Vibration vid acceleration och högersväng Mondeo 98

Ludde82
30 maj 2007 · 40 Inlägg

Hej hej.

Jag har en Ford mondeo (2,0) -98 som krånglar lite. När jag accelererar så vibrerar bilen, det vibrerar kraftigare om jag svänger vänster och mindre om jag svänger höger. Det har varit så ett tag men det har blivit värre och värre. Jag trodde att det berodde på att yttre drivknuten var slut så jag bytte den men problemet kvarstog. Efter lite efterforskning så sa alla jag frågat att det var den inre knuten som var slut och då fick jag byta hela den drivaxeln (inte ända in till växellådan utan bara till där den sitter fast i motorblocket). Jag gjorde detta och flyttade den redan nya drivknuten till andra sidan. Tyvärr så är problemen kvar, dock inte riktigt lika illa så lite nytta gjorde ju de 4000 kronorna. Innan jag ger mig på att byta den andra drivaxeln tänkte jag höra om ni tror att de kan vara den inre knuten på vänster sida. Det glappar lite när jag rycker i axeln (när allt är monterat och åtskruvat) Ska det finnas utrymmen för sånna glapp eller är det ett tydligt tekcen på att det är den som är slut?

Tacksam för all hjälp.

/Anders

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang