fort som  fan och hoppas att bilen din inte pajjar smile

hahaha,de ska ja fan göra:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
JonasPLind
26 maj 2007 · 820 Inlägg

mr_jonsson skrev:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Sen kan ni även ta en titt i BrB och se vilka påföljder som det kan leda till..

Om du syftade på mig så vill jag bara säga att jag älskar min familj innan jag hamnar i fängelse...

Hej då Garaget.org sad

Snoppen
26 maj 2007 · 543 Inlägg

Eller så hyr du en trailer på ok för 200 balobas och slipper du det här ditt spån.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
bmx
26 maj 2007 · 7 100 Inlägg

palla och hålla på och krångla med släp,blir ja stoppad så blir ja:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang