Världens mest övesrskattade bil?

astrakalle VVS-Montör
31 maj 2007 · 231 Inlägg

Mäki skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.
Sen E36 är alldeles för dyr, med tanke på prestandan och utseendet(!)

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

Ingen aning eftersom jag inte har så stor koll på trimning. Men nämn EN bil som rostar lika mycket som en japanare då! Det ända jag kan komma på är väl opel.

haha... då har du inte sett mycket kan jag säg! :p Där du bor används väll inte salt? Men det gör dom här nere! Tyvärr! Och det är alla bilmärken som får stryk av det satans saltet!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
twin_cam Smålänning
31 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Över lag så tycker jag ferrari är mest överskattat. Det är inte dåliga bilar, men dom är inte bättre än varken porsche eller japanska sportbilarna. Man betalar för deras historia. Sen deras fjanterier med att dom ska ha ägt en ferrari innan...

BMW tycker jag är överskattat. Inte för att dom är dåliga, för det är dom inte alls! Men dom är inte driftsäkrare än japanska lågprisbilar. Men det är suverän känsla i inredning och detaljer.

Men för att peka ut en viss bilmodell som är överskattad så pekar jag ut toyota prius.
En "miljöbil" som drar 0,7l/mil i blandad körning och är fullproppad med bly... eeh? Det låter inte så miljövänligt... Visst, 0,7 l/mil är ganska snålt, men det går att köra min gamla saab på så lite... Och det är mer bensin än vad en VW Polo drar...
Vad händer dessutom när det är dags för skrotning? Vad gör dom med all bly? Slänger på soptippen?
Nä. prius tycker jag är en stor bluff. Ett lurendrejeri.

Min åsikt. Har inget emot någon av bilarna som sådana.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Thony_mannen
31 maj 2007 · 263 Inlägg

jerky skrev:
volvo är nog lite överskattat inget ont om dom men dom är ju inte säkrare än saab däremot har dom bättre rykte generellt

Volvo inte säkrare än Saab, my ass! Krockade med min förra 940, den andra bilen va en sunkig jävla Saab 9-3. På min syndes det inte så mycket ändå. Men Saaben såg ut som ett V. Så jag tror inte du vet vad du prata om riktigt ang volvo bilars säkerhet.

Volvo-Real-Power!
EpsiloN Trägnagare
31 maj 2007 · 185 Inlägg

Kan det bero på deformationszoner som tar upp smällen istället för att påverka föraren?

All show and no go!
herrsiba Move Your Mind
31 maj 2007 · 164 Inlägg

Thony_mannen skrev:

jerky skrev:
volvo är nog lite överskattat inget ont om dom men dom är ju inte säkrare än saab däremot har dom bättre rykte generellt

Volvo inte säkrare än Saab, my ass! Krockade med min förra 940, den andra bilen va en sunkig jävla Saab 9-3. På min syndes det inte så mycket ändå. Men Saaben såg ut som ett V. Så jag tror inte du vet vad du prata om riktigt ang volvo bilars säkerhet.

Det har ju lite med var man "träffar" den andra bilen. Plöjer man in med nosen i sidan på en annan bil så kan alla bilar se ut som ett V efter en sån smäll. Svagaste stället på en bil är väl B-stolpen om jag inte minns fel. Inte mycket till deformationszoner där inte. Fast Volvo har väl en fet balk där i trösklen eller var den nu sitter (SIPS). Den gör kanske lite skillnad jämfört med andra märken...
Jag vågar nog påstå att Volvo och Saab är likvärdiga i krocksäkerhet. Dom har ju alltid fått bra omdömen som säkra bilar.

Senast redigerat av herrsiba (31 maj 2007)

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
nosferato
31 maj 2007 · 439 Inlägg

smällde själv med en gammal 240,motorn nertryckt under torpeden o hela nosen saknades jäms med fjäderbena,hade inget bälte på mig,körde i cirka 70 blås in i en king cab ,min bil vände ett varv,tilläggas bör att jag gick ut ur min volvo o ringde snuten själv.kör mer el mindre bara volvo efter detta,

volvo har helt överlägsen krocksäkerhet....,den som säger annurlunda kan ja möta i ett chickenrace...

old,low and slow....
Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

volvo 2/7/9-serie... Haft ett otal, och jag har aldrig skruvat så mkt i hela mitt liv.. Billiga delar? Ja, men vor det inte billigare än om de INTE gick sönder?

Aerodynamik ...
31 maj 2007 · 7 120 Inlägg

nosferato skrev:
smällde själv med en gammal 240,motorn nertryckt under torpeden o hela nosen saknades jäms med fjäderbena,hade inget bälte på mig,körde i cirka 70 blås in i en king cab ,min bil vände ett varv,tilläggas bör att jag gick ut ur min volvo o ringde snuten själv.kör mer el mindre bara volvo efter detta,

volvo har helt överlägsen krocksäkerhet....,den som säger annurlunda kan ja möta i ett chickenrace...

Jag säger då inte emot tongue

Volvo är grymt krocksäkra!

bullen30 svetsare
31 maj 2007 · 119 Inlägg

jag tycker att det är lustigt hur ni orkar slänga skit på olika bilmodeller,alla har vi väl förfaan en egen uppfattning om bilar.
spelar ju ingen roll hur länge jag försöker övertyga en saabägare om att min bil är bättre ån hans så kommer han ju inte tycka det ändå.
inse fakta ALLA HAR OLIKA SMAK....

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!
ktmracing
31 maj 2007 · 184 Inlägg

bästa inlägget hitils bullen wink

Audi Freak :)
herrsiba Move Your Mind
31 maj 2007 · 164 Inlägg

Nu har det kanske inte direkt betydelse vid en krock framifrån tex, men en Saab 96:a kunde ju de gamla rallyrävarna lägga på taket i dikena utmed rallyvägarna utan några allvarliga deformationer på taket. Där snackar vi styv kaross... tongue

Världens mest överskattade bil? Får man ändra lite och säga biltyp? roll
Då skulle jag vilja veta nyttan med en stor bensinslukande SUV. Vad ska man med en sån tung, klumpig fyrhjulsdriven högbyggd personbil i stan och göra? Den hör ju inte hemma i terrängen heller direkt. Även med fyrhjulsdrift så tycker jag att deras framkomlighet är överskattad. Vill man verkligen komma fram i skog och mark och på
översnöade vintervägar så ska man nog skaffa en Land Rover eller en "riktig" fyrhjulsdriven bil. Subaru faller väl in i denna kategori. Detta är iaf min åsikt. smile

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
vitafaran
31 maj 2007 · 142 Inlägg

AirOne skrev:

hanomag skrev:
volvo 740 är överskattad!

...frågar är varför just Volvo 740 är överskattad?
Enkelt att bara sprätta ur sig det...men då vill man ju veta varför?
Och Volvo över huvudtaget? Varför?

Saab tycker jag är överskattade. Varför?
Dom är så himla bra..men tändkasetterna funkar ju jättebra...bara
som exempel. Har hört diverse av bekanta mekanikers smile

Annars är BMW en annan överskattad. Varför?
Dom ser alldeles för fläskiga ut nu för tiden. Ser ut som att
dom sväller över likt bullar svällar över när dom jäser.

Inget ont menat i ovanstående meningar.

hahah du är ju sämst tongue

Allt det du skrev om BMW passar ju precis in på Volvos nyare modeller XD

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
JohanW
31 maj 2007 · 212 Inlägg

Aerodynamik skrev:

-ROSEN- skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Kan du förklara de där lite vad som e så överskattat med dom?? 

E30 M3--är enligt mig en av de fetaste bmw gjort...mena hur många hade ställbart chassie 88-89?? knappast någon japs bil ialla fall...

Ja tycker japanska bilar!!!

E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.
Sen E36 är alldeles för dyr, med tanke på prestandan och utseendet(!)

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

Utseendet är inga problem iaf, ta valfri japs med stuprör baktill lol wink
Ska förtydliga vad jag menar med överskattad, bara för att det sitter en Skyline-dekal på bilen så börjar varenda moppefjortis att dreggla och mumla om att bilen har 1000hästar osv...

Att man sen kan trimma skiten ur många av dom tycker iallafall inte jag hör till saken...
Men där finns det säkert många och delade åsikter wink

Mini JCW (2016)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
31 maj 2007 · 422 Inlägg

Kom igen nu, basha lite på golfarna också smile Känner mig bortglömd här ;(

Jag måste nog säga 740tic, visst det är ingen slö volvo, men så pass snabb är den inte.....Går ju dock lätt att trimma wink

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
alminjo SLK
31 maj 2007 · 610 Inlägg

Har aldrig gillat Skyline... o som nån tidigare skrev så tror folk att Skyline är värsta sportbilarna med "massa hästar".... men som sagt, tycker inte att de är snygga nånstans!

Fernicus Kejsare
31 maj 2007 · 547 Inlägg

Mercedes. Helt klart Mercedes

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Mr_Gear Biltokig
31 maj 2007 · 870 Inlägg

Owzer skrev:
Kom igen nu, basha lite på golfarna också smile Känner mig bortglömd här ;(

Jag måste nog säga 740tic, visst det är ingen slö volvo, men så pass snabb är den inte.....Går ju dock lätt att trimma wink

Men du vet golf är ju inte överskattad - den är precis så bra som alla tycker wink
nä golf har ett problem; den är för tysk - för tråkig interiör...
Men annars så är senaste golfen en rätt grym bil, kan ta en speciell skarp kurva i 80-90 med morsans Golf 5 1.6 Trendline(alltså fattigaste fjädringen mm.) utan några fler händelser än att flinet växer på läpparna - försökte ta samma kurva i 50-55 med en Citroen C4, den bara släppte i fram direkt neutral (gillar c4 i övrigt...)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
31 maj 2007 · 422 Inlägg

Mr_Gear skrev:

Owzer skrev:
Kom igen nu, basha lite på golfarna också smile Känner mig bortglömd här ;(

Jag måste nog säga 740tic, visst det är ingen slö volvo, men så pass snabb är den inte.....Går ju dock lätt att trimma wink

Men du vet golf är ju inte överskattad - den är precis så bra som alla tycker wink
nä golf har ett problem; den är för tysk - för tråkig interiör...
Men annars så är senaste golfen en rätt grym bil, kan ta en speciell skarp kurva i 80-90 med morsans Golf 5 1.6 Trendline(alltså fattigaste fjädringen mm.) utan några fler händelser än att flinet växer på läpparna - försökte ta samma kurva i 50-55 med en Citroen C4, den bara släppte i fram direkt neutral (gillar c4 i övrigt...)

Nja, jag tycker interiören är helt OK smile

Men instrumänt brädan i MK2:na kan jag hålla med om.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Bi0HaZZarD Speed FMK
31 maj 2007 · 849 Inlägg

ingen bil är väl mer överskattad än de andra egentligen. alla bilar har sin fördel.

om jag skulle säga någon bil som är överksattad så skulle jag nog säga bilar som koenigsegg, lamborghini diablo, countash (stavning?) osv..

Visst tillhör de de snyggaste och coolaste bilarna i världshistorien pengarna??? de hästarna du får i en sån bil kan du få i vilken bil som helst nästan. väghållningen är inte densamma på långa vägar men är den väghållningen värd en miljon? knappast... snarare det lilla emblemet de har på grillen som är.

Ta mig inte fel, jag älskar dessa bilar. men visst är de överskattade smile

Mvh Ludde

peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

Mäki skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.
Sen E36 är alldeles för dyr, med tanke på prestandan och utseendet(!)

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

Ingen aning eftersom jag inte har så stor koll på trimning. Men nämn EN bil som rostar lika mycket som en japanare då! Det ända jag kan komma på är väl opel.

EN bil= opel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang