någon som kan hjälpa mig med denna Bussning ? volvo 855 bakvagns bussning främre

AKFDesign GBG
6 juni 2007 · 28 Inlägg

Jag har megaproblem med att få ut bussningen ur själva bakvagnen sad jag har lossat alla bulltar men får fan inte ut den har slitit och kelat med den men fan för den asså LOSSA FÖR HELVETTTTTTTEEE!!!! plz tacksam för all hjälp den som hjälper mig att får ut den får en present hemskickad !!!!

Audi A4 "Street projekt" (1997)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
6 juni 2007 · 1 660 Inlägg

Är det inre bussningen eller den yttre *infästning mot karossen*
De innre verkar som de sitter med 2 skruvar i ena bakaxelhalvan och en skruv från sidan *i den andra axeldelen*
Ska själv byta inre (2) plus infästning(1) inom snart, och har kollat runt efter bästa pris..
Hoppas det löser sig! Lycka till!

SORC
6 juni 2007 · 34 Inlägg

Hej menar du bakre bärarms bussningarna smile
i sånna fall ska du ha lossat dom två muttrarna underifrån och bankat ut dom bulatarna sen sitter en bult av storlek arton som går rätt in igenom bussningen.. om nu allt är lossat som du säger,, om du ska byta den högra så ska du pressa vänster hjul utåt och vice versa konstruktionen e som en sax ungefär så ¨får du spelrum att få ut den!! om du inte förstår så skriv pm till mig så kan jag säkert ordna bilder på hur du gör mvh Jimmy

SORC
8 juni 2007 · 34 Inlägg

var d till nån hjälp lr?????

AKFDesign GBG
9 juni 2007 · 28 Inlägg

Tack för alla svar.. Upskattar det big_smile
FYFAN VA JOBBIGT DEVAR!!!!
det är den bussningen som sitter med 2 st bulltar och ser ut som en gitarr men problemet med denna bussning var inte att lossa allt utan fåut den ur själva balken..

men lyckades !! Fick sitta och smällta all gummi med en värmepistol och sedan ligga som en käppkines med en skruvmejsen och gugga ut den.. Jävulusiskt ARBETE kallar jag detta..
Andra kanske inte har så jobbgt med att få ut dem men mina satt som en kratta i härdad i 50liter polyester..
tack som sagt för all hjälp.. // Peace Alex

Audi A4 "Street projekt" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang