Hur ska jag göra med försäkringen?

Djzex
31 maj 2007 · 18 Inlägg

Tjenare.

Jag tog körkort förra måndagen och köpte en Saab 2.0 T med 185 hk samma dag.
Nu skulle jag försäkra den och då skulle jag billigast komma undan med 14000 kr per år!

Farsan vägra ta den på sig för att han säger att jag inte kommer få ut något om jag krockar!

Hur ska jag göra? hmm

Tack på förhand cool

Köpte bil samma dag som jag tog kortet
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
31 maj 2007 · 798 Inlägg

Om farsan vägrar och du inte har råd själv så finns det väl inte mkt mer att göra än att sälja bilen...

Fredrik.Gustavsson
31 maj 2007 · 2 123 Inlägg

Djzex skrev:
Tjenare.

Jag tog körkort förra måndagen och köpte en Saab 2.0 T med 185 hk samma dag.
Nu skulle jag försäkra den och då skulle jag billigast komma undan med 14000 kr per år!

Farsan vägra ta den på sig för att han säger att jag inte kommer få ut något om jag krockar!

Hur ska jag göra? hmm

Tack på förhand cool

Det kanske du skulle kollat ut innan du köpte bilen ?
Men annars får du väl bara ha trafikförsäkring, ser jag som enda lösningen.

Heavens_Gate
31 maj 2007 · 543 Inlägg

Djzex skrev:
Tjenare.

Jag tog körkort förra måndagen och köpte en Saab 2.0 T med 185 hk samma dag.
Nu skulle jag försäkra den och då skulle jag billigast komma undan med 14000 kr per år!

Farsan vägra ta den på sig för att han säger att jag inte kommer få ut något om jag krockar!

Hur ska jag göra? hmm

Tack på förhand cool

Livet e hårt mannen. Bara till att bita i det sura äpplet.
Iofs så står inte jag på min försäkring så. Jag kanske inte ska uttala mig men om vi säger så här. Du kommer hyfsat billigt undan. Jag skulle pröjsat 38 000 om året.. yikes

Men som tur e så har jag en snäll och förstående mor.. cool Prisa morsor ute i världen big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
YööA
31 maj 2007 · 607 Inlägg

har samma problem , men du kan ju alltid försöka ordna dig ett jobb

Brynäs tigers
Djzex
31 maj 2007 · 18 Inlägg

Aaa bara trafikförsäkring har jag funderat lite på men det blir nog endå mycket pengar!

Hur gjorde ni?hmm

Köpte bil samma dag som jag tog kortet
-ROSEN-
31 maj 2007 · 237 Inlägg

Trafik försäkringen kommer jue höjas nu 1juni med...har faan själv mardrömmar om detta roll

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Lewa Rakapparat
31 maj 2007 · 301 Inlägg

14 000 helår helförsäkring? om den står på dej?smile det är samma som jag betalar det. bit i det sura äpplet och känn dej trygg i att bilen är försäkrad på dej iaf och det inte kan bli så mkt problem smile

Senast redigerat av Lewa (31 maj 2007)

Greatsnyggo saabtok
31 maj 2007 · 1 306 Inlägg

-ROSEN- skrev:
Trafik försäkringen kommer jue höjas nu 1juni med...har faan själv mardrömmar om detta roll

Dom kommer bara lägga på 32% skatt på trafikförsäkringen så de  rör inte sig om mycket på ett år ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Greatsnyggo saabtok
31 maj 2007 · 1 306 Inlägg

Sedan har man råd att köpa bilen så har man råd att försäkra den med , alla sken försäkringar som gör att de  blir dyrt....

Jag brukar alltid kolla upp innan ja köper en bil va försäkringen ligger på så slipper man otrevliga överaskningar ....

betala va de kostar  eller sälj bilen

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Djzex
31 maj 2007 · 18 Inlägg

Så ni rekommenderar inte att försöka sätta den på någon då?

Köpte bil samma dag som jag tog kortet
Frosted
31 maj 2007 · 1 878 Inlägg

har min 850 2.5se på mig o jag är 22 och de kostar fett (helförsäkring), men vad ska man göra. man jobbar och sliter för att få kunna köra bilen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Lewa Rakapparat
31 maj 2007 · 301 Inlägg

många som gör så för att få ner försäkrings premien.
jag skulle inte rekomendera det. utan rekomendera att den ska stå på dej för att ha det så problem fritt som möjligt. så har jag alltid haft det iaf...

kändes att pynta 6k om året på en bmw när man nyss fått körkort hmm

twin_cam Smålänning
31 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Djzex skrev:
Så ni rekommenderar inte att försöka sätta den på någon då?

Nej. Däremot så kanske du kan be din far eller mor om ekonomiskt stöd första året/n.
Då kan dom ge dig ite pengar så att du har råd att köra lite i.a.f.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
KarlNilsson Örebroare i exil
31 maj 2007 · 970 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

-ROSEN- skrev:
Trafik försäkringen kommer jue höjas nu 1juni med...har faan själv mardrömmar om detta roll

Dom kommer bara lägga på 32% skatt på trafikförsäkringen så de  rör inte sig om mycket på ett år ....

Det är ju inte klubbat än vad jag fattade det som när dom talade om det på nyheterna igår. Bad pappa räkna lite på det åt mig. Tror det skulle bli 20 kr dyrare varje månad. Och det skulle man ju kunna ha råd med...


Min saab kostade 25000 kr helförsäkring helår när jag var 19. När jag passerade 20 strecket sjönk premien med 10 000 smile

Till trådskaparen. Kolla runt bland alla bolag som finns, det finns pengar att spara! Annars är det trafik eller halvförsäkring som gäller om du inte tycker dig ha råd med en helförsäkring. Om du nu inte kan skriva bilen på någon annan familjemedlem.

Hej FRA!
lelleal
31 maj 2007 · 1 150 Inlägg

Finns en del försäkringar där du kan bet 1 mån taget smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Lewa Rakapparat
31 maj 2007 · 301 Inlägg

fan en anna sitter och tycker att man haft och har höga försäkringskostnader smile men det verkar fan inte som jag haft det ändå tongue

sexy_d
31 maj 2007 · 665 Inlägg

jag själv betalar 18.600 kr för försäkring . jag har fåt körkort i mars .2007!!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
civic Naturally Aspiranted
31 maj 2007 · 543 Inlägg

vilket bolag har du kollat? det skillde över 30 tusen mellan 2 bolag för mig. så jag betalar 1100:-/mån på min Civic Type-R nu helförsäkrad. är 20 år, står på mig.

Djzex
31 maj 2007 · 18 Inlägg

Jag gick in på www.insplanet.se och ringde dem och snackade med en kille! Billigaste var moderna försäkringar i mitt område!

Försäkringen är på avbetalning men dem pengarna hade jag tänkt att lägga på soppa.
har kört 150 mil på 6 dagar så det kostar i kassan här.

Köpte bil samma dag som jag tog kortet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang