Tog bort Emblem idag :/

Marcus_Turbo
23 juni 2007 · 268 Inlägg

Hej på er, började ta bort Emblemen på bakluckan (stavning?) :p.

hur som helst. börja med 2,0T tog fiskelina "läst här att de funkar bra" och jo det gjorde det, tog bort klistret med T-Röd o fick gnugga försiktigt med fingret så släppte klistret! när väl det är borta är det som där är en liten försänkning i lacken där 2,0T varit hmm..

nu min fråga, varför är det så? fler som råkat ut för detta? vågar inte ta bort V40 och volvo nu ifall det är samma där..

står man på håll syns det inte, men kommer man nära o i rätt vinkel gör det hmm.. stör mig som fan just nu, är rätt petig av mig tongue..

fick ju även svar på att lacken är skör som fan på bakluckan, klistret satt lite mer på ett ställe så fick ta nätt med nageln, o rubba lacken lite på ett ställe hmm, putte lite dock men ändå...


känns som man får lacka om just där på luckan, så man får skramla ihop cash till det väl hmm...

har även fått sprickor i baklycktorna i rampen där. så i högra läcker det in vatten hmm,
Varför ska alla smälla ner luckan, inte konstigt att de spricker :S. fler som detta hänt?


aja that's all for now wink //Marcus

TFkarlsson Varningar. 36
23 juni 2007 · 1 200 Inlägg

Kör med värmepistol lite lätt innan du kör med fiskelinan. När märket är borta kör du mer med värmepistolen sen tar du högtryckstvätt och spolar bort all resterande smuts och klister. Funkade kanon för mig man ser inte ens att det suttigt några märken där. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Marcus_Turbo
23 juni 2007 · 268 Inlägg

okej, har ingen värmepistol här hemma så därför ja tog linan o sen t-röd tongue

Men liksom, tror de kvittat om ja använt värme pistol. för de är som de är en "fördjupning" där dom suttit.. asså inått i lacken, är som en kant. svårt som fan o förklara hmm tongue..

CrilleD
24 juni 2007 · 831 Inlägg

Hehe går nog inte att förklara på något annat sätt än du gjort wink Förstår vad du menar.

Trist med sånt där. Känns onödigt och ha en nedbuktning för småtext. Möjligtvis för ett större bilmärke. Är väl kanske snyggast om du limmar tillbaka det igen?

Marcus_Turbo skrev:
okej, har ingen värmepistol här hemma så därför ja tog linan o sen t-röd tongue

Men liksom, tror de kvittat om ja använt värme pistol. för de är som de är en "fördjupning" där dom suttit.. asså inått i lacken, är som en kant. svårt som fan o förklara hmm tongue..

Marcus_Turbo
24 juni 2007 · 268 Inlägg

CrilleD skrev:
Hehe går nog inte att förklara på något annat sätt än du gjort wink Förstår vad du menar.

Trist med sånt där. Känns onödigt och ha en nedbuktning för småtext. Möjligtvis för ett större bilmärke. Är väl kanske snyggast om du limmar tillbaka det igen?

Hehe jo känns Jäv*** onödingt o ha de hmm, de är ju ändå bara en volvo smile.. hmm mjo har haft fundering på det. men vill igentligen ta bort allt där bak, tycker de är mer cleant då smile.

får väl se hur ja gör. har inte sett att det varit såhär för någon annan V40 ägare som gjort det dock hmm. det som stör mig mest väl sad...

Mäki Långsam Perfektionist
24 juni 2007 · 4 800 Inlägg

Det är inte såpass litet att det går att polera då? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Marcus_Turbo
24 juni 2007 · 268 Inlägg

Mäki skrev:
Det är inte såpass litet att det går att polera då? smile

Nej tydligen inte sad. satt där en bra stund o höll på hmm.

sssvante
24 juni 2007 · 62 Inlägg

Att det är en försänkning kan väl bero på att lacken fortfarande är mjuk när dom i fabriken trycker dit emblemet.

KNACKAN
24 juni 2007 · 23 Inlägg

På blev det ingen försänkning, pröva med en poleringsmaskin så kan det kanske försvinna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang