Folk som repar lacken.

-Joel-
14 juni 2007 · 6 Inlägg

Fick för ett tagsen en liten repa efter ja parkerat för o handla mat.
Den va inte så farlig men man blir riktigt irriterad i alla fall.
så de blev ett samtal till lackeraren.

Sedan va ja o en kompis o hälsade på en vid Mr.Cap och fick se en bil där dom hade ristat in Tönt i lacken va fan e de för avundsjuka jävlar som håller på så. Om era liv suger så mkt gör något åt de ge fan i folk som har fina bilar.

KarlNilsson Örebroare i exil
14 juni 2007 · 970 Inlägg

Ja att få lacken repad är riktigt surt... Fick själv min bil sönderrepad i vintras, så jag vet precis hur det känns.

Har svårt att förstå tankegångarna i en sådan persons hjärna. "den där bilen ska jag repa". Varför gör man en sån grej? Man får ju inte ut någonting av det, så för mig är det ett mysterium...

Hej FRA!
evilmaster
14 juni 2007 · 385 Inlägg

Folk som gör sådant tänker oftast inte så långt. Många gånger är det "en kul grej" för stunden utan en tanke på konsekvenserna för den som äger bilen.
"Men det fixar sig med försäkringsbolaget", tänker de nog, men de tänker inte på de emotionella smällarna man får ta efter något sådant. Eller på vad självrisken kostar osv...

"Det är en kul grej"...

Finns många sådana människor med varierande samvetesgrad, vissa har inga gränser alls och knackar ner folk på stan t.ex.

Idioter. sad

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Johanna_E46
14 juni 2007 · 68 Inlägg

evilmaster skrev:
Folk som gör sådant tänker oftast inte så långt. Många gånger är det "en kul grej" för stunden utan en tanke på konsekvenserna för den som äger bilen.
"Men det fixar sig med försäkringsbolaget", tänker de nog, men de tänker inte på de emotionella smällarna man får ta efter något sådant. Eller på vad självrisken kostar osv...

"Det är en kul grej"...

Finns många sådana människor med varierande samvetesgrad, vissa har inga gränser alls och knackar ner folk på stan t.ex.

Idioter. sad

Dom tänker nog inte alls, blir så förbannad på folk som inte kan låta andras saker vara ifred, har själv varit med om det så jag vet. mad

evilmaster
14 juni 2007 · 385 Inlägg

Johanna_E46 skrev:

evilmaster skrev:
Folk som gör sådant tänker oftast inte så långt. Många gånger är det "en kul grej" för stunden utan en tanke på konsekvenserna för den som äger bilen.
"Men det fixar sig med försäkringsbolaget", tänker de nog, men de tänker inte på de emotionella smällarna man får ta efter något sådant. Eller på vad självrisken kostar osv...

"Det är en kul grej"...

Finns många sådana människor med varierande samvetesgrad, vissa har inga gränser alls och knackar ner folk på stan t.ex.

Idioter. sad

Dom tänker nog inte alls, blir så förbannad på folk som inte kan låta andras saker vara ifred, har själv varit med om det så jag vet. mad

Jag har förvisso inte varit med om att få lacken repad, men jag har fått bilen slangad två dagar i rad. Sen har det hänt en hel del andra saker som bara kan orsakas av människor utan samvete. Jag och min kompis har t.ex. blivit nerslagna helt utan anledning av ett gäng på stan. En bil är trots allt bara en bil, men känslan är ändå densamma skulle jag vilja säga, man känner sig kränkt och sårad... Enda frågan som finns i huvudet är "varför?" och "varför jag?".

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
JonasPLind
14 juni 2007 · 820 Inlägg

två dagar i rad låter jäkligt surt smile kan tänka mig du var förvånad den andra dagen när du kom ut till bilen...

Om någon repar min bil som ändå har kass lack tänker jag repa upp hans mage med min bilnyckel sad

twin_cam Smålänning
14 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Jag hade blivit förbannad! Min bil är skitbillig, men hade jag fått veta ven det är så hade dom fått betala lackning!'

Så jäkla surt.

Samma sak när folk slår upp dörren i sidan på bilen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
evilmaster
14 juni 2007 · 385 Inlägg

wh0re skrev:
två dagar i rad låter jäkligt surt smile kan tänka mig du var förvånad den andra dagen när du kom ut till bilen...

Om någon repar min bil som ändå har kass lack tänker jag repa upp hans mage med min bilnyckel sad

Jag snackade med polisen om det och dom sa att det var nån liga som hade kommit ut ur finkan och att jag kunde räkna med att det blev lugnt igen inom ett par dagar... Det var tydligen ett gäng kåkfarare som levde loppan mellan hotellbesöken.. Jag tankade inte mycket den veckan, så de fick max 15 liter.. roll

Men nu minns jag att dom faktiskt repade lacken i samband med slangningen också, det är ett sånt där tanklock som låser sig med centrallåset... DET blev jag förbannad över, så visst har även min bil blivit repad, även om det var en "mening" med repan... Öh, ja, ni fattar. tongue

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
-Joel-
14 juni 2007 · 6 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag hade blivit förbannad! Min bil är skitbillig, men hade jag fått veta ven det är så hade dom fått betala lackning!'

Så jäkla surt.

Samma sak när folk slår upp dörren i sidan på bilen.

De spelar ingen roll priset eller hur stylad bilen e och som tur för mig va att de va bara en liten repa men blev bara så jä*** förbanad när ja såg den volvon på rekonden som dom hade repat på huven på.
Man e ju bilentiust så uppskatar att arbete folk lägger ner på bilar o e riktigt skoj att se.

Sedan till dig som blev nerslagen också de e ju helt klart lite värre en att få en lite repa på dörren. Hoppas att de inte va allt för allvarligt.

Vissa människor borde fasen inte få vistas bland vanligt folk .

Ne om man skall ner o tvätta bilen o ta några fler kort för min sida.
Ha en bra dag alla

evilmaster
14 juni 2007 · 385 Inlägg

-Joel- skrev:
Sedan till dig som blev nerslagen också de e ju helt klart lite värre en att få en lite repa på dörren. Hoppas att de inte va allt för allvarligt.

Vissa människor borde fasen inte få vistas bland vanligt folk .

Nu kanske många blir förvånade, men jag tycker faktiskt att det nästan är lika illa när någon förstör ens personliga ägodelar som när någon förstör ens kropp fysiskt.. Det är precis lika kränkande, och det känns precis lika jobbigt när någon vill förstöra en och ens saker...

Sen så är det en jävla skillnad på den fysiska smärtan om man jämför en misshandel mot en repa i lacken... 0% jämfört mot en jävla massa sår och blåmärken.. Men det är bara det fysiska, det läker.. Sår på själen sitter kvar mycket längre!

Vissa människor borde inte ens få kallas för människor, de hör hemma i bur som ett och annat farligt djur (men ett riktigt djur hör hemma i bur egentligen)...

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Thullen
14 juni 2007 · 1 653 Inlägg

Håller med evilmaster!
Nästan hellre ett slag i magen än ett slag i dörrsidan!
den fysiska smärtan går över, men skador på bilen tär psykiskt på ett helt annat sätt som sitter kvar längre!
iaf för mig...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Tuffhaggman
14 juni 2007 · 864 Inlägg

Thullen skrev:
Håller med evilmaster!
Nästan hellre ett slag i magen än ett slag i dörrsidan!
den fysiska smärtan går över, men skador på bilen tär psykiskt på ett helt annat sätt som sitter kvar längre!
iaf för mig...

Visst om det är ett slag det gäller... men den jämförelsen är jävligt relativ, hellre en kniv i bilen än en kniv i magen

Schumacher
14 juni 2007 · 11 Inlägg

Inte hänt mig, men jag skulle nog kunna göra nästan allt för å få tag i dåren o banka sk*ten ur honom/henne!

evilmaster
14 juni 2007 · 385 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

Thullen skrev:
Håller med evilmaster!
Nästan hellre ett slag i magen än ett slag i dörrsidan!
den fysiska smärtan går över, men skador på bilen tär psykiskt på ett helt annat sätt som sitter kvar längre!
iaf för mig...

Visst om det är ett slag det gäller... men den jämförelsen är jävligt relativ, hellre en kniv i bilen än en kniv i magen

Självklart så är allting relativt.. Men du förstod i alla fall min poäng smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Thullen
14 juni 2007 · 1 653 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

Thullen skrev:
Håller med evilmaster!
Nästan hellre ett slag i magen än ett slag i dörrsidan!
den fysiska smärtan går över, men skador på bilen tär psykiskt på ett helt annat sätt som sitter kvar längre!
iaf för mig...

Visst om det är ett slag det gäller... men den jämförelsen är jävligt relativ, hellre en kniv i bilen än en kniv i magen

jo självklart, men du förstog poängen iaf...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
klimpan
14 juni 2007 · 2 600 Inlägg

om någon skulle vara på min bil så hadde man blivit jäkla förbanad och jävligt ledsen för mig så betyder min bil väldigt mycket låter lite konstigt men så är det=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Fenne
14 juni 2007 · 160 Inlägg

vet hur de känns. råkade ut för idioter natten till igår.
dom hade gått förbi min ögonsten o dratt nyckeln längs hela sidan och hoppat även hoppat på motorhuven eller nått.
och passar på att repa ena baklampan pch även lite på andra bakskärmen oxå.
gissa om man blir irriterad på sånt!!!
e dom avundsjuka så kan dom väl för fan säga de till mig istället!!! dom behöver ju inte ge sig på bilen!

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang