Världens mest övesrskattade bil?

-ROSEN-
1 juni 2007 · 237 Inlägg

Izual skrev:

-ROSEN- skrev:
Många som skriver bmw M3 e36...

Ingen som kan ge en bra förklaring varför??

Nån kan väl skriva upp 10 saker som e kass med den bilen???

Jag tycker personligen att bmw-s M bilar e helt GRYMMA... O tänker köpa en E36 M3 nästa bil ja skaffar...

Nu var det inte tal om kassa bilar om du ens läst tråden.
Ingen har skrivit att det är en dålig bil.

Denna tråden handlar om ------> ÖVERSKATTADE BILAR

O  vad e en överskattad bil då??

E en bra bil överskattad????

Världens Häftigaste....De E Jag de...
ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Volvo?!? De håller ju iaf tongue Mest överskattade e nog alla japanska platsräcers tongue Ser snabba ut men en snigel e kvickare i slemmet tongue


Nee nu ändra jag mig.. Håller med BioHazzard! Sen så tkr jag tokstylade bilar med rostiga plåtfälgar e överskattade oxå, om inte fula ^^

Senast redigerat av ToXtreme (1 juni 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
-ROSEN-
1 juni 2007 · 237 Inlägg

Aerodynamik skrev:

-ROSEN- skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Kan du förklara de där lite vad som e så överskattat med dom?? 

E30 M3--är enligt mig en av de fetaste bmw gjort...mena hur många hade ställbart chassie 88-89?? knappast någon japs bil ialla fall...

Ja tycker japanska bilar!!!

E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.
Sen E36 är alldeles för dyr, med tanke på prestandan och utseendet(!)

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

"Jag diskuterar inte detta mer.. Leder ingenstans eftersom ni inte har nån vettig uppfattnign"

Världens Häftigaste....De E Jag de...
peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

det är ingen som säger att det är en kass bil. kass o överskattad är inte samma sak.
om du läser många inlägg här så förstår du vad som menas, vad som är ÖVERSKATTAT

Mr_Gear Biltokig
1 juni 2007 · 870 Inlägg

Thony_mannen skrev:

jerky skrev:
volvo är nog lite överskattat inget ont om dom men dom är ju inte säkrare än saab däremot har dom bättre rykte generellt

Volvo inte säkrare än Saab, my ass! Krockade med min förra 940, den andra bilen va en sunkig jävla Saab 9-3. På min syndes det inte så mycket ändå. Men Saaben såg ut som ett V. Så jag tror inte du vet vad du prata om riktigt ang volvo bilars säkerhet.

Nu skall jag förklara för dig hur det hänger ihop här då jag är på gott humör och gärna hjälper en vilsen själ roll
Eftersom 9-3an har en konstruktion 20år modernare än båtprincipen(bygg så tjockt skrov som möjligt) på 940 så har den något som kallas KRYMPZONER - vilket innebär att fronten deformeras på ett i förväg planerat och "kontrollerat" sätt så att inte kupen ska bli påverkad utan vara intakt, medans sådant hade man inte kommit på hos volvo när 940(740) byggdes så om man kraschar med något med tillräckligt mycket kraft så kommer krocken att trycka ihop kupen på bilen och krossa ben/armar/bröstkorg på de i framsätet i volvon...
Kapish?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
nicke_b2
1 juni 2007 · 266 Inlägg

Lugnt alla överladdade och allt för vanliga japs!!! För att nämna några: i nummerordning
supra, s13, impreza, s14, skyline r32, 300zx(rx7, 3000 gt, evo 1-9=för ovanliga för att va med!!)
oh shit jag glömde volvo!!! DEt är ju jämt sånt rabalder så fort de kommer ut med nån ny bil med nån "ny" teknik!! Men sen att tyskarna haft den tekniken sen flera år innan är det då rakt inge snack om!!
Och ärligt talat är inte t5:an på väg till himmelen snart???? den har ju vart med i 20 år känns det som!!
Det ska va tyskt!!

Senast redigerat av nicke_b2 (3 juni 2007)

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Fast deras diskusion va ju angående om Volvo va säkrare än Saab.. och på den frågan så blir svaret faktiskt Ja!

Saab har totalt 4 modeller i sitt utbut, 9-2, 9-3, 9-5 och 9-7 .. Men det är bara 2 utav dessa bilarna som har 5stjärnor i EUROncap..

Volvo har totalt  modeller i sitt utbut, C30, S40/V50, (S60/V70), V70N, S80 och XC90.. alla dessa bilarna utom S60/V70 har 5stjärnor..

Procentuellt om man går efter EUROncap så har Volvo högre säkerhet! Volvo är världsledande när det gäller säkerhet, det finns lixom ingenting som talar emot det, Volvo har alltid vart säkra, sen finns det inget som talar för att Saab är skit för det, men enligt tester och utrustningsmässigt har Volvo varit snäppet värre.. Slutdiskuterat!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Kettunen
1 juni 2007 ·

Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor HAHAHA neee var tvungen bara..big_smile
Men volvo gör la därimot bland världens mest säkraste säten oxå va???

peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

nicke_b2 skrev:
Lugnt alla överladdade och allt för vanliga japs!!! För att nämna några: i nummerordning
supra, s13, impreza, s14, skyline r32, 300zx(rx7, 3000 gt, evo 1-9=för ovanliga för att va med!!)

Det ska va tyskt!!

o tyskt är inte vanligt?   eller vad menar du

-ROSEN-
1 juni 2007 · 237 Inlägg

nicke_b2 skrev:
Lugnt alla överladdade och allt för vanliga japs!!! För att nämna några: i nummerordning
supra, s13, impreza, s14, skyline r32, 300zx(rx7, 3000 gt, evo 1-9=för ovanliga för att va med!!)

Det ska va tyskt!!

cool big_smile cool

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Jonni
1 juni 2007 · 1 256 Inlägg

Många av er är här är för märkestrogna, så tycker inte jag att ni ens skulle yttra er om vad en "överskattad" bil är.. Alla tycker så olika och det leder ingenvart.

För det första, ordet "överskattad", vad har det för betydelse i bilvärlden? Inte ett skit..
Det finns ingenting som heter "Den absolut sämsta bilen", "Den absolut bästa bilen"

Jag har nämnt det i tidigare trådar.. "Alla gillar olika bilar.. Alla gillar olika märken.. Alla är trogna olika märken.. "

En av de vanligaste trådarna..

"Vilken bil ska jag köpa?"

Volvofantasten:
"850R!!!! V70R!!! 740TIC!!!"

SAABFreaken:
"9-3 Viggen! 900T"

Japsarna:
"CIVIC VTEC!!"

Tyskbilsfantasterna
"Det ska vara tyskt!!"

Ni ser själva vart det leder och det är alltid samma sak VARJE gång..

Mvh Jonni

peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

håller med dig. man måste kunna vidga sina vyer

frostyman
1 juni 2007 · 120 Inlägg

ToXtreme skrev:
Fast deras diskusion va ju angående om Volvo va säkrare än Saab.. och på den frågan så blir svaret faktiskt Ja!

Saab har totalt 4 modeller i sitt utbut, 9-2, 9-3, 9-5 och 9-7 .. Men det är bara 2 utav dessa bilarna som har 5stjärnor i EUROncap..

Volvo har totalt  modeller i sitt utbut, C30, S40/V50, (S60/V70), V70N, S80 och XC90.. alla dessa bilarna utom S60/V70 har 5stjärnor..

Procentuellt om man går efter EUROncap så har Volvo högre säkerhet! Volvo är världsledande när det gäller säkerhet, det finns lixom ingenting som talar emot det, Volvo har alltid vart säkra, sen finns det inget som talar för att Saab är skit för det, men enligt tester och utrustningsmässigt har Volvo varit snäppet värre.. Slutdiskuterat!

Men hur är det med folksams testresultat tagna från nästan 100.000 krockar i den riktiga trafiken? Lär ju vara mer rättvist att kolla på statistik tagit från verkliga krockar, än där man krockar bilarna på ett förutbestämt sätt (som många verkar bygga bilarna efter för att få fler stjärnor).

i skrivande stund verkar folksams sida vara nere, men jag hittade iallafall den här från 2003. Vilken är den säkraste bilen?

http://www.whiplashgruppen.info/forsakr … 3.htm#saab

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

så börjar fighten igen. volvo mot saab, o ingen ska förlora hmm

detta kan sluta diskuteras, för denna tråden handlar om ÖVERSKATTADE bilar. vissa kanske behöver slå upp ordet i lexikon

frostyman
1 juni 2007 · 120 Inlägg

peter_1976 skrev:
så börjar fighten igen. volvo mot saab, o ingen ska förlora hmm

detta kan sluta diskuteras, för denna tråden handlar om ÖVERSKATTADE bilar. vissa kanske behöver slå upp ordet i lexikon

Då kontrar jag med att dra alla SUVar över en kant smile Överskattade bilar som egentligen ingen behöver men som blivit en hype senaste åren.

Mvh

Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Saab 9-5 (1999)
-ROSEN-
1 juni 2007 · 237 Inlägg

peter_1976 skrev:
så börjar fighten igen. volvo mot saab, o ingen ska förlora hmm

detta kan sluta diskuteras, för denna tråden handlar om ÖVERSKATTADE bilar. vissa kanske behöver slå upp ordet i lexikon

Vad är ett lexikon?? tongue

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Mr_Gear Biltokig
1 juni 2007 · 870 Inlägg

frostyman skrev:

ToXtreme skrev:
Fast deras diskusion va ju angående om Volvo va säkrare än Saab.. och på den frågan så blir svaret faktiskt Ja!

Saab har totalt 4 modeller i sitt utbut, 9-2, 9-3, 9-5 och 9-7 .. Men det är bara 2 utav dessa bilarna som har 5stjärnor i EUROncap..

Volvo har totalt  modeller i sitt utbut, C30, S40/V50, (S60/V70), V70N, S80 och XC90.. alla dessa bilarna utom S60/V70 har 5stjärnor..

Procentuellt om man går efter EUROncap så har Volvo högre säkerhet! Volvo är världsledande när det gäller säkerhet, det finns lixom ingenting som talar emot det, Volvo har alltid vart säkra, sen finns det inget som talar för att Saab är skit för det, men enligt tester och utrustningsmässigt har Volvo varit snäppet värre.. Slutdiskuterat!

Men hur är det med folksams testresultat tagna från nästan 100.000 krockar i den riktiga trafiken? Lär ju vara mer rättvist att kolla på statistik tagit från verkliga krockar, än där man krockar bilarna på ett förutbestämt sätt (som många verkar bygga bilarna efter för att få fler stjärnor).

i skrivande stund verkar folksams sida vara nere, men jag hittade iallafall den här från 2003. Vilken är den säkraste bilen?

http://www.whiplashgruppen.info/forsakr … 3.htm#saab

WORD!
9-5 klassad som säkraste bilen i trafik sen den lanserades och än idag - konstigt att volvo inte slagit det med sina nya modeller med 10års designförsprång över 9-5an som är från -98!
Sry, kunde inte låta bli wink

Senast redigerat av Mr_Gear (1 juni 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

frostyman skrev:

ToXtreme skrev:
Fast deras diskusion va ju angående om Volvo va säkrare än Saab.. och på den frågan så blir svaret faktiskt Ja!

Saab har totalt 4 modeller i sitt utbut, 9-2, 9-3, 9-5 och 9-7 .. Men det är bara 2 utav dessa bilarna som har 5stjärnor i EUROncap..

Volvo har totalt  modeller i sitt utbut, C30, S40/V50, (S60/V70), V70N, S80 och XC90.. alla dessa bilarna utom S60/V70 har 5stjärnor..

Procentuellt om man går efter EUROncap så har Volvo högre säkerhet! Volvo är världsledande när det gäller säkerhet, det finns lixom ingenting som talar emot det, Volvo har alltid vart säkra, sen finns det inget som talar för att Saab är skit för det, men enligt tester och utrustningsmässigt har Volvo varit snäppet värre.. Slutdiskuterat!

Men hur är det med folksams testresultat tagna från nästan 100.000 krockar i den riktiga trafiken? Lär ju vara mer rättvist att kolla på statistik tagit från verkliga krockar, än där man krockar bilarna på ett förutbestämt sätt (som många verkar bygga bilarna efter för att få fler stjärnor).

i skrivande stund verkar folksams sida vara nere, men jag hittade iallafall den här från 2003. Vilken är den säkraste bilen?

http://www.whiplashgruppen.info/forsakr … 3.htm#saab

Jag bara ville få stop på deras "gräl" tongue Men jag säger om man följer EUROncap.. Och du vet lika väl som mig att Volvo har väldigt hög säkerhet, och alltid haft det. Vilka va först med 3-punktsbältet tex? Kan nästan säga helt säkert att Volvo hade ABS innan saab, och antispinn/antisladd etc.

Men jag säger inte att Saab är osäkra, jag bara säger att Volvo är strået vassare smile


Mr_Gear .. det där är inte rätt! 9-5an har inte alltid vart säkrast, den blev säkrare då de gjorde första faceliften utav den!!

Men nu ska jag vara en SMART (det ordet finns också i lexikon, det betyder att man har fler än en hjärncell wink) Märkespatriot och slutar diskutera detta! För det kmr bara bli Saabare mot Volvoare tongue Dock så finns det fler Volvoare i Sverige än Saabare så Volvoarna hade ju tagit hem det men tongue

Senast redigerat av ToXtreme (1 juni 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Mr_Gear Biltokig
1 juni 2007 · 870 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jag bara ville få stop på deras "gräl" tongue Men jag säger om man följer EUROncap.. Och du vet lika väl som mig att Volvo har väldigt hög säkerhet, och alltid haft det. Vilka va först med 3-punktsbältet tex? Kan nästan säga helt säkert att Volvo hade ABS innan saab, och antispinn/antisladd etc.

Men jag säger inte att Saab är osäkra, jag bara säger att Volvo är strået vassare smile


Mr_Gear .. det där är inte rätt! 9-5an har inte alltid vart säkrast, den blev säkrare då de gjorde första faceliften utav den!!

Men nu ska jag vara en SMART (det ordet finns också i lexikon, det betyder att man har fler än en hjärncell wink) Märkespatriot och slutar diskutera detta! För det kmr bara bli Saabare mot Volvoare tongue Dock så finns det fler Volvoare i Sverige än Saabare så Volvoarna hade ju tagit hem det men tongue

Mercedes var först med 3-punktsbälte... inte volvo!
okej, kan vara så men fortfarande - varför kan de inte göra en säkrare bil än en bil från 98 faceliftad 02 som dels bygger på en bil från -85(saab 9000) och dels 90tals opel astra?
När volvo ännu inte upptäckt vindtunneln så byggde saab redan sina bilar med massa krocktester...
Volvo hade ju fortfarande sin livsfarliga bakhjulsdrift kvar ända in i slutet på -90talet(livsfarlig då de inte fanns nån vikt bak så när tanten med barnen skulle handla och körde på hal väg körde de i diket)

Jag säger inte att Volvo är osäkra, jag säger bara att Saab är bättre på säkerhet smile

Jag skall inte vara en smart märkespatriot då jag inte är nån märkespatriot tongue utan bara låter fakta tala för sig själva... och föredrar Saab framför volvo! Men jag tycker också vi avslutar denna diskussion och slutar förpesta tråden mera!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
peter_1976 JDM
1 juni 2007 · 2 201 Inlägg

denna diksussion om säkerhet verkar inte slute, tror att överskattat har fått en ny innebörd. om man har 1 eller 10 modeller i sitt utbud avgör ju knappast hur säker en bil är, den är ju inte säkrare desto fler modeller man har i sitt utbud.

denna tråden börjar spåra ur lite

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang