skönaste kommentarerna ni fått om er bil.

melodic_death_metal
30 september 2007 · 622 Inlägg

min kompis hade just köpt coilovers o lagt dom i bagageluckan. vi hade stannat upp vid en däckverkstad o kollat lite priser, då kommer 5st 10 åringar o kollar o kallar hans bil för ferrari o sånt. (han har en wv corrado). men iallafall så får dom se på kartongen med coiloversen och en av dom hojtar till och ropar "fan vilken fet baslåda du har" smile. ja det var en extremt dyr baslåda i sådana fall:D.

Fredrik.Gustavsson
30 september 2007 · 2 123 Inlägg

mickinho skrev:
min kompis hade just köpt coilovers o lagt dom i bagageluckan. vi hade stannat upp vid en däckverkstad o kollat lite priser, då kommer 5st 10 åringar o kollar o kallar hans bil för ferrari o sånt. (han har en wv corrado). men iallafall så får dom se på kartongen med coiloversen och en av dom hojtar till och ropar "fan vilken fet baslåda du har" smile. ja det var en extremt dyr baslåda i sådana fall:D.

Eller billig : )
Finns basar som är betydligt dyrare än ett gäng coilovers till en Corrado : )
Har faktiskt inte fått så många kommentarer som jag kommer ihåg, vet att många gillar min inredning och brukar kommentera på rätt friskt om den. Sen när man kör en demo kommer dom flesta ut med ett leende på läpparna : )

melodic_death_metal
30 september 2007 · 622 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

mickinho skrev:
min kompis hade just köpt coilovers o lagt dom i bagageluckan. vi hade stannat upp vid en däckverkstad o kollat lite priser, då kommer 5st 10 åringar o kollar o kallar hans bil för ferrari o sånt. (han har en wv corrado). men iallafall så får dom se på kartongen med coiloversen och en av dom hojtar till och ropar "fan vilken fet baslåda du har" smile. ja det var en extremt dyr baslåda i sådana fall:D.

Eller billig : )
Finns basar som är betydligt dyrare än ett gäng coilovers till en Corrado : )

ja det finns säkert basar som e dyrare, men med tanke på att det var bilstein coilovers som kosta 11k på rea, 15k fullt pris, så var det en ganska dyr baslåda wink

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
30 september 2007 · 426 Inlägg

WOW den pyser ju. är det turbo i denna?
shit vad den går. denna måste jag provköra imorgon när jag är nykter.
båda ifrån trevliga tjejer.

besiktningen:
oj vilket stort avgasrör du har, går den snabbare då?
vad många lampor du har (hade satt en 5w i varje dimljus)
och när jag kommer in för ombesiktning av framrutorna (hade plockat av dom) - Ja där är ju ingen film på dom...

/Street
airflow Avstängd
30 september 2007 · 653 Inlägg

"oj vad fin den är! är det en volvo??" Sa en om saaben neutral

Jag har rätt i vad jag än säger.
ghost_boy83 CREW
30 september 2007 · 2 594 Inlägg

fick en komentar en gång när jag satt i min mint gröna bubbla av en söt tjej hon tyckte bilen matchde mina ögon tongue

i sommras när jag va på nån crusing hörde jag en massa barn säga till sina föräldrar och pekade på min gula bubbla mamma/pappa de där är vell ingen crusing bil? vet ej varför hehe

Tom Darth Vader
30 september 2007 · 1 644 Inlägg

"Den är rätt snygg för att vara en golf" Om r5:an.

Samma dag som jag köpte audin undrade min flickvän varför jag hade OS-ringarna över hela bilen tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Daaze Rent A Retard !
30 september 2007 · 674 Inlägg

-Jonten- skrev:

_fillan_ skrev:

Izual skrev:

Det där jag har funderat mkt på iom att jag snark skall köpa högerstyrt.

Hur F*n gör man? backa igenom eller kliva ur.
Samt vid parkeringshus har dom ju väldigt ofta biljettautomater man måste aktivera men stolpen sitter ju på vänster sida, inte så bra att backa in i ett parkeringshus...

haha i parkeringshuset får man problem smile men mcd är ju inga problems big_smile backa igenom är standard big_smile

Man får väl se till att alltd ha någon som åker med typ wink Om jag skulle se en högerstyrd backa in skulle jag vika mej av skratt big_smile tycker att man kan gå ur och fixa typ tongue

okejj tongue men vi säger att jag som inte kan gå ut ur bilen då ? vad gör jag om jag vill köra högerstyrt tongue jo, jag får backa smile eller ragga upp nån i närheten som kan sätta sig i andra sätet smile haha tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Izual
30 september 2007 · 4 571 Inlägg

Fick en del roliga kommentarer när jag besiktigade min röda bla:

-Fan "leffe" kom å kolla den här bilen är ju perfekt på älgjakten inbyggd plog och allt.

Aerodynamik ...
30 september 2007 · 7 120 Inlägg

Izual skrev:
Fick en del roliga kommentarer när jag besiktigade min röda bla:

-Fan "leffe" kom å kolla den här bilen är ju perfekt på älgjakten inbyggd plog och allt.

lol

Squadron
30 september 2007 · 1 833 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Izual skrev:
Fick en del roliga kommentarer när jag besiktigade min röda bla:

-Fan "leffe" kom å kolla den här bilen är ju perfekt på älgjakten inbyggd plog och allt.

lol

haha! big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Beeveel
30 september 2007 · 312 Inlägg

Squadron skrev:

Aerodynamik skrev:

Izual skrev:
Fick en del roliga kommentarer när jag besiktigade min röda bla:

-Fan "leffe" kom å kolla den här bilen är ju perfekt på älgjakten inbyggd plog och allt.

lol

haha! big_smile

hahahahha van vilka sköna snubbar lol

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 september 2007 · 5 753 Inlägg

HardCore skrev:
Fått höra ett par gånger:
-Är det en cossie?
roll

hehe samma här när jag hade 2,9an cossie replican tongue sen så gled man iväg väldigt lugnt så man inte hörde motorljudet nästan och så och lät dom tro att det var en cossie big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 september 2007 · 5 753 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
i sommras när jag va på nån crusing hörde jag en massa barn säga till sina föräldrar och pekade på min gula bubbla mamma/pappa de där är vell ingen crusing bil? vet ej varför hehe

tycker jag att det är iaf... tycker inte det enbart behöver vara jänkare (även om jag älskar jänkare) utan det är väll mer årsmodellen som räknas tycker jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Levinsson Brap Brap Brap
20 maj 2009 · 149 Inlägg

Lyfter en ruskigt gammal tråd, men endå smile

Denna kommentar hände när jag var på Blackrace (lagligt) i Borås och påväg upp till starten, innan bilen var omlackad så den var repig (se mina bilder). Tjejen stod och kollade när hon plötsligt fick höra denna kommentar från 3s grabber i 9-10 års åldern:

"Vad har hänt med bilen, är den krockad?" sa den ena.
"Vadå?!" svarade den andra. "Det är juh skit coola fartränder!!"

Hehe, den kommer finnas kvar länge big_smile

Decibel
20 maj 2009 · 2 911 Inlägg

Skönaste kommentaren va nog besiktningsgubben när jag besiktade min bmw 530 strax efter köpet, mest för att få en lista på saker som ska göras.

Ena gubben står o rycker i framdäcket o ber en annan komma under och kika.

- Lars, vad är det som glappar?
- Hmm, hmm.... ryck lite igen
- Ser du nåt, vilken bussning är det?
- Hmm... alla

torpis Forummoderator
20 maj 2009 · 10 572 Inlägg

Ägaren till Vipern och herrarna inspekterar min motor och reflekterar över att "Är det inte en sånhär bil de lottar ut i Bingolotto?"

https://www1.garaget.org/archive/67/66521/62730/62730-738873.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
FireTraXX DFFL
20 maj 2009 · 9 020 Inlägg

g40 för 6 veckor sedan (#310)
äkel audi så jävla ful

Den har jag fnissat åt ett par gånger. smile

Fast den trevligaste kommentaren jag fått är en gubbe ~70 som frågade om bilen är sänkt.
Visade sig att han själv hade Audi och tyckte om Audi o.s.v. trevlig geezer. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Youngblood Billackerare
20 maj 2009 · 737 Inlägg

För några år sedan när jag var i STHLM och åkte runt lite så var det en taxi chaufför som åkte upp jämnsides med mig medans vi åkte. Han hade rutan på passagerar sidan fram nere och jag har de min ruta nere när han sa:
- Du, grabben!
Jag tittade åt hans håll och han pekade på mitt vänstra framhjul och sa:
- Du har fått punktering.
Det ska vara så, sa jag ang mina 215/35-18 däck som ser ut som hockey tejp lindad runt en fälg.
Han bara flinade, ruskade på huvudet och gasade vidare.

Annars så får man en hel del kommentarer från folk som inte är så insatta att min bil låter som att den är trasig för det skramlar och viner om den.. jag kör med en dogboxlåda..  wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
9Femma
20 maj 2009 · 342 Inlägg

Hade en gång i tiden en Toyota MR2.
Var vid ett tillfälle och handlade och packade ned kassar där bak. När det var fullt öppnade jag främre huv och packade ned resten av kassarna där.

Då kommer det fram en gubbe som tydligen stått och kikat på bilen under denna tid jag stått och packat.
Han såg ut som ett levande frågetecken när han sa:
"Ursäkta ... men ... Vart har du motorn någonstans?"

big_smile

Lite offtopic, men ändå inte, är att jag känner en som tidigare ägde en äkta Lamborghini Countach av tidig generation.
När han kom till sin bil stod det fullt med folk runtom den. En av dessa var självutnämnd expert och när han förstod att min bekant ägde bilen så gratulerade honom hjärteligt ...
Det var ju den finaste, mest detaljrika replika han någonsin sett.
På frågan om vad min bekant häktat i för motor i denna replika svarade min bekant: "En Lamborghini-tolva".

Den självutnämnda experten blev då förbryllad. Om man hade råd att häkta i en äkta Lamborghini-tolva så borde man väl ha råd med en äkta Countach?
"Vem har sagt något om att detta är en replika?" svarade då min bekant, hissade ned dörren, startade och körde därifrån.

Priceless!

Senast redigerat av 9Femma (20 maj 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang