Hjälp Bromsarna låter

PaLuLiiS
5 juni 2007 · 5 Inlägg

Hej.
Bytte nyss bromsar både fram och bak på min volvo s40N men det har uppstått ett problem de är så att när jag bromsar så tjuter de som bara den men ändå så har jag helt nya beägg runt om, de låter lite när den vill och ljudet är inte speciellt vackert, tänk er en lastbil när den brukar bromsa så fast 100 ggr värre låter den på min bil . det lät innan ja bytte belägg oxå och då hade jag volvo orginal belägg runt om med skrik skydd och jag bytte då för att ja trodde dom var slut men det visade sig att det var mkt kvar på alla men eftersom jag köpte nytt så bytte jag runt om och hoppades på att det skulle bli bra men icke så vad kan det vara för fel?

Tack på förhand . . .

E30Tompa Rörpulare
5 juni 2007 · 1 453 Inlägg

Bosse bildoktorn visade att man skulle borra ett hål i skivan och lägga i blyerts bitar och de funkade... sen om de e värt att testa själv får du själv avgöra smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
haxer Proljece?
5 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Kolla videon på bosse bildoktorn här på garaget så får ni se om det går att lita på. smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
ccx Avstängd
5 juni 2007 · 64 Inlägg

Gå till närmaste bilverkstad och fråga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang