konstigt missljud

ronne
24 juni 2007 · 796 Inlägg

har nåt kontigt missljud på 940in
Låter som att det är runt höger framvagn det börjar vina när man stått stilla ett längre tag och efter ett tag så försvinner det när man kör. Skapligt irriterande är det, Vad kan det vara ?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
ronne
24 juni 2007 · 796 Inlägg

inget som varit med om nåt liknande

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
AntonK
24 juni 2007 · 208 Inlägg

Du, det lät verkligen konstigt.... Aldrig varit med om det! Men är det ett vinande ljud eller knakande eller beskriv mer hur det låter....

Wrum!
parayaCar
24 juni 2007 · 424 Inlägg

elektrisk fläkt som startar för att kyla motorn när bilen står still?

**// Toyota \\**
ronne
24 juni 2007 · 796 Inlägg

AntonK skrev:
Du, det lät verkligen konstigt.... Aldrig varit med om det! Men är det ett vinande ljud eller knakande eller beskriv mer hur det låter....

ja hur ska man säga när man startar bilen och kör i väg då den stått kanske ett dygn då viner han av och till i ca 5 km sen slutar det. jag tror inte att det är el fläkten. hade det i vintras med lite efter att jag hade köpt bilen trodde att det var däcken a att det skulle hjälpa när jag lade på sommardäcken men icket. Verkligen konstigt och ingen har varit med om det ? sad

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
ronne
24 juni 2007 · 796 Inlägg

parayaCar skrev:
elektrisk fläkt som startar för att kyla motorn när bilen står still?

ja men han viner ju inte när han står stilla utan det är ju när jag kör, borde väl inte vara hjullager eller nåt sånt där för då skulle det väl kännas då man körde.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
AntonK
26 juni 2007 · 208 Inlägg

Sorry kid. Svårt att säga något när man inte får stå breved bilen och lyssna. *under huven* Så kan tyvärr inte hjälpa dig. Åk till närmaste Volvo verkstad och be dom snabbkolla. Det tar dom inte mycket för...

Wrum!
Kettunen
26 juni 2007 ·

Tror det är nått som sitter fast sen lossar det efter några km som du nämner. Te.x vattenpump fastnar när vattnet är kallt men lossnar sen när det blir varmt eller dyl liknande

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang