Punktering! Vilka alternativ har jag?

99nvbjed
6 juni 2007 · 21 Inlägg

Är lite bitter just nu... Fick punka på väg hem ikväll (onsdag) på mina nästan blankslitna 205/40 R17. Det jobbiga är att på fredag ska vi köra från Uppsala ner till Halmstad så det är ju lite brådis att fixa nya.

I Halmstad har jag en polare som kan fixa väldigt bra pris på just dessa däck så det skulle ju vara surt att köpa nytt här för ett högre pris (man får ju bara halvt studielån i juni wink). Har funderat lite på alternativ jag har.

1. Köpa ett nytt däck.
Kanske inte det bästa då det andra framdäcket är minst lika slitet och vem vet om det klarar av en resa på 60 mil. Kanske bättre att försöka hitta två hyffsat billiga framdäck till nuvarande fälgarna.

2. Köpa två begagnade däck på plåtfälg (13-14 tum) och sätta fram.
Kommer det att funka? 13 tum fram och 17 bak?

3. Köpa helt nya alufälgar med nästan nya Nokiandäck.
Hittade en som sålde 14 tums alufälgar med nästan nya däck för under 3000:-, prisvärt? Dock är det ju inte alls lika snyggt med 14 som med 17tums, och man är ju lite ytlig ibland.


Hjälp mig att sålla mellan alternativen! Det är som sagt brottom, är som tur är ledig imorrn så jag hinner ringa och åka runt på stadens däckfirmor, med mitt vackra gula reservhjul på bilen.

Andreas 940 -utan 940
7 juni 2007 · 1 728 Inlägg

Däckverkstäder tar ju emot de gamla slitna däcken när de kränger på nya så de har säkert ett som passar till mycket lågt pris.

99nvbjed
7 juni 2007 · 21 Inlägg

Lösningen blev två nya däck. 1400:- stycket, monterat och klart. Fan vad det är dyrt med däck...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang