glapp i växellådan. hur fixa?

Ripley333
20 juni 2007 · 638 Inlägg

när jag har växel i så glappar den fruktansvärt mycket. kan dra den i sidled ca 2cm. är det något litet fel som något lager? hur kan man fixa de. börjar bli störigt att den dallrar omkring.

tack på förhand smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Ripley333
20 juni 2007 · 638 Inlägg

Ripley333 skrev:
när jag har växel i så glappar den fruktansvärt mycket. kan dra den i sidled ca 2cm. är det något litet fel som något lager? hur kan man fixa de. börjar bli störigt att den dallrar omkring.

har föresten precsi monterat ny shortshift så den biten är nytt.
tack på förhand smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
insane_1 Min dröm, din vardag.
20 juni 2007 · 641 Inlägg

Ripley333 skrev:

Ripley333 skrev:
när jag har växel i så glappar den fruktansvärt mycket. kan dra den i sidled ca 2cm. är det något litet fel som något lager? hur kan man fixa de. börjar bli störigt att den dallrar omkring.

har föresten precsi monterat ny shortshift så den biten är nytt.
tack på förhand smile

När du bytte till short shiftern, kollade du då så att den vita plastkulan längst ner på spaken satt kvar...annars kan jag förstå att den glappar.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
silverbird
21 juni 2007 · 666 Inlägg

det kan inte vara så att lagerna i länkarmarna är kassa, och det är därför du får detta glappet? kolla upp det

//lycka te, silver

Ripley333
21 juni 2007 · 638 Inlägg

insane_1 skrev:

Ripley333 skrev:

Ripley333 skrev:
när jag har växel i så glappar den fruktansvärt mycket. kan dra den i sidled ca 2cm. är det något litet fel som något lager? hur kan man fixa de. börjar bli störigt att den dallrar omkring.

har föresten precsi monterat ny shortshift så den biten är nytt.
tack på förhand smile

När du bytte till short shiftern, kollade du då så att den vita plastkulan längst ner på spaken satt kvar...annars kan jag förstå att den glappar.

ja det satt en ny plaskula på shortshiften. fler ider?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Ripley333
21 juni 2007 · 638 Inlägg

silverbird skrev:
det kan inte vara så att lagerna i länkarmarna är kassa, och det är därför du får detta glappet? kolla upp det.

hmm. lagerna i länkarmarna? kan detta ha med glappet i växellådan att göra? hur ser jag om de är kassa?
mvh

//lycka te, silver

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
insane_1 Min dröm, din vardag.
21 juni 2007 · 641 Inlägg

Ripley333 skrev:
ja det satt en ny plaskula på shortshiften. fler ider?

Var det nån billigare variant av shortshifter du monterade? Har läst att många haft problem med dom billigare då dom formligen äter dom där vita plastbussningarna. Var den ok från början och blev sämre sedan så kan min fundering vara en lösning.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Ripley333
22 juni 2007 · 638 Inlägg

nej det har varit glapp innan jag monterade shortshiftern också.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang