BMW 325 turbo diesel -93 mot Aerox 06

Lacke1338
7 juni 2007 · 43 Inlägg

Nu är så att en snubbe vill byta sin BMW 325 turbo diesel -93 mot min Yamaha aerox 06 300mil är helt orginal.

så nu tänkte jag fråga är är den värt mycket mer än min vespa ??
är bmw 325 svår sålda eller ?
jag är sugen som fan på det.
det ända felet på den är att  diesel pumpen är trasig.
vilket kostar runt 1500-2500kr beggad eller?
vad kostar en sån ny i så fall?

är det ett klipp ??
min aerox är värd 19 tusen kronor nu.

vad kostar den i skatten och försäkring??? vilket pappa tar på sig..

http://www.blocket.se/vi/12092674.htm?ca=1_7_s
det är bilen som killen vill byta mot min vespa..

Senast redigerat av Lacke1338 (7 juni 2007)

Lacke1338
8 juni 2007 · 43 Inlägg

ingen ??

AffeBoyen
8 juni 2007 · 208 Inlägg

Hade det varit jag så hade jag inte tvekat! bara bytt påengång.. lite trist med automat men funkar ju säkert det oxo.. skatten kan du kolla upp på www.vv.se.. och försäkringen kan du göra det samma på deras hemsidor.. sen om du ska åka och kolla på den så ta med dig någon som vet vart rosten brukar lägga sig på bmw och någon som kan kolla diverse andra fel..

/Mvh Anders

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
M155E Högerstolsrallyåkare
8 juni 2007 · 114 Inlägg

Skatten är ju som sagt lite dyrare när det gäller diesel personbilar utan partickelfilter...men visst e en 325 tds roliga bilar!!

Byt vettja! big_smile

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
Lacke1338
8 juni 2007 · 43 Inlägg

mmmm. nu till en annan sak.

Växellåtad brukar låta lite skumt ibland. kan det vara stor problem då eller ??
och den är lite våldkörd faktiskt..

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
8 juni 2007 · 718 Inlägg

skatten ligger på 6200 om ået har jag för mig. men den delas upp på 3ggr..

AffeBoyen
8 juni 2007 · 208 Inlägg

Lacke1338 skrev:
mmmm. nu till en annan sak.

Växellåtad brukar låta lite skumt ibland. kan det vara stor problem då eller ??
och den är lite våldkörd faktiskt..

Bmw brukar vad jag vet bygga saker som håller.. ett simpelt oljebyte i lådan och jag tror att den kan blir som "ny" tongue men man vet ju aldrig.. bara provköra bilen och kolla om bilen börja smälla i växlar och hakka fram.. då är det ju inte bra.. fråga när oljan senast är bytt.. vet inte själv intervallerna för sånna där.. men med mindre mellanrum dessto bättre kan jag tänka. mig..

Ha en bra helg nu ska jag ut och fira mina polare som tar studenten idag sad själv har man ett år kvar.. sad (Gick om ett år) smile

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
FireTraXX DFFL
8 juni 2007 · 9 020 Inlägg

BMW:s växellådor blir "ofta" väldigt hackiga i äldre dar.

Och den du tittar på har gått över 30 000 mil, vilket åtminstone jag anser vara The final run.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Aerodynamik ...
8 juni 2007 · 7 120 Inlägg

Skulle inte ha gjort det, finns många finare bilar för 19 000.

Och som vissa sagt, den bilen sjunger nog på sista versen.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
8 juni 2007 · 999 Inlägg

Kolla upp det där med dieselpumpen! Kan bli ungefär hur dyrt som helst på vissa dieslar. Skulle inte betalat med än 10 000 för en halvsliten 325 TD med kass pump och trött låda.
Är det en TD eller TDS?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang