När kommer pengarna "skrotad 1 juni!"

LilleSKUTT
12 juni 2007 · 512 Inlägg

AudiS2 skrev:
men det kan kosta att skrota sin bil nu men då ska det fattas en hel del på bilen, sa en skrotgubbe höromdan till mej

enligt vv så får bilskrotarna ta ut en avgift för att ta imot en skrotbil å du får ingen premie längre men kommunen har skyldighet att (informera vart det fanns elelr om det var dom som skule ha insamlingsställe )där du gratis får lämna en skrotbil ( men om jag uppfattade rätt så var den då tvungen vara komplett)

Senast redigerat av LilleSKUTT (12 juni 2007)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Fordofilen
12 juni 2007 · 519 Inlägg

MilleN skrev:
Jag skrotade en bil Måndagen den 4e kl 11. Fick pengarna insatta i torsdags på kontot. Riktig tur hade jag nog där!

Å jag har inte fått en spänn trots att jag skrotade den 1a och lämnade intyget personligen till vv samma dag, känns som jag borde fått innan dig...
Skitsamma eg, bara jag får dom som utlovat så att jag inte missar mina pengar pga av deras slarv.

peegee Forummoderator
12 juni 2007 · 2 924 Inlägg

LilleSKUTT skrev:
ringde senast i dag till vägverket å frågade svaret var att dom kan inte lova några pengar men jag borde få då jag skrotade den 1 och skickat papprena samma dag men att penagrna tagit slut kl 9 på morgonen stämmer nog inte sa hon för det hade varit bilar som räknats med där men som var skrotade dagen innnan å dom skulle inte få pengar utan bara bilar som lämnats den 1/6 eller senare så länge pengarna räcker ... samt för att få ut dom 4 tusen så måste bilen ha varit i trafik den 31 augusti 2006 å inte 31 oktober som det stod ett tag på vv hemsida  sen om den jag pratade med på vv har alla rätt vet inte jag va<r mer krav om skulle uppfyllas oxå tex att inga väsentliga delar fick saknas på bilen + nånting mer jag inte kommer ihåg nu

Harrejävvlar! Världens längsta mening, nästen obegripligt neutral Känner du till punkter?

Kraven för att få de 4000kr har ju återupprepats massa gånger i trådar på många ställen så det är nog ingen tvekan om det utan problemet är nog vilken teknik det skickats in på och vart i "högen" det hamnat.
VV blev ju uppenbarligen tagna på sängen av att det blev så mycket bilar på en gång så att deras hanteringen dröjer är nog inte konstigt då detta vå långt ifrån vad de räknade med...

Jag hann inte skrota som jag tänkt men skitsamma, bara invänta nästa kampanj som lär komma... wink

Senast redigerat av peegee (12 juni 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
LilleSKUTT
13 juni 2007 · 512 Inlägg

peegee skrev:

LilleSKUTT skrev:
ringde senast i dag till vägverket å frågade svaret var att dom kan inte lova några pengar men jag borde få då jag skrotade den 1 och skickat papprena samma dag men att penagrna tagit slut kl 9 på morgonen stämmer nog inte sa hon för det hade varit bilar som räknats med där men som var skrotade dagen innnan å dom skulle inte få pengar utan bara bilar som lämnats den 1/6 eller senare så länge pengarna räcker ... samt för att få ut dom 4 tusen så måste bilen ha varit i trafik den 31 augusti 2006 å inte 31 oktober som det stod ett tag på vv hemsida  sen om den jag pratade med på vv har alla rätt vet inte jag va<r mer krav om skulle uppfyllas oxå tex att inga väsentliga delar fick saknas på bilen + nånting mer jag inte kommer ihåg nu

Harrejävvlar! Världens längsta mening, nästen obegripligt neutral Känner du till punkter?

Kraven för att få de 4000kr har ju återupprepats massa gånger i trådar på många ställen så det är nog ingen tvekan om det utan problemet är nog vilken teknik det skickats in på och vart i "högen" det hamnat.
VV blev ju uppenbarligen tagna på sängen av att det blev så mycket bilar på en gång så att deras hanteringen dröjer är nog inte konstigt då detta vå långt ifrån vad de räknade med...

Jag hann inte skrota som jag tänkt men skitsamma, bara invänta nästa kampanj som lär komma... wink

var ganska trött i går därför lite lite punkter smile hoppas ni fattade endå

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
bubban
13 juni 2007 · 259 Inlägg

fick mina pengar igår. skrotade bilen den 1/6 kl 9

Farleykarley
13 juni 2007 · 406 Inlägg

Hmm.. Har fortfarande inte fått nåt, och min bil registrerades 07.30 på vägverket.. FÅr man bekräftelse via post eller kommer det bara in på kontot?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang