Vad gör Audi till ett så bra märke?

pz_racing VAG entusiast
19 juni 2007 · 277 Inlägg

Audi är ett av dem största märkena i världen och gick från gubbil till lyxbil via Quattron.
Jag tycker om deras klassiska modeller som Audi Quattro, Audi 100 Coupé S och Audi 80 serien från 1972-1995. cool Vad tycker ni om Audi och vad gör Audi till ett bra märke?

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
zlize
19 juni 2007 · 4 Inlägg

E tyvärr inget audifan, men dom gör ju bra bilar.. Speciellt dom nya A6:orna.. Kör hellre volvo dock! big_smile

Senast redigerat av zlize (19 juni 2007)

Saab 96 V4 1978
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 9-3 TDi 2006
twin_cam Smålänning
19 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Audi gör utan tvekan bra bilar, men inte bättre än någon annan, och inte i förhållande till priset. (Gäller nya)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Widowmaker
19 juni 2007 · 1 112 Inlägg

har rullat volvo å golf å audi sen jag tog mitt körkort å jag får säga att audin e den som jag varit mest nöjd med angående driftsäkerhet och kvalite. finns inget i eller på bilen som känns plastigt eller på något sett dåligt å dessutom så e det bara till å tanka fylla på lite spolarvätska å köra. aldrig några problem. Golfen jävlade helatiden å volvon med. men audin är över förväntningar och ändå så läste jag på lite om den innan jag köpte den.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 juni 2007 · 5 753 Inlägg

vet faktiskt inte varför det görs till ett bra märke men jag har bara fallit för audi utan anledning typ men dom är snygga, håller bra osv.. fast jag har fallit mer för ford men gillar audi skarpt endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FireTraXX DFFL
19 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Vet inte, jag är BMW-nörd i grund och botten tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
saabmosare
19 juni 2007 · 60 Inlägg

Själv har man växt upp med audi så jag hamnade väll bara där. tongue Men hitills inga problem med min audi heller. smile

Martin 9-3 Fisketokig
19 juni 2007 · 2 997 Inlägg

De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mäki Långsam Perfektionist
19 juni 2007 · 4 800 Inlägg

Mina föräldrar har ALDRIG haft någon bil från ett annat märke om de inte har haft en audi samtidigt, så man kan påstå att jag är uppvuxen med audi.
Bara älskar kvalitetskänslan i bilen och att den bara går och går hela tiden. Jämför audi med volvo från samma år så tycker jag personligen att audin ligger MYCKET bättre till.

Senast redigerat av Mäki (19 juni 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
CoSmoZ 2lateuloose
19 juni 2007 · 543 Inlägg

Lätt Audins märke har ett starkare lim (tror det är 3m´s) en te x BMW & Volvo

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
alminjo SLK
19 juni 2007 · 610 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

BMW, Mercedes osv....

Malmoe SSS -12
19 juni 2007 · 3 217 Inlägg

alminjo skrev:

Martin 9-3 skrev:
De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

BMW, Mercedes osv....

De har inte quattro smile

Audi är som Volkswagen (som i sig är utomordentliga på att bygga bil) fast bättre! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 juni 2007 · 5 753 Inlägg

alminjo skrev:

Martin 9-3 skrev:
De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

BMW, Mercedes osv....

men då är nya audi bilarna snygga iaf...

Senast redigerat av _Glenne_ (19 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
alminjo SLK
19 juni 2007 · 610 Inlägg

Fuckface skrev:

alminjo skrev:

Martin 9-3 skrev:
De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

BMW, Mercedes osv....

De har inte quattro smile

Audi är som Volkswagen (som i sig är utomordentliga på att bygga bil) fast bättre! smile

E55 AMG 4-matic smile

Malmoe SSS -12
19 juni 2007 · 3 217 Inlägg

alminjo skrev:

Fuckface skrev:

alminjo skrev:

BMW, Mercedes osv....

De har inte quattro smile

Audi är som Volkswagen (som i sig är utomordentliga på att bygga bil) fast bättre! smile

E55 AMG 4-matic smile

I rest my case!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Wallen Auditok
19 juni 2007 · 169 Inlägg

Jag tycker audi gör riktigt fina bilar än idag, sen att dom är hutlöst dyra så stämmer det. men dom flesta bilmärken är dyra om man ska ha "lite utrustning"

men mina audi favoriter har rullat ut från fabrikerna för länge sedan...

DasAuto
19 juni 2007 · 2 751 Inlägg

tycker om audi men ja tycker de flesta bilar börjar likna varandra mer o mer....

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Nattugglan Idiot..
20 juni 2007 · 285 Inlägg

Började med att morsan hade en Audi 100 när jag var liten.
Sen sålde hon den och ångra sig för att den var den bästa bilen hon hade haft,hon snackar fortfarande idag om att den var så himla bra...

Sen är det dom skönaste bilarna jag har kört iaf,Plus att så många pratar bra om audi

Bebben Legitimerad besserwisser
20 juni 2007 · 921 Inlägg

Fuckface skrev:

alminjo skrev:

Martin 9-3 skrev:
De kan kombinera Familjebil med sportigt och snyggt utseende och framförallt erbjuder motorer på 400hk+ standard.

Vilka andra kan det?

BMW, Mercedes osv....

De har inte quattro smile

Audi är som Volkswagen (som i sig är utomordentliga på att bygga bil) fast bättre! smile

Samma skit. tongue

Fast dyrare. wink

Nä, men VW äger ju Audi, och Audi ska vara deras lite dyrare och finare märke.
Har en Volvo nu, och nästa bil blir också en Volvo (redan bestämt! tongue ), men Audi är det absolut inget fel på. Förutom att det är för mycket pengar för en sådan bil, men så är det med många nya bilar. Volvo och BMW likaså.

ChainsOfMisery En gång Volvo, alltid Volvo
20 juni 2007 · 165 Inlägg

Har alltid gillat Audi också, snygga kompetenta bilar men för min del måste jag säga att det jag har upplevt så krånglade min Audi 100 väldigt mycket till skillnad från Volvo 245 (körde innan) och 940 (kör nu). Skulle aldrig någon dag i veckan tacka nej till en Urquattro cool.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang