Varför är oljestickan svart

janerik49
7 juni 2007 · 9 Inlägg

Sedan verkstaden var klar med min bil sist, så har övre delen av oljestickan blivit svartblank av inbränd olja. Kan någon svara på varför den blivit det? Vad som hänt tidigare med min bil kan du läsa under "Köp inte en Nissan".
Jan-Erik Hjelmér
Tel. 0705 575184

Team-Adolfsson Gödseldräng
7 juni 2007 · 4 529 Inlägg

det vanligaste felet är att oljan bilivt för varm och det har bildtas ett brandfarligt vacum i röret och det som blir jätte små explosioner och därför blir oljestickan svedd och ser ut ungefär som blåaktig och svart av bränd olja
men det låter som om bilen gått jävligt varm var med och åtgärde detta felet på en verksta jag var på

jonTe
8 juni 2007 · 5 710 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
det vanligaste felet är att oljan bilivt för varm och det har bildtas ett brandfarligt vacum i röret och det som blir jätte små explosioner och därför blir oljestickan svedd och ser ut ungefär som blåaktig och svart av bränd olja

Ke? roll
Att de svarta avlagringarna är bränd olja kan jag köpa men små explosioner och brandfarligt vacum?

MVH Jonas
..............
Team-Adolfsson Gödseldräng
8 juni 2007 · 4 529 Inlägg

jonTe skrev:

Team-Adolfsson skrev:
det vanligaste felet är att oljan bilivt för varm och det har bildtas ett brandfarligt vacum i röret och det som blir jätte små explosioner och därför blir oljestickan svedd och ser ut ungefär som blåaktig och svart av bränd olja

Ke? roll
Att de svarta avlagringarna är bränd olja kan jag köpa men små explosioner och brandfarligt vacum?

japp stämmer lärde mig det på dom 7 oliam bilverkstader jag jobbade på
och alla sa exkat samma fel om det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang