Världens mest övesrskattade bil?

nicke_b2
2 juni 2007 · 266 Inlägg

ToXtreme skrev:
För att försvara mig på denna anklagelse så är det en spärrlinje med en refug 20cm utanför sig.. Och om man inte gillar att få dörrar uppsmällda i sidan så är det så man gör för att skydda sin bil wink

Hade du oxå gjort om du vart i samma sits smile

Och ja.. jag kanske drog alla över en gräns.. så jag rättar mig själv.. Gubbar på 50-60+ som kör BMW å Merca är ofta väldigt nonschiga i trafiken.. Inte alla, men många wink

Jo jag skojade bara!! jag hade gjort det med för att slippa dörruppslag!!
men du drar ändå alla över en och samma kant!! bara för att du sett 2-3 pers i trafiken som körde just bmw och gjorde nåt dumt betyder inte det att alla är så! jag kan ge mig fan på att du säkert sett andra bilar och bilmärken som är som du säger "nonshiga" i trafiken!!  bara för att jag ser två 740 sisar tränga sig före mig så vet jag att alla inte e så!!

Bmw = Näst bäst
Volkswagen = bäst
mvh niclas

ToXtreme
2 juni 2007 · 3 627 Inlägg

nicke_b2 skrev:

ToXtreme skrev:
För att försvara mig på denna anklagelse så är det en spärrlinje med en refug 20cm utanför sig.. Och om man inte gillar att få dörrar uppsmällda i sidan så är det så man gör för att skydda sin bil wink

Hade du oxå gjort om du vart i samma sits smile

Och ja.. jag kanske drog alla över en gräns.. så jag rättar mig själv.. Gubbar på 50-60+ som kör BMW å Merca är ofta väldigt nonschiga i trafiken.. Inte alla, men många wink

Jo jag skojade bara!! jag hade gjort det med för att slippa dörruppslag!!
men du drar ändå alla över en och samma kant!! bara för att du sett 2-3 pers i trafiken som körde just bmw och gjorde nåt dumt betyder inte det att alla är så! jag kan ge mig fan på att du säkert sett andra bilar och bilmärken som är som du säger "nonshiga" i trafiken!!  bara för att jag ser två 740 sisar tränga sig före mig så vet jag att alla inte e så!!

Bmw = Näst bäst
Volkswagen = bäst
mvh niclas

Nee nu har jag tröttnat på att vara på argumentationshumör tongue Jag tkr om din Golf väldigt mkt, gör det mig lite vettigare? ^^

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Fredrik.Gustavsson
2 juni 2007 · 2 123 Inlägg

Alecci skrev:

Aerodynamik skrev:
Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Nja, om du inte öppnar upp din RB26 efter du passerat 600 hk så lär du nog få anledning att ångra det är jag rädd. Drivlinan är olika för generationerna (cirka 600 hk i R32 och R33 GT-R, cirka 800 hk i R34 GT-R).

Komiskt nog har du precis själv bevisat att Skyline till viss del är överskattat.

Tro det eller ej, jag kan faktiskt hålla med om att Skyline är lite överskattad ibland. På grund av den mytbildning (vilken i och för sig kommer av modellens uppseendeväckande racingsegrar och kultstatus inom annan legal och illegal motorsport) som finns runt modellen så är det många som överhypar den och läser sig till mer eller mindre kvalificerade experters uttalanden om den.

Skyline GT-R är en jäkligt bra bil med grym potential, förbaskat fin kombination av diverse olika aspekter och mycket prisvärd. Men det är inte det värsta pengar kan skaffa, som många tror (eller en gång i tiden har trott).

En sak måste jag nog säga ifrån om och det är att jag inte tycker Skyline R34 GT-R är prisvärd.
Nu vet inte jag vad du betalade för din eftersom du importerade den av en kontakt från Japan, antar att det var en privat import utan hjälp av något företag ?
Men iaf, Kollar man på blocket efter en R34 GT-R får man vara beredd att slänga upp runt 400 000kr för ett exemplar. 400K är mkt pengar och man kan få betydligt bättre bilar för dom pengarna.
Inte ens de Nyare Evo:arna kostar så mkt, Man får en Eurospec Supra för dom pengarna, man får en Porsche om man nu vill det.
Det jag vill säga är att 400K är mkt pengar och man kan få mkt mer bil än en skyline för pengarna, enligt min mening.
Visst har bilen grym potenial och ett fräck utseende men jävlar vad dyr den är.

_Orb_ MiKeY
2 juni 2007 · 85 Inlägg

Fan vilket gnäll på volvo då.. tongue

940R
2 juni 2007 · 1 567 Inlägg

Dra inte alla bilägare över kanten när ni klankar ner på ett märke oavsett vilket det är.
Det är bara löjligt och omoget!Tror dom flesta är väl medvetna om sitt  val av bilmärke på både gott och ont.

Senast redigerat av 940R (2 juni 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Pearlfoto -:Player in the street:-
2 juni 2007 · 234 Inlägg

nicke_b2 skrev:

peter_1976 skrev:

nicke_b2 skrev:
Lugnt alla överladdade och allt för vanliga japs!!! För att nämna några: i nummerordning
supra, s13, impreza, s14, skyline r32, 300zx(rx7, 3000 gt, evo 1-9=för ovanliga för att va med!!)

Det ska va tyskt!!

o tyskt är inte vanligt?   eller vad menar du

Sa jag det lr?? nej!!! Vidga sina vyer säger du!! jag vidgar mina inom tyskland för de gör helt enkelt bäst och snyggast bilar, enligt mig!

mvh niclas

innan du d spyr skit ur dej om subaru kan d kolla vem som har mest nöjda bilägare i senaste undersökningen o va ja såg va de inte tyskt på dee tre första o 1 låh subaru så så dålig bil kan de inte vara du

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-
Saab 9-3 2.0t Biopower SC "BlackKnight" (2010)
Saab 9-3 Aero TTID "SilverGhost" (2010)
peter_1976 JDM
2 juni 2007 · 2 201 Inlägg

om någon bil är överskattad, utan att snacka skit så är det tyska bilar, speciellt bmw o mercedes. fast som jag sa tidigare, kanske mest beror på ägarna, vilket jag läst mycket här, så det verkar ju stämma

baen
2 juni 2007 · 220 Inlägg

ang. att m3 e30 skulle vara överskattad.. hur en bil tar sig fram på en rak asfaltssträcka i fart tycker åtminstonde jag känns oviktigt.. om man istället kollar superstage tabellen på rejsa.nu så tycker jag att bilen är underskattad. en standardbil (205hk/235nm, 1280kg) från sent 80-tal som har bättre tid än M3 CSL -04, M3 CSL -03, Audi RS4 -01, Porsche 911 GT3 -00, rattade av Gullabo. Överskattad?... nja..

LazyStance SR20 Spirit
2 juni 2007 · 335 Inlägg

Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Skulle nog vilja säga att BMW E30 är nog snarare underskattad yikes

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
Bubbaman Byfåne
2 juni 2007 · 368 Inlägg

NismoGTR skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Skulle nog vilja säga att BMW E30 är nog snarare underskattad yikes

Då tycker jag du bara e dum. Alla tycker BMW e så j**la feta men ta vilken japs som hälst. Köp den och lägg till pengarna till en BMW så får du en snyggare och bättre bil.

Demonic
2 juni 2007 · 14 Inlägg

Sluta va så hårda på volvo smile min går som en klocka är stark som en traktor den är helt enkelt underbar big_smile

www.aheed.se
Alecci
2 juni 2007 · 2 014 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Alecci skrev:
...
Skyline GT-R är en jäkligt bra bil med grym potential, förbaskat fin kombination av diverse olika aspekter och mycket prisvärd.
...

En sak måste jag nog säga ifrån om och det är att jag inte tycker Skyline R34 GT-R är prisvärd.
Nu vet inte jag vad du betalade för din eftersom du importerade den av en kontakt från Japan, antar att det var en privat import utan hjälp av något företag ?
Men iaf, Kollar man på blocket efter en R34 GT-R får man vara beredd att slänga upp runt 400 000kr för ett exemplar. 400K är mkt pengar och man kan få betydligt bättre bilar för dom pengarna.
Inte ens de Nyare Evo:arna kostar så mkt, Man får en Eurospec Supra för dom pengarna, man får en Porsche om man nu vill det.
Det jag vill säga är att 400K är mkt pengar och man kan få mkt mer bil än en skyline för pengarna, enligt min mening.
Visst har bilen grym potenial och ett fräck utseende men jävlar vad dyr den är.

400K för en bil färdig i Sverige är ju nästan billigt, och skicket är väl troligtvis därefter. 400K eller mer är väldigt mycket pengar, det håller jag helt och hållet med om, och visst finns det många andra bilar du kan köpa för sådana pengar. Det som gör att jag trots allt tycker den är prisvärd är följande:

Det är en bil som klår många andra, mycket dyrare bilar i prestanda.
Den har mycket bra grundutrustning, sådant som oftast finns på tillbehörslistan för andra märken/modeller och ibland inte ens kan väljas till.
Om du ska köpa en annan motsvarande sportbil för motsvarande pengar kommer du märka att detta är en av de nyare bilar du får (tillverkades '99-'02).
Andrahandsvärdet håller sig fortsatt mycket högt på dessa bilar, vilket den dag du säljer bilen gör att den egentligen har kostat dig mindre pengar.
Samtidigt som den är dyrare än en exempelvis en Euro Supra MkIV, så är den billigare eller likvärdig i pris med en sprillans ny Saab med ordentlig utrustning hos bilhandlaren.
+ mycket mer som jag inte kommer på nu då jag är lite stressad (ska hjälpa en polare att flytta idag), men jag återommer till diskussionen senare idag eller imorgon.

Min slutsats är att den varken är billig eller dyr, utan just prisvärd. Mycket pengar att slänga på en bil, men mycket valuta för de pengarna om man kan avvara dem.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
perpelle
2 juni 2007 ·

peter_1976 skrev:
håller med dig. man måste kunna vidga sina vyer

Och förstå att det finns bättre bilar än en gungig 240.

Aerodynamik ...
2 juni 2007 · 7 120 Inlägg

Okej, jag gjorde visst bort mig lite. MEN jag gillar skyline, väldigt mycket!
Det är något speciellt med dem smile Godzilla

perpelle
2 juni 2007 ·

OT: Vad väger en skyline, 3000gt och supra?

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
2 juni 2007 · 148 Inlägg

lätt bmw m3..

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Aerodynamik ...
2 juni 2007 · 7 120 Inlägg

perpelle skrev:
OT: Vad väger en skyline, 3000gt och supra?

Supra MKIV TT - ca 1600kg
3000GT - inte säker, men tror nog den är som Supran ungefär.
Skyline
R32 GT-R - ca. 1450kg
R33 GT-R - ca. 1700kg
R34 GT-R  - ca. 1600kg

D-No Avstängd
2 juni 2007 · 658 Inlägg

finns många....men M3....tycker jag e rätt överskattad.spec när det gäller fart....min polare hade för 2 årsen en saab 9000 trimmad av maptun den hade runt 380 hk med standrad boxen och standard soppa....va tvungen att bromsa för att inte köra in i röven på M3 an..och det va alltså på en stor väg, det roliga va att vi kände han med M3 an...frågade han om han gav allt med sin M3a å han svarade att han trycke nästan igenom gaspedalen genom golvet smile och detta va den nyaste M3an....

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
nicke_b2
3 juni 2007 · 266 Inlägg

Lekberg skrev:

nicke_b2 skrev:

peter_1976 skrev:

o tyskt är inte vanligt?   eller vad menar du

Sa jag det lr?? nej!!! Vidga sina vyer säger du!! jag vidgar mina inom tyskland för de gör helt enkelt bäst och snyggast bilar, enligt mig!

mvh niclas

innan du d spyr skit ur dej om subaru kan d kolla vem som har mest nöjda bilägare i senaste undersökningen o va ja såg va de inte tyskt på dee tre första o 1 låh subaru så så dålig bil kan de inte vara du

Lugn lugn, det är inget personligt!! Jag tycker att de flesta bilar är snygga, inkl din impreza!!Och det är inte att jag tycker dessa bilar är dåliga på nåt sätt, men jag tycker fortfarande att de är överskattade bara för att folk tror att de kan trimma till oändlighet utan "några större ingrepp" som de säger! Men du som är så påläst då vet väl du att bmw har legat 2:a typ tre år innan ochså!! ??

Palle_e46
3 juni 2007 · 148 Inlägg

tycker inte m3:orna är överskattade går jäkligt tycker gentemot många trimmad turbo bilar,det enda som är dåligt är att dem är rent för dyra:P men en kompressor i en bmw så går det riktigt bra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang