Pontiac Grand Prix, skumm koppling!

Xoff Volvo tönt... =)
2 juni 2007 · 2 344 Inlägg

Hej hej,

En polare till mig bytte till sig en Pontiac Grand Prix, årsmodell runt -90 häromdagen, säljaren sa då att han precis bytt alla packningar till kopplingscylindern och till slavcylindern (eller vad dem båda nu heter) polaren provkörde bilen utan problem, dom bytte bil å han körde hem, dagen efter på morgonen så funkade inte kopplingen riktigt, även med pedalen i botten så låg kopplingen på och växlarna gick inte att få i...

Idag har jag å polaren skruvat med bil fan, första tanken var att lufta skiten, men det visade sig att slavcylindern inte gick att trycka tillbaka, hade man väl tryckt ut den max så gick den inte att få tillbaka (även med våld) å slaven har ingen luftnings nippel?!?!, så vi tänkte att förra ägaren som va hobby mek hade vänt nån packning fel, så vi rev ner skiten å bytte håll på en av packningarna, skruvade ihop skiten å luftade så gått det gick, nu gick det att trycka tillbaka kolven... kopplingen funkar i 5 min sedan ligger den på trotts nertryckt pedal igen...???!!!

Vad kan vara fel?? hur går man tillväga för att lufta riktigt? varför slutar kopplingen att ta? ska det eller ska det inte gå att trycka tillbaka kolven när det är riktigt?? jag är ju mer van vid Volvo och dom är ju lätta att lufta då det finns nippel...

Snabba svar vore tacksamt då han helst behöver bilen till jobbet på måndag! hmm

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang