Köpt mig en förstabil nu :D

darkdog8
27 maj 2007 · 183 Inlägg

Tjena
Igår, lördag, så köpte jag min förstabil, 18,5 år gammal big_smile
En Honda CRX VTEC -91 med 150 sköna hästapållar.

Allt verkar hur gött som helst med den. Ska försöka fixa ett Ferrita-avgassystem med. Det sitter ett sportfilter från Pipercross i bilen, nån som vet nåt om de är bra? Erfarenheter?

Undrar även om ni har några tips att ge mig som ny ägare till en Honda? Isåfall, skriv på bara!

Är det svårt att bli bra på parkera med den? Tycker det är lite trögt att svänga ratten när man står stilla o t.ex.  ska göra en grov sväng.

Ha det gott allesammans!


Mvh
Fredrik

Kettunen
27 maj 2007 ·

Bilen är 17 år gammel wink
Njee äger sj en Honda Accord 93a 2.0i Aerodeck Amerikansk importerad. Delarana är grymt dyra därimot...

Senast redigerat av Kettunen (27 maj 2007)

darkdog8
27 maj 2007 · 183 Inlägg

Den är uttagen 92, allt verkar helfint med den smile
Besiktigad utan anmärkningar i fredags och lite så, fin i lacken.

Den har gått 14400 mil bara o endast haft 3 ägare innan mig varav senaste haft den sen -99 och aldrig vinterkört den.

Ska fixa bilder med.

Senast redigerat av darkdog8 (27 maj 2007)

Kettunen
27 maj 2007 ·

Låter bra det!

Pan
27 maj 2007 ·

V-tec motorn ska ju vara rätt trevlig har man hört smile vad får man ge för en såndär?? Ta det lungt med lappen bara (om du har prövotiden kvar) känns inte som några problem med att köra lite fort i en sån bil big_smile Btw pipercross är väl ett helt oki märke tror jag har för mig att filtret kostar en slant i inköp iaf har ingen erfranhet av det dock.

darkdog8
27 maj 2007 · 183 Inlägg

Pan skrev:
V-tec motorn ska ju vara rätt trevlig har man hört smile vad får man ge för en såndär?? Ta det lungt med lappen bara (om du har prövotiden kvar) känns inte som några problem med att köra lite fort i en sån bil big_smile Btw pipercross är väl ett helt oki märke tror jag har för mig att filtret kostar en slant i inköp iaf har ingen erfranhet av det dock.

Fick ge ~40000 kr för den. Körkortet kommer la sitta rätt löst, ja tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang