toning på fram sido ruta

morten1
11 juni 2007 · 1 Inlägg

Blir polisen mycket grininga om mna har tonat ifram ? och vad blir bötern isf?

Malmoe SSS -12
11 juni 2007 · 3 217 Inlägg

De är mycket griniga om detta...

Jag vet inte hur det ligger till med böter, men om polismannen är riktigt vänlig så kan han acceptera att du drar av det på plats, annars kan han tvinga dig att dra av filmen och skicka dig på ombesiktning!

I värsta fall får du böter, ombesiktning (och för att komma igenom denna tvingas dra av filmen)...

Det är det inte värt! sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Braather (none)
11 juni 2007 · 1 725 Inlägg

Det är värt, för att det är så snyggt big_smile hehe.. Jag säger bara, den polisen som stoppar en för det, de tror jag inte finns allt för många. Det är en chansning allt. Men om man blir indragen  en alkoKontroll så är det bara att hissa ner de rutorna big_smile

Då man besiktar en gång per år så ser jag till att byta mina rutor big_smile Har reserver..smile

Senast redigerat av Braather (11 juni 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
Sufff
11 juni 2007 · 3 Inlägg

Är det mycket jobb att byta rutorna, tex på din 9-3 Braather?

Braather (none)
11 juni 2007 · 1 725 Inlägg

Nja, kan man det så rinner det på. Bara då du lossat dörsidan så ser du hur du ka gå till väga.

Jag har inte gjort det själv ännu. Men första gången kan det ta ca en timma om det går år skogen. Men allt för långt tid tar det inte.

//Jonas

Senast redigerat av Braather (11 juni 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
Malmoe SSS -12
11 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Braather skrev:
Nja, kan man det så rinner det på. Bara då du lossat dörsidan så ser du hur du ka gå till väga.

Jag har inte gjort det själv ännu. Men första gången kan det ta ca en timma om det går år skogen. Men allt för långt tid tar det inte.

//Jonas

Rent tekniskt sett så ska det inte ta lång tid, den besvärliga delen är väl ändå att få av dörrsidan, sen är det väl bara att i princip lyfta av rutan?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Braather (none)
11 juni 2007 · 1 725 Inlägg

Jo. man får lirka lite för att få ut den. Dörrsidan sitter med 4-5 skruv..Sen klipps..Dra bort den så är sidan borta.. smile

--Lev i går som det vore i morgon--
dj_padde
11 juni 2007 · 1 813 Inlägg

det har lite med hur mkt du hade tänkt att tona med på rutorna.. mina båda fram e tonade på skodan men jag åkte in i en kontroll och dom sa inte ett ljud om det.....
men dom e inte jätte tonade heller vet inte vilken % det är... men grannen har sina fram helsvarta (biltemas) toning och vi stod på en parkering och polisen stanna vid hans bil och kollade på bilen... men sen åkte dom igen.. som tur satt vi inte vid bilen tongue men dom tittade inte på min tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Kirre
11 juni 2007 · 2 122 Inlägg

har haft toning på fram rutorna på förra bilen och på denna bil och inte ett enda ord om de...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
ennigma
11 juni 2007 · 8 Inlägg

Fick ett tips av en kompis som jobbar på bilprovningen...om man har elhissar är det bara att köra ner rutorna och dra ut säkringen så att det inte går att hissa upp rutorna...man behöver nämligen inte ha några sidorutor...

warwicke
11 juni 2007 · 45 Inlägg

ennigma skrev:
Fick ett tips av en kompis som jobbar på bilprovningen...om man har elhissar är det bara att köra ner rutorna och dra ut säkringen så att det inte går att hissa upp rutorna...man behöver nämligen inte ha några sidorutor...

nej, du behöver inte ha sidorutor, men har du de så får de ej va tonade. Så de kikar ner genom lisen för att få se om det är några rutor där. Ser de rutor kan de ju kolla efter säkringen och hämta en ny. Bättre att bara plocka bort de, tar max 15 min per sida på min volvo iaf

T4-din dröm, min verklighet............
Merca-Hakan
11 juni 2007 · 183 Inlägg

Om man vill slippa, eller om man vill ha mindre uppmärksamhet av polisen ang. solfilm på sidorutorna fram så skulle jag satsa på någon ljusare film.. tror dom är mest kinkiga ifall man inte ser föraren.
Ifs så beror det helt på vilken polis man stöter på.. roll

Pikey
16 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Blev stoppad när jag körde a-traktor med toning där fram, det kostade mig 500:- för det var traktor. Så jag frågade vad man får om man har bil.

Han svarade och log, 3000:-

R.I.P. Michael Jackson!
TFkarlsson Varningar. 36
16 oktober 2007 · 1 200 Inlägg

Min polare (VoS) fick bara åka till närmaste verkstad och plocka bort det och få nått intyg typ.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Ricky
16 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

enligt en kompis så kan polisen inte ge dej böter om du tar bort filmen. när polisen står brevid, själv skulle ja nog inte tona, åkte runt med en kompis bil för nåra år sedan och man fick åka mer rutorna nere och kolla så ingen polis kom, verkade bara jobbigt, men det är snyggt smile

Senast redigerat av Ricky (16 oktober 2007)

Tagg3N Konsult
16 oktober 2007 · 1 247 Inlägg

Mötte en bil idag med ALLA rutorna tonade, t.o.m framrutan.. Alla helt kolsvarta.. Skulle ju inte vilja vara den killen/tjejen vid en poliskontroll tonguewinkcool

Danniboy This is me
16 oktober 2007 · 334 Inlägg

har kört med mina rutor tonade länge nu, byter bara rutor vis besiktning. tar mig ca 20min o byta båda rutorna.. Har man inga extra rutor så kör utan då genom besiktningen o sen hem o montera dit de igen wink

Fick dock ena min besiktningsruta krossad så får väll köra men bara en ruta nästa gång.. Frågar de varför så är det väll bara säga att du haft inbrott smile

T5Black
16 oktober 2007 · 451 Inlägg

Har för mig att det finns viss solfilm som man får ha på främre sidorutorna? Dom är svåra och få tag på och säkert dyra. Har för mig att om man har ett bevis/licens på att de endast blockerar 25% av solljuset så går de bra, inte helt säker på detta, bara något jag hört kanske?!

Danniboy This is me
16 oktober 2007 · 334 Inlägg

Vad jag vet får man inte ha något tätskikt alls, endast fabrikstoning.

Ricky
16 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

T5Black skrev:
Har för mig att det finns viss solfilm som man får ha på främre sidorutorna? Dom är svåra och få tag på och säkert dyra. Har för mig att om man har ett bevis/licens på att de endast blockerar 25% av solljuset så går de bra, inte helt säker på detta, bara något jag hört kanske?!

man får inte sätta på film framrutorna

Senast redigerat av Ricky (16 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang