Hammarslag
Inläggskritiker
29 augusti 2008
· 990 Inlägg
phonic skrev:
Man kan väl konstantera att diffen har tvärdött i Lördags. Ett diffdrev saknades, det andra följde med ut när jag fick vålda som en idiot för att få ut vänster drivaxel.. PLOPP.. Önskar det fanns på film såg sjukt kul ut
Sista bilden är en jämförelse på gamla&nya lådan. Skiljer endel men det går ganska enkelt att bygga om fästet.. Problemet är att min turbo är aningen stor och bygger mycket så det kan bli problem, så jag har lagt ut lådan till försäljning. Om ingen hugger inom kort så bygger jag om motorfästet annars köper jag en diff till och en M56H och monterar den i.
http://xs229.xs.to/xs229/08296/1239.jpg
http://xs229.xs.to/xs229/08296/2351.jpg
http://xs229.xs.to/xs229/08296/3118.jpg
http://xs229.xs.to/xs229/08296/4369.jpg
Hur var det med att saab har så jävla dåliga lådor ?
Klart det rasar när man utsätter grejerna för 100% mer effekt än vad det är byggt för.
I med en quaife diff så håller nog lådan, samma som i saab, orginaldiffarna suger, i med quaife och det håller
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed