Uselt polertrassel

OBR
12 juni 2007 · 57 Inlägg

Igår bestämde jag mig för att aldrig mer (jo kanske) köpa "polertrassel" från den billiga firman med blå logga! roll

Jisses vad det luddar och trådar av sig, tar en stor tuss i handen och börjar polera ut vaxet, nästa sekund ligger hälften på marken och blåser in till grannen, resten har ingen stadga kvar utan känns som att polera med ett sytrådsnystan!

Var köper man BRA trassel, eller vad använder NI?

PS, Audi träff i malmö imorgon (ni kommer väl), måste få lite glans på pärlan!tongue

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,
dusty Living in the fastlane
12 juni 2007 · 2 616 Inlägg

antar att du menar biltema? smile

OBR
12 juni 2007 · 57 Inlägg

I detta fallet ja, men det finns kanske fler företag som säljer så dåligt skräp, ev KAN det ju vara "dålig sändning"?

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,
steifan DR!FTT3KN!K3R
13 juni 2007 · 10 427 Inlägg

Tror att jag hade en lunta med polertrassel från firman med blå logga också och känner igen det som du drabbades av.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
D-No Avstängd
13 juni 2007 · 658 Inlägg

använd en mjuk bommuls t-shirt lr ett gammalt mjukt bommuls lakan, riv av små bitar å polera

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Rickard-v
13 juni 2007 · 2 665 Inlägg

Jasså finns det fortfarande de som använder trassel.

rekomenderar polermaskin med 2 trissor från biltema a 298kr och polerduk.(våtstarkt papper)
Köp gula kuddar till lackrengörning och grå vågiga till fin polering och vax/lackförsegling.
Köp även en rulle bred maskeringstejp när du ändå är där för att maskera saker som lister mm så slipper du putsa lister en dag.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Bostrom RS
13 juni 2007 · 886 Inlägg

OBR skrev:
Igår bestämde jag mig för att aldrig mer (jo kanske) köpa "polertrassel" från den billiga firman med blå logga! roll

Jisses vad det luddar och trådar av sig, tar en stor tuss i handen och börjar polera ut vaxet, nästa sekund ligger hälften på marken och blåser in till grannen, resten har ingen stadga kvar utan känns som att polera med ett sytrådsnystan!

Var köper man BRA trassel, eller vad använder NI?

PS, Audi träff i malmö imorgon (ni kommer väl), måste få lite glans på pärlan!tongue

Mvh  Olle B

Köp polerduk istället! Luddar ingenting och funkar skitbra att arbeta med smile. Brukar köpa nåt av dom dyrare på närmsta OKQ8-mack.

Focus RS
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 juni 2007 · 10 427 Inlägg

Jag har kört både Biltemas och Julas polerdukar (dom billigare?) men jag tycker dom luddar lite för mycket ibland och SÅ oslät lack har jag inte wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang