Dumpventil Volvo 850 T5

JoakimIsaksson Sjölejon
15 juni 2007 · 80 Inlägg

Hejsan, jag har nyligen köpt en 850 T5 och har precis beställt nytt JT avgassystem och jag vill även ha en dumpventil och då är min fråga till er erfarna, vart köper jag en bra, inte för dyr och prisvärd dumpventil?

Mvh Jocke.

^.^
Saab 9-5 (1999)
Decibel
15 juni 2007 · 2 911 Inlägg

JB Raceparts har kompletta dumpkitt till 850, kör själv ett sådant + JT avgas, fungerar alldeles kanon.

Bra och inte dyr rimmar aldrig dock.

MrST
19 juni 2007 · 10 Inlägg

Hur är det på t5 motorer egentligen? Har hört massa rykten av att dom lite nyare motorerna inte gillar atmosfäriska dumpar? Blev avrådd att installera det i min nya focus st. Då det kunde bildas massor av felkoder som kunde leda till värre saker senare... =/

Framgångens hemlighet är att aldrig släppa målet ur sikte.
engineaddict
19 juni 2007 · 1 060 Inlägg
uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
CoSmoZ 2lateuloose
19 juni 2007 · 543 Inlägg

kör på mr Decibel  Tips.. dom har ett färdigt kit med anvisning!.. enkelt & perfekt! många volvo ägare har den setupen

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
olson
24 juni 2007 · 6 Inlägg

850 T5 har en integrerad återcirkulerande dumpventil och det är inga som helst problem att montera en atmosfärisk dumpventil på den bilen. Men det krävs som sagt lite mer än att bara köpa själva dumpventilen.

MrCarfreak Gasglad
29 juli 2008 · 3 244 Inlägg

När vi endå snackar 850, har en t5:a -96 och undrar vilka turboaggregat man kan använda till en annars standard motor? Det första som kommer göra är 3" JT halvsats, filter, chip, dvs. steg 2.

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang