användare på garaget bedrägeri!

bojboj
4 juli 2007 ·

ta reda på var idioten bor. åk hem till han och lös detta på gammalmodigt vis om ni förstår vad jag menar.

mrbad
4 juli 2007 · 206 Inlägg

bojboj skrev:
ta reda på var idioten bor. åk hem till han och lös detta på gammalmodigt vis om ni förstår vad jag menar.

Håller med mad

Senast redigerat av mrbad (4 juli 2007)

Groggmugg Beredare
4 juli 2007 · 561 Inlägg

Jag skulle köpa en bas av en kille på tradera o han ville ha 600kr för den. Så ville han ha de insatta på hans konto men jag sa att jag sätter bara in hälften tills jag har fått grejorna. Okej sa han o inga grejor har jag fått.... Har skickat mejl o annat och han har svarat tillbax att grejorna e skickat o sen att bussgods strulat bort grejorna. Men inga pengar har jag sätt till...

Ska jag handl ngt så ringer jag hellre p snackar med personen o "känner" mej för innan.... Finns ju snackare me men man kan känna på dom på ett helt annat vis.

Hoppas de löser sej!!

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
E30Tompa Rörpulare
4 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Men har ni inte läst tråden? killen har ju skicka till köparen här på garaget utan att läsa hans meddelande... ida skulle de komma annars skulle säljare ringa posten!!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
_fillan_ med lem
4 juli 2007 · 1 925 Inlägg

använd internetgiro när ni hanlar så ! har handlat många skaer med hjälp av det ! det är hur bra som helst !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Bobo
5 juli 2007 ·

Sushikocken skrev:
ja posten är ju mästare på klanta till saker och ting. Hoppas det löser sig smile

Inget jag märkt direkt, skickat paket i ca 9 år i jobbet och tror de har slarvat bort max 2-3 paket på dessa år och någon fraktskada.  Så jag upplever inte att posten är så dåliga som du försöker framhäva wink

Saabo
5 juli 2007 · 224 Inlägg

Ska bli kul å se om det kommer i dag då..
Annars får du åka och nita han tongue

Snurrigt...
Fallan Illustratör
6 juli 2007 · 826 Inlägg

Bobo skrev:

Sushikocken skrev:
ja posten är ju mästare på klanta till saker och ting. Hoppas det löser sig smile

Inget jag märkt direkt, skickat paket i ca 9 år i jobbet och tror de har slarvat bort max 2-3 paket på dessa år och någon fraktskada.  Så jag upplever inte att posten är så dåliga som du försöker framhäva wink

Det som oftast blir fel när man får saker hemfraktade är slarv vid postcentren/bussgodscentren. Så som bussgubbarna på bussgods hanterar paket så drar man sig att skicka med dom. Och ett flertal gånger så har något av de lokala postcentren slarvat med registreringen så dom kollar på datan o ser inte att det kommit från det förra centret då det i själva verket ligge hos dom.. Vanliga fel

Tänker...
spanjor
6 juli 2007 · 112 Inlägg

Problemet löst big_smile jag har pratat med Fredrik och han hade pratat med posten. Posten sa att paketet borde ligga här hos centret hos mig. Fast dom, har glömt skicka ut en lapp om paketet så imorgon ska jag åka ner och se big_smile

anledningen till jag inte fick tag på fredrik var att han jobba i gruva och då når man inte hans mobil...

Tack för alla svar å så, allting löst... antagligen... om paketet ligger där så... annars är det nog postens fel och inte fredriks. Jag hör av mig imon om paketet ligger däär eller inte big_smile

ha det bra

bakhjulsdrift (L)
Sushikocken Sleeper
6 juli 2007 · 3 084 Inlägg

Bobo skrev:

Sushikocken skrev:
ja posten är ju mästare på klanta till saker och ting. Hoppas det löser sig smile

Inget jag märkt direkt, skickat paket i ca 9 år i jobbet och tror de har slarvat bort max 2-3 paket på dessa år och någon fraktskada.  Så jag upplever inte att posten är så dåliga som du försöker framhäva wink

fast kanske beror det lite på vart man bor av de 4 paket jag har beställt i år så har 4 kommit 2+veckor försent.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
falloutboy
6 juli 2007 · 1 723 Inlägg

skönt att det löste sig. Men illa att det varje gång ska behövas hetsas på internet och handla om att "ge den jäveln stryk". Allt har ofta en, som vi märkte, en förklaring. Kul för säljaren att läsa här att han ska få stryk om inte paketet dyker upp.

Groggmugg Beredare
7 juli 2007 · 561 Inlägg

falloutboy skrev:
skönt att det löste sig. Men illa att det varje gång ska behövas hetsas på internet och handla om att "ge den jäveln stryk". Allt har ofta en, som vi märkte, en förklaring. Kul för säljaren att läsa här att han ska få stryk om inte paketet dyker upp.

Tycker det e bra att vi diskuterade sånt här... Så dom som verkligen håller på med att lura folk ALDRIG vet vad den andra e kapabel till att göra för att få rättvisa tillbax.... Man får passa sej idag... tongue

Ingen tar illa av att få lite dask på gumpen.... lol

Kul att det löste sej o hoppas att Fredrik inte tog illa upp om denna tråd.
Alla e nog med om att Fredrik e oskyldig o vi handlar gärna av han ifall han har ngt att sälja.... wink

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Sokrates Eliminator
7 juli 2007 · 1 441 Inlägg

Har personligen aldrig blivit blåst eller blåst nån annan via blocket ebay tradera eller liknande. Trots att jag handlat över 500 ggr på bara dessa sajter.
Dessutom via postorderföretag i USA  ,,visst har det varit problem och missförstånd ibland oftast pga språkförbristningen, men alltid löst sig tillslut.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
spanjor
7 juli 2007 · 112 Inlägg

Falloutboy du har ju missuppfattat du med... jag ringde personen på 2 olika nummer båda var kopplade till röstbrevlåda dygnet runt...klart man blir orolig, plus posten har slarvat bort lappen.... dessutom har personen inte svarat på mina mejl på hotmail eller garaget... försäljaren e skyldig att kunnas nås tycker jag...

men som sagt nu löste det sig... BARA ett missförstånd men ja tyckte ägaren kunde kollat sina mejl å garaget oftare eller svarat på mobil.. kanske var nätets fel yikes vem vet Telenor säkert wink

bakhjulsdrift (L)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang