Kriterier för kategorier

Poon Knegare
14 juni 2007 · 302 Inlägg

Vilka är kriterierna för att få ingå i dessa olika kategorier (streetcar, styling osv)?
Har sett många bilar som i mina ögon inte är stylade, de har ibland bara ändrat nån enstaka detalj på bilen men ändå ligger i kategorin styling.
Jag är inte bitter, jag bara undrar! smile

Poon
Love the sound...
MilleN
14 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Klicka på "nominera" på någons bil bredvid kategoritillhörighet i infon så ser du kraven.
___


Extreme 19"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad, ej original), utmärkande lack/dekor, omfattande tuning (mer än chip, filter, avgas), stereo/multimedia (eventuellt). Utställningsskick. (NOMINERA)

Streetcar 18"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit) och/eller omfattande stereo och multimedia. Utställningsskick. (NOMINERA)

Styling 17"+ (fälgar), enklare styling som vinge, solfilm, vita blinkers, borttagna emblem med mera. Ej original eller nära original. Mycket gott skick.

Veteran Veteranbil i mycket gott originalskick eller ombyggd till veteranbilarnas motsvarighet av "Extreme", "Streetcar" och "Exclusive" (NOMINERA)

Exclusive Mycket exklusiva modeller eller "supersportbilar"; original eller nära på original av utmärkande modell. Ej toppmodeller av massproducerade bilmärken som t.ex. Saab och Volvo. Bilarna bedöms mer individuellt här. (NOMINERA)

Racing/Rally Låg vikt/effekt-förhållande. Seriösa ban-, rally och drifting-bilar. (NOMINERA)

Power 300 hästkrafter eller mer. (NOMINERA)

Extreme power 500 hästkrafter eller mer. (NOMINERA)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang