Hur får man henne att förstå?

darkwizard Fordonstekniker
26 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Om ni inte har delad ekonomi, så ska hon inte klaga. Annars, ta med damen ner i garaget och låt na skruva. Om hon bryter en nagel, är det bara säga, den växer ut. Du kan nog omvända henne.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
JonasPLind
26 juni 2007 · 820 Inlägg

Ponuts skrev:
Sorry det e inte hon det är fel på, det är du som är felet.
Man ser tydliga spår på att du är en toffel. hehe.



Min flickvän var väl inte jätte stolt när jag kom hem med pizzaugnen, hon tyckte den inte var flexibel men va fan den går ju på både 95 och 98. Så jag hävda att ok jag säljer bilen och köper en mc så kan vi se vilken flexibel sak det är. Nu är det slut tjatat. Hon har t.o.m frågat om hon fått låna bilen. "låg på golvet och asgarva i en kvart"

Jag kanske idiotförklarar mig själv nu.
Men pizzaugn? 95? 98?
Enda jag kopplar det där till är ju windows neutral och en pizzeria... neutral

pUs Ûbersturmstekare
26 juni 2007 · 534 Inlägg

Well, det är inte 1902 längre. Hon kan arbeta, tjäna egna pengar och skaffa sig en hobby hon trivs med.

Alternativt så kan hon ju vara glad för din skull, för att du gör något du tycker om och blir lycklig av..   tycker inte att bollen ligger hos dig alls. Man ska inte behöva förklara varför man har ett intresse man brinner för.

steffe67 gruvarbetare
26 juni 2007 · 152 Inlägg

Toypon skrev:
Antar att jag inte är ensam om det här problemet här på garaget och undrar nu hur ni andra gör för att motivera er hobby.

Håller för tillfället på och lägger undan pengar till både ABT chip och Oettinger kjolpaket, allt som allt ligger kostnaden på ¨35 000kr. Nu har damen börjat idiotförklara mig för att jag lägger ner mer pengar på min bil... "Men herre gud! Det är ju BARA en bil!" Får man höra lite nu och då.

Däremot vill hon att jag ska köpa nya byxor varje månad för 1000-1500 per par och en jävla massa tröjor hela tiden... hmm

Hur får man henne att förstå? Har ni liknande problem? Dela med er!

just det:O jag har velat köpa 3tum downpipe till min saab i 1,5år men den går bra utan den delen.
sänkningsats går ej heller mad ser bilen ut som den är tungt lastad:(
kläder o sånt verkar bli ut nött fort o måste köpas nytt jämt:/

ludde__mannen draminbil.nu
26 juni 2007 · 1 382 Inlägg

wh0re skrev:
Jag kanske idiotförklarar mig själv nu.
Men pizzaugn? 95? 98?
Enda jag kopplar det där till är ju windows neutral och en pizzeria... neutral

pizzaugn = BMW
95/98 olika bränsla blandningar!

hehe..

Senast redigerat av ludde__mannen (26 juni 2007)

Malmoe SSS -12
26 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Kvittar vad det gäller... Hon klagar alltid på mitt intresse, skulle det vara så att jag försöker involvera henne, visst fan så sätter hon i hörlurarna och lyssnar på sin mp3-spelare...

Jag är sugen på att lämna min endast för att hon inte kan intressera sig för mitt intresse! Jag har ju inte så många utav dessa... sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
kohler
26 juni 2007 · 671 Inlägg

nej ni är inte ensamma...
"yes nu har sänksatsen kommit" .. jaha, å när ska du köpa nått till mej då??"

Tjejer blir avis på bilen för att den får uppmärksamhet!!! inget annat... att den drar pengar e bara ett svepskäl !! 

Ge henne uppmärksamhet och prata inte för mycket/ofta om bilen.. försök pejla in hennes humör innan du gör det. Som hardcorehunny sa, se till att ni gör saker ihop åxå så blir hon nog glad...

Det där med "va fort du kör" så fort man varvar över 2000 rpm e lite svårare smile

Lycka till!

Senast redigerat av kohler (26 juni 2007)

Second is the first loser
StiFf Wankel
26 juni 2007 · 1 080 Inlägg

det ska hon skita i ärligt talat, om jag hade haft en tjej som inte respekterade min hobby/intresse så skulle det bli ett jävla liv...
mina pengar, mitt intresse, hon ska inte säga nåt om det

MDS Västerås
Moser .-ϻΘϨƎЯ
26 juni 2007 · 1 313 Inlägg

jag brukar säga, "Jag gör vad jag vill för mina pengar!" men ofta man får höra gnäll att man ska växa upp å köpa en "redig" bil roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
bojboj
26 juni 2007 ·

Far åt helvete med dom!! Säg till henne att hon får skaffa en annan kille som hon kan klä upp på någon modevisning om det inte passar! Köp en sån liten hundfan som hon Hilton har och en symaskin till henne så kan hon klä hunden bäst fan hon vill. Då kanske hon blir nöjd

Lindgren_
26 juni 2007 · 2 644 Inlägg

bojboj skrev:
Far åt helvete med dom!! Säg till henne att hon får skaffa en annan kille som hon kan klä upp på någon modevisning om det inte passar! Köp en sån liten hundfan som hon Hilton har och en symaskin till henne så kan hon klä hunden bäst fan hon vill. Då kanske hon blir nöjd

haha där har vi det bästa svaret "Köp en sån liten hundfan som hon Hilton har och en symaskin till henne så kan hon klä hunden bäst fan hon vill. Då kanske hon blir nöjd"

Det är ju fan perfekt faktiskt då kan hn inte klaga sen !

aja lycka till , hoppas det löser sig smile

Johan Lindgren
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
26 juni 2007 · 991 Inlägg

Din tjej är säkert jättesöt och fin på alla sätt och vis men ni har väl antagligen totalt skilda intressen. Kör samma race mot henne som hon kör mot dej då tongue

Och som sagt. Dina pengar tongue

Senast redigerat av Eliza (27 juni 2007)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
GTI-95 low profile
26 juni 2007 · 253 Inlägg

bilen e ju allt hon måste fatta, min fattar de iaf! haha lite taskigt men tyvärr e de så.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
26 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Har ni inte gemensam ekonomi är det inget att bråka om. Här är ekonomin gemensam så beslut rörande ekonomin fattas gemensamt. Oftast är vi mycket eniga. Dock inte när det gäller motorcykel. Okej med ett budget på 20-30 000 kronor, MEN jag tycker han kan köpa en brukshoj som han kan ha till jobbet i stället för en Chopper och själv kan han inte bestämma sig. Dock är hoj inget alternativ för en familj på tre plus hund, så det lär mest bli ensamåka för hans del, och då är det lämpligt att ha den till och från jobbet, han kommer ändå aldrig ha tid att ut och slöåka, vi har för mycket runt oss hela tiden...

Oj, jag spårade visst ur! big_smile
Förlåt!

Men gemensam ekonomi - större hänsyn, annars är det dina pengar som du använder som du vill!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Pumbiiz
26 juni 2007 · 14 Inlägg

haha min palla inte längre så ja blev jävlar lämnad =S

Saab 9-5 1,9 tid "dieseldoris" (2010)
BMW 530d (2003)
kimme-320i
26 juni 2007 · 191 Inlägg

har hittat en som tycker att ja ska lägga mycke pengar på bilen hon blir bara arg om man köper nåt till henne:P haha

Moser .-ϻΘϨƎЯ
26 juni 2007 · 1 313 Inlägg

kimme-320i skrev:
har hittat en som tycker att ja ska lägga mycke pengar på bilen hon blir bara arg om man köper nåt till henne:P haha

för mig är de precis tvärtom sad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
kimme-320i
26 juni 2007 · 191 Inlägg

för mig är de precis tvärtom sad

men som några andra skriver ta me henne ut när du skruvar å låt henne skruva lite så kanske hon ändrar sig. mitt ex va oxå precis tvärtom hon gnällde så fort man skulle köpa nåt till bilen å de vart ett jävla liv när ja skulle åka å fixa den. hon frågade hela tiden när den skulle bli hel för hon skulle ut å åka... lätt å fixa den när man inte ens får åka iväg för att göra de:P haha

Black-star
27 juni 2007 · 101 Inlägg

Måste säga att man har det bra då. Min tjej är underbar ! hon kan komma och fråga mig , ska jag köpa något till bilen eee vad fan svarar man då , jo det kan du göra ,men när hon frågar så brukar det vara så att hon får välja ,tex som nu senast så köpte hon nya backspeglar "cup-speglar" .

Är skit skoj att ha med henne i garaget smile, och hon är inte rädd att få skit under naglarna smile

så är det i vårat förhållande !



Tack o Tack

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
Toypon
27 juni 2007 · 98 Inlägg

Pumbiiz skrev:
haha min palla inte längre så ja blev jävlar lämnad =S

Jo, det är ju en lösning som jag dock inte är så intresserad av tongue

_______________
Sen rent generellt så är det inte ens nära delad ekonomi eftersom vi inte bor tillsammans ens... Jaja, jag löste det tills vidare eftersom jag gav med mig och köpte byxor, 2 tröjor, keps och skor igår... Toffel? tjo kanske... men jag är inte så intresserad av Pumbiiz lösning...

Men å andra sidan så kommer bilen få sig sin ansiktslyftning så småningom... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang