Hur får ni tiden att gå snabbare på jobbet?

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
26 juni 2007 · 211 Inlägg

Squadron skrev:
Jag jobbar, tiden går snabbare om man sysselsätter sig.

Helt rätt! Har nu skaffat sommarjobb och jag tycker det går väldigt snabbt när man jobbar.
Börjar 7 sen helt plötsligt är klockan 9 då är det Frukost  sen blir klockan 12 sen drar man o äter tillbax vid 1 och sen jobbar man 3 timmar till 4 sen går man hem smile

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
__hogberg__
26 juni 2007 · 1 161 Inlägg

ja sätter mej i hjullastarn o spelar musik som fan o läser instruktionsboken o smörj scheman o kollar på när en av snickarna går runt o viftar me sin hjälm delegerar allt jobb på dom andra snickarna så han kan sätta sej o titta på smile

Holme
27 juni 2007 · 1 417 Inlägg

som dom andra säger, jobba!
Är det paniktråkigt brukar jag komma på att jag är skitnödig. och gå till toan längst bort.

Master_J Stålmannen
27 juni 2007 · 465 Inlägg

Jag lyssnar på talböcker på jobbet, då går tiden fort smile

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
mellowd Drop Shop
27 juni 2007 · 926 Inlägg

jag jobbar smile då rusar tiden iväg.

Bjork OEM <3
27 juni 2007 · 6 957 Inlägg

Jobba, jobba, jobba, då går det fort big_smile. Dricka kaffe å läsa gårdagens GT/Aftonbladet
funkar finfint, man får ju bra koll på världsläget, å vädret etc. lol

Eftersom mitt jobb e jävligt skitigt så brukar ja sopa å städa
när allt flyter på, blir iofs aldrig sysslolös pga att det e så
mkt som ska hållas reda på, sen krånglar maskinerna en del tongue

OEM <3
Jonni
27 juni 2007 · 1 256 Inlägg

Har o göra hela tiden på dygnet, tiden går för fort..

Numera så känns det som om jag aldrig är "hemma"..
Men vafan, är man arbetsnarkoman så är man..

Chrillee House/Trance diggare
27 juni 2007 · 287 Inlägg

Skitsvårt när man har ett enformig arbete som jag, men att dunka musik är ju alltid en fördel, sen bara snacka massa skit med jobbarkompisen. Synd att man inte har många jobbarpolare som det går att snacka med bara. hmm

TessGTI Mest i vägen.
27 juni 2007 · 205 Inlägg

Jag jobbar oftast 6-15 och då går tiden väldigt fort! Fika vid 9, lunch vid 12 och sen går man i princip hem. Men det är som alla säger, sysselsätt dig med uppgifter så rinner tiden iväg smile

Jag har dock tur med att mitt arbete är så fritt, vill jag sluta tidigare så gör jag det, annars finns det massor med varierande uppgifter jag kan sätta tänderna i..big_smile

/Tess

Mange_900
27 juni 2007 · 93 Inlägg

MarcusL skrev:

Mange_900 skrev:
Bara jag som tycker att tiden går för fort på jobbet.. hade behövt några timmar till varje dag iaf under sommaren..

Hur länge har du jobbat där wink ?

Kände med så första månaden på jobbet. Men nu är det inte lika "kul"..

2år på det stället jag e nu, men inom samma branch i 7,5år.
Trivs kanon å skulle nog inte vilja göra något annat.

Murvald Knegare
27 juni 2007 · 718 Inlägg

lyssna på musik, tänkt INTe på klockan, ställ ett larm som piper när det är lunch och lyssna på musik.. smile

William 2009-02-20
ekkin Skogenracing.com
27 juni 2007 · 309 Inlägg

Sitter på jobbet nu smile hehe. Surfa hjälper ganska bra när de e lite o göra iaf. är processoperatör. är ganska lungt såhär på nätterna. Dessutom har jag skadat tummen så det är inte så mycket jag kan göra heller sad Tur att vi har internet i op rummet.

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
response Studerande
27 juni 2007 · 463 Inlägg

Murvald skrev:
lyssna på musik, tänkt INTe på klockan, ställ ett larm som piper när det är lunch och lyssna på musik.. smile

Blir så avundsjuk på er som kan lyssna på musik på jobbet! Har en helt ny mp3-spelare men det känns som att jag aldrig har tid att använda den... hmm
Däremot så finns det alltid någonting att göra så tiden går ganska fort ändå och så försöker jag att inte titta på klockan så mkt, det brukar hjälpa.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Norde fotointresserad
28 juni 2007 · 2 307 Inlägg

glider runt i hörselkåpor med radio i inskruvade på P3. Sen startar maskinerna och slår mig ner vid en dator och nöjessurfar. Går ut kanske varje kvart å fixar lite jobb sen tillbaka till datorn..

Annars om det är lite folk på jobbet brukar det kunna bli lite väl många kafferaster, speciellt om cheferna inte är där =P

Men sjukskriven nu sen jag skadade knät i måndas och hoppar runt på kryckor..

Martin 9-3 Fisketokig
28 juni 2007 · 2 997 Inlägg

Tycker det flyter på rätt bra.

Upplagt så att man jobbar 2 timmar mellan rasterna.

Där jag är/var sist så sitter jag först i produktion och matar sågen med stockar, normalt sett har jag en buffert på 45-60 minuter och sen är det fullt så jag kan lätt gå ett varv, in på toa, städa lite, smörja kedjor mm och sen köra ikapp utan problem.

Då hinner man inte få tråkigt, sitter aldrig och gör samma sak under längre tid.

Sen sitter man med radion på.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Natural
28 juni 2007 · 431 Inlägg

Råka glömma fläkten på när man blandar färg tongue

Skämt o sido, Tiden brukar rulla på väldigt bra när det är massa kunder i butiken.

Burken Utanlem
28 juni 2007 · 895 Inlägg

man gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt... på dagarna kan man dra in en film i mobilen o glo på... på nätterna tar man fram plasmatvn smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
tecman
28 juni 2007 · 1 741 Inlägg

sitter på msn, irc och surfar runt på massa olika forum då går tiden snabbt..
annars när man jobbar och försöker få datorerna att lyda så tickar klockan iväg väldigt snabbt.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Skaune
28 juni 2007 ·

vet inte om jag blir förbannad eller bara anvundsjuk när det är så många som har jobb där dom verkar ha den lyx att bara slappa, sova, spela, sitta vid datorn eller vad de nu är, en annan sliter satan så mycket det bara går! många verkar ha jobb som betalar bra så dom kan köra fina bilar o ändå slappa. Säger inte era chefer nått? Dom måste ju märka nått? Inget angrepp mot någon, undrar bara hur folk kommer undan med det? Så ta inte illa upp!

Alecci
28 juni 2007 · 2 014 Inlägg

Snackar mycket i telefon, lyssnar på talböcker eller musik, svär över bilister och funderar på bilprojektet... Kan inte direkt påstå att det går fort (E4:an mellan Jkpg och Sthlm ToR är rätt segt), och inte mycket kan man göra för att påverka det heller.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang