Värt att lägga pengar på "gammal" bil?

Bostrom RS
29 maj 2007 · 886 Inlägg

Jag har en fundering vad ni tycker om att lägga pengar på en lite äldre bil. Är det värt det? Känns som att ska man lägga ut en stor summa pengar på trim, styling osv så kanske bilen ska va relativt ny och gått lite, men en av mina bilar (väldigt välskött) är en lite äldre sak som jag vill ha kvar. Den har väl inte gått överdrivet långt (runt 18000) så...vad tycker ni?

Focus RS
UFO
29 maj 2007 ·

Om man oroar sig för värdet på bilen så kanske man är fel ute... Bygg med hjärtat, inte med plånboken. Spara pengar kan man göra på att isolera huset :-)

golf88
29 maj 2007 · 956 Inlägg

Det beror ju på lite hur länge du ska ha den..Om du ska ha kvar den ett tag så äre ju värt det

eldus veldus
Audi A6 (2017)
skillz German technology für alles
29 maj 2007 · 27 Inlägg

Håller med UFO fullt ut smile

Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.
BMW 325 Cabrio "Alpina B3 2.7" (1988)
steifan DR!FTT3KN!K3R
30 maj 2007 · 10 427 Inlägg

Vilken bil är det då? smile

Om du känner att du vill ha kvar den länge så tycker
jag man ska satsa på den.. Kanske svårt att få tillbaka
pengarna man lägger inom snar framtid. Men långt fram
kanske det är helt annorlunda?

M1cha
30 maj 2007 · 645 Inlägg

Som sagt, inte ofta du får tillbaka pengarna men du får ju tillbaka mycket i nöje. smile

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
aenfors
30 maj 2007 · 375 Inlägg

Oroar du dig för värdet ska du köpa en veteranbil (bättre än aktier) tongue annars ska du inte tänka på det, alla lite nyare bilar minskar i värde. Vad du än gör kommer du inte att få tillbaka pengarna. Om det sen är värt det är det bara du som vet. big_smile

Android
30 maj 2007 · 892 Inlägg

Om du har ett högt affektionsvärde på bilen och vill lägga pengar på den, do it! Är det bara en skruttbil, ja då skulle du nog kanske inte vilja lägga pengar på den från början... roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Germax
30 maj 2007 · 12 086 Inlägg

Visst kan man tänka så, stylar man bilar för att tjäna pengar så är de väl inte så smart att lägga ut 100 000 på en 10 000 kroners bil.

Min bil va vid avställningstillfället värd kanske 15-20 tusen, och jag har redan lagt ut över 35 tusen på den. Men jag känner som så att jag kommer ha den så länge så de betalar ut sig. 15 av dom är iofs på nya fälgar (som jag får nästa vecka smile och dom är ju inte direkt bundna till just min bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang