Automatlådan är helt konstig!!

Danne
4 juni 2007 · 145 Inlägg

(Det är en 960 -92 Automat som det rör sig om)

Skulle köra iväg nu ikväll så kom jag ut ur garaget sen när man skulle dra iväg så växlade han inte utan stannade på 1an, allts åva fan tänkte jag... Så Iaf efter en bit så kom 2an så konstrade den så en bra bit
så nä fan tänkte jag stanande skiten (vet att jag har kontaktfel i instrumenten) så jag rev av kontakterna där och satte i dom igen sen växlade den men den slår som en get i växlarna hela bilen tar ett skutt när man lägger i Driven och backen, Konstiga är att den gick klockrent igår inga problem alls så det har kommit under natten när den har stått stilla..

har ni varit med om något liknande eller rent av vet vad felet är?

ska kolla om den satt nån felkod senare ikväll.

Annars blir jag helt knäckt om lådan efter bara 3 veckor i min ägo kastat in handduken Sad inte råd med en renovering.

ironhead volvoraggare
4 juni 2007 · 4 776 Inlägg

har du kollat oljan i växellådan då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Kettunen
4 juni 2007 ·

Kolla oljan. Byt den samntidigt när du endå rotar där.
Om oljan är fin o ingen smuts så skulle jag tippa på Tror den kallas Kickdown vajjer

twin_cam Smålänning
4 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Låter som en ventil har fastnat. Kan också vara kickdowngivaren som gett sig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Danne
4 juni 2007 · 145 Inlägg

Jag tror inte det är kickdownen, eftersom har man igång motorn och flyttar spaken så går den trögt som fasen, stänger man då av motor så går spaken normalt. Samt har man igång motorn och lägger i driven så låter det som om nått är löst, typ nått stag som skamlar/klinkar/konkar svårt att beskriva.

Skumma är ju att det bara kom tvärt när den stått stilla under natten!!

Olja kollade jag för en vecka sedan och den såg fin ut, Men jag ska kolla den imorgon igen.

Senast redigerat av zoddan (4 juni 2007)

Golf_bunny The Queen
4 juni 2007 · 200 Inlägg

Kanske automat lådan håller på och rasar ihop helt och hållet, har en kompis som hade en volvo 850t5r och så rasade automatlådan eller de påstod de, så den vart utbytt. Men, vissa tror att de inte var de felet egentligen. Men, de vore ju synd om den rasar ihop för de är ju inte billigt precis och köpa ny automatlåda direkt.

Golf Racing*
twin_cam Smålänning
4 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Kan vara en överströmningsventil eller tryckvakt som gett sig. Har dock aldrig vart med om att spaken går trögare när motorn är igång. Verkar som nått har lossnat i lådan så jag tycker du ska åka in till verkstaden och ta systemtryck på lådan, och sen leta upp någon som är haj på automatlådor.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Danne
4 juni 2007 · 145 Inlägg

Ska in till volvo imorgon, farsan jobbade där innan så han känner lite folk. Ska se vad dom har att säga om saken!

ironhead volvoraggare
4 juni 2007 · 4 776 Inlägg

brukar ju kosta mellan 15 och 25 lök att fixa automat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Danne
4 juni 2007 · 145 Inlägg

Vet en som renoverar lådor för 7-8K men det känns dyrt iaf

ironhead volvoraggare
4 juni 2007 · 4 776 Inlägg

brynäs transmisson kan du snacka med ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Danne
5 juni 2007 · 145 Inlägg

Farsan var nere idag på verkstaden och snackade med sina polare, dom gissade också på oljan faktiskt. Så jag ska prova byta den och rensa filtret så får vi se vart det leder, samt ska smörja upp spakstället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang