Bästa vaxet?

RS_Power
4 juli 2007 · 95 Inlägg

Använder mig av Sonax produkter big_smile

master_lars
4 juli 2007 · 1 172 Inlägg

Jag använder mig av Hagmans (saab originalvax) och Sonax... Tycker att det är bra produkter, dock är sonax hårdvax riktigt bra, lätt att lägga på oxå..

mts0n
4 juli 2007 · 3 Inlägg

Hej,
Jag "importerar" Zaino (för husbehov) från USA och amerikanarna kan bilvård. big_smile
Absolut det bästa jag använt.
Köpte startkitet med lite gott och blandat.
ZKIT-1 Zaino Total Protection Show Car Kit


Deras skinnrengöring luktar som ny läderklädsel och inte som någon billig wounderbaum...
Z-9 Leather Soft Spray Cleaner

http://www.zainostore.com/

Mer Läsning:
http://www.tundrasolutions.com/forums/i … -bros-wax/


MVH mts0n

jokke_b
4 juli 2007 · 315 Inlägg

_Persson_ skrev:
sonax:D

Vi har en bildelsbutik sammt bilverkstad och der är sonax som säljer absolut bäst

Allt eller inget!!!
T5Black
5 juli 2007 · 451 Inlägg

mts0n skrev:
Hej,
Jag "importerar" Zaino (för husbehov) från USA och amerikanarna kan bilvård. big_smile
Absolut det bästa jag använt.
Köpte startkitet med lite gott och blandat.
ZKIT-1 Zaino Total Protection Show Car Kit


Deras skinnrengöring luktar som ny läderklädsel och inte som någon billig wounderbaum...
Z-9 Leather Soft Spray Cleaner

http://www.zainostore.com/

Mer Läsning:
http://www.tundrasolutions.com/forums/i … -bros-wax/


MVH mts0n

Ok detta verkar riktigt nice=) kollade på ultimate kitet ganska billigt ändå för så mycke produkter, men de är USA å där är de mest billigt=) vad kostade de att importera ungefär?

mts0n
9 juli 2007 · 3 Inlägg

Jag köper på deras webb, och ship'ar till hotellet när jag är i staterna.

Dom kankse kan skicka till sverige men då kankse tullen säger "tull-tull" wink
Om dom inte skickar i ett diskret paket uten faktura. men det vet jag inte...

-mts0n

Streckkoden
9 juli 2007 · 2 655 Inlägg

HAr fastnat för Meguiar's produkter när det gäller polering.. Sen så använder jag Sonax Glansschampo när jag tvättar bilen, fick bra pris på en 5L dunk.. smile

Gr00v
9 juli 2007 · 125 Inlägg

Autosmart kör ja o de funkar kanon...

MVH /// Grundberg
Persson_s40
9 juli 2007 · 16 Inlägg

Autosmart/smartab , rekare på Audi Gbg smile

macadam
6 september 2007 · 17 Inlägg

T5Black skrev:

mts0n skrev:
Hej,
Jag "importerar" Zaino (för husbehov) från USA och amerikanarna kan bilvård. big_smile
Absolut det bästa jag använt.
Köpte startkitet med lite gott och blandat.
ZKIT-1 Zaino Total Protection Show Car Kit


Deras skinnrengöring luktar som ny läderklädsel och inte som någon billig wounderbaum...
Z-9 Leather Soft Spray Cleaner

http://www.zainostore.com/

Mer Läsning:
http://www.tundrasolutions.com/forums/i … -bros-wax/


MVH mts0n

Ok detta verkar riktigt nice=) kollade på ultimate kitet ganska billigt ändå för så mycke produkter, men de är USA å där är de mest billigt=) vad kostade de att importera ungefär?

För skandinavien finns http://www.carwaxzaino.fi som importör för detta märke.
Dom importerar direkt från USA för att slippa gå via mellanhand i tyskland.
Funderar starkt på att prova kittet..

InZZanE Bilvårdstekniker
6 september 2007 · 253 Inlägg

Meguiars är suveränt.. har använt de på min bil ett par gånger o där blir riktigt fint resultat. Lahegas banana wax är också mycket bra.. lätt o smidigt!!

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
High_Tower Leg. Volvo Nerd
6 september 2007 · 143 Inlägg

För er som är lite rädda för att Vaxet inte håller länge.. Hjälp det lite på traven, Jag använder Turtle wax Nano, Super vax och sen på det använder jag "Wax it wet" efter varje gång jag tvättat bilen. Lovar vaxet håller längre och bilen är betydligt mycket fräschare.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Squadron
6 september 2007 · 1 833 Inlägg

Jag körde med Meguiar's sist, och blev grymt impad av det.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
index
6 september 2007 · 658 Inlägg

darkwizard skrev:
Autosmart är det jag rekomenderar. Det bästa du kan köra med maskin. Har gått rekond utbildningen på Smartab, dom saluför dessa saker.

Fast å andra sidan, varför skulle de rekomendera andra produkter än sina egna?

Jag körde Meguiar's NXT Generation Tech Wax. Funkade klockrent men har nu gått över till Meguiar's Diamond Cut för proffsbruk vilket är snäppet vassare men också dyrare. Mellan vaxningarna kör jag med Turtel Wax Wax it wet vilket håller glansen uppe.

Senast redigerat av JoQe (6 september 2007)

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
supraturbo gött med mos pajjka
6 september 2007 · 181 Inlägg

lahegas e ju rena skiten , finns inget kvar på bilen efter 2 dagars regn, har själv haft eget inom recond och autosmart e det bästa jag kört med, samt att jag gillar kemiska slipmedel,

det är en stor skillnad på *svensson vax turtle super nano ect ect* ,mot riktiga saker som autosmart har tex.

Senast redigerat av supraturbo (6 september 2007)

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
6 september 2007 · 548 Inlägg

supraturbo skrev:
lahegas e ju rena skiten , finns inget kvar på bilen efter 2 dagars regn, har själv haft eget inom recond och autosmart e det bästa jag kört med, samt att jag gillar kemiska slipmedel,

det är en stor skillnad på *svensson vax turtle super nano ect ect* ,mot riktiga saker som autosmart har tex.

Då tillägger jag samma fast åt andra hållet Har haft eget hade Lahegas och tycker Autosmart är skit! Har använt lite utav detta efter och vart tokförbannad på Autosmart och blev kompenserad också men förklarade att jag inte ville ha med skiten att göra och det respekterade deras försäljare! Smaken är ju som baken!

-Mike-
BMW 320i (2003)
supraturbo gött med mos pajjka
6 september 2007 · 181 Inlägg

hehe, alla tycker olika, men man skall tänka på att vax inte blir bra utan grundligt förarbete,
jag kör 3 steg minst kan även köra 4 steg på en hård lack, "då är inte tvättningen med räknad" först en riktigt rep/oxid jobb,sedan sliter jag med  en polervätska på det, och avslutar med ett vax slit, dock ingen sealer då jag inte rekomenderar det för folk som gillar att hålla efter putsen med vax då och då för att visa sin kärlek till sin bil smile

Senast redigerat av supraturbo (6 september 2007)

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
sik
6 september 2007 · 1 072 Inlägg

Meguiar's Diamond Cut is the shit smile

Speedman Bilvårdsexpert
6 september 2007 · 663 Inlägg

Körde med Smartab i 4 år. Men när jag startade bilvårdsfirman så kändes det oseriöst att använda produkter på kundbilar som kunder själva kan handla på Micro t.ex.
Sen får man inte upp den rikigt sjuka lystern och "våta" ytan med Smartabs:s produkter.
Så att säga det är bäst vore lite att ta ismile

Menzerna däremot är i en klass för sig. Där har Smartab mycket att lära.

Att använda Smartab:s Mirror image som både polerar och vaxar i ett steg säger ju sig själv hur länge det kommer hålla! Till beg. salubilar duger det till, men annat så är det bara fusk i allra högstra grad!

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
6 september 2007 · 548 Inlägg

supraturbo skrev:
hehe, alla tycker olika, men man skall tänka på att vax inte blir bra utan grundligt förarbete,
jag kör 3 steg minst kan även köra 4 steg på en hård lack, "då är inte tvättningen med räknad" först en riktigt rep/oxid jobb,sedan sliter jag med  en polervätska på det, och avslutar med ett vax slit, dock ingen sealer då jag inte rekomenderar det för folk som gillar att hålla efter putsen med vax då och då för att visa sin kärlek till sin bil smile

Kör nog fyra steg för det mesta med Jag tror det är Autoglyms 02eller03 beroende på lacken(Polermaskin låga varv) sedan Lahegas 17(Polermaskin höga varv med värme)  efter det Lahegas 20 (antingen med polermaskin eller Cyclon beroende på hur sliten lacken var från början) till slut Lahegas 37A och 37B med cyclon! Sedan slänger man ju på ngt emellan för att få den där riktigt goa ytan när man skall bort(Bilträff smile) Dessa medel är ju inget konsumentmedel!

Senast redigerat av MikeAero (6 september 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang