Vad gör jag för fel med att sälja bilen?

Kettunen
8 juli 2007 ·

Hej!
Nu har bilen legat inne i ca 1 månad på blocket , Annonsdirekt.
Inte en enda har varit intresserad.
Har fått 2 erbjudande bla att byta en mercedes 300 + 18.000kr i handen. & en Bmw 318i-92 .
Ingen som gett mig bud eller kollat på den. Endå har jag sänkt den med 5 tusen sedan förra veckan. Whats wrong?

herr lilltroll bullsmugglare
8 juli 2007 · 190 Inlägg

vilken bil är det? kan du inte länka in annonsen så man får kolla??

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
940R
8 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Kettunen skrev:
Hej!
Nu har bilen legat inne i ca 1 månad på blocket , Annonsdirekt.
Inte en enda har varit intresserad.
Har fått 2 erbjudande bla att byta en mercedes 300 + 18.000kr i handen. & en Bmw 318i-92 .
Ingen som gett mig bud eller kollat på den. Endå har jag sänkt den med 5 tusen sedan förra veckan. Whats wrong?

Det är en v6....

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Kettunen
8 juli 2007 ·

Joo vet. Men det borde ju finnas nån? Sedan för det andra så finns det ju färdiga fästen för en 8a i den! Och det finns ju mååånga 6er med ju. Nästan mer 6er än 8er. Menmen =/

mebben Troligen galen...
8 juli 2007 · 567 Inlägg

Jänkare med 6or har väl alltid varit svåra att sälja.

Din bild är ganska intetsägande, en annan bild där man ser hela bilen är att föredra.

Om jag letar bil och ser en annons som inleds med "Hej hååå" så dömer jag säljaren som oseriös direkt.


Och framför allt, det är alltid svårt att sälja bilar under semesterperioden.

TRYIT Teddan
8 juli 2007 · 2 495 Inlägg

ja som föregående talare sa... det är en v6

en polare köpte en camaro -91 med rs-pkt för 15 000 ... oxå med v6
pontiacen är väll lite mer värd men inte så mycket

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
joel_h Väghyvel
8 juli 2007 · 252 Inlägg

det jag tycker är störande är när det står att folk tänkt kolla intresset på sin bil då tycker jag det låter ganska oseriöst  fast det är vad jag tycker ju..

Galten
8 juli 2007 · 3 Inlägg

Lite saftigt pris för en 6a..

Köpte min med V8 för nästan halva priset, dock var min lite solblekt, men det var det enda. Hade förvisso en jävla tur som fick den till det priset. Men som sagt var, 6or är inte lika attraktiva hmm

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Du skulle lagt in fler bilder.
En bild säger kanske mer än tusen ord, men när det är en dålig bild så säger den inte ett dugg.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MarcusL #2573
8 juli 2007 · 1 489 Inlägg

Du kunde valt en bättre annonsbild, helst en där man ser hela bilen

• Även den starka måste ta i när han skiter
TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Mer bilder ! ser ju ut som du har nått och dölja

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Kettunen
8 juli 2007 ·

Okey. Ska göra en ny annons med bättre bilder då!
Och som några innan skrev så har jag gjort en tråd innan om vad jag ska ta för pris på bilen då fick jag mellan 35 - 50 tusen flesta svaren..
Tänk på att den rullat endast strax över 11000 Mil.  Har även gjort en Fordomsvädering o då var det 52 tusen kronor.
Men ska testa o göra en ny o vara lite mera ( Seriös ) på den! & Bilder givietvis

ToXtreme
8 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Som de andra sagt, en bra förstabild.. då det är den som får en att klicka sig in på bilen.. Sen så ska du nog korta ner texten en hel del.. sen inga stavfel tongue Hittade ett par smile

Så håll texten så kort som möjligt, men få ändå med allt! Sammanfatta med andra ord smile

Då kommer den bli intressantare smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
geva
8 juli 2007 · 38 Inlägg

Hej hååå.
kolla intresset för
Lättmetal gammla
bilen historia
i bakändan
porr belysningar
splorrans
roll

Bilden kanske inte är så bra - men texten!!! tongue
Hör med svenskafröken till höstterminen wink

Senast redigerat av geva (8 juli 2007)

Jonve Livsnjutare
8 juli 2007 · 342 Inlägg

Ta bort allt som säger att det är en ungdom som har ägt bilen, för har en ungdom ägt bilen så har den troligen gått hårt..?
Dvs. porrbelysning - hej håå epa traktor

Sen tar du lite snygga  kort och lägger ut!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Kettunen
8 juli 2007 ·

Har tagit bort All Neon! Nej bilen har inte gått hårt heller faktiskt i min ägo. Visst ibland vi rödljusen eller nått kan man dra om nån börjar gasa på. Har tröttnat lite på det där. Körde sönder min gamla mazda 626a så vill inte att det ska hända samma sak.

Frosted
8 juli 2007 · 1 878 Inlägg

fler bilder + och seriösare text så ska de gå fint wink

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Hool
8 juli 2007 · 1 067 Inlägg

Pontiac Firebird V6

220 hästar, 5-vxl manuell.

Full historik. ENDAST endast sommarkörd och varit i Norra sverige hela bilens livslängd fram tills dags datum. Lacken är fin (tidigare DITEC behandlad).

Mycket påkostad, har kvitton på över 35 000kr

- Utrustning -

Aluminiumfälgar med fräsha däck, 245x17"
Korta vingen.
(CD?) Stereo med bland annat slutsteg och baslåda, bra ljud och snygg installation
2,5" avgassystem hela vägen med Race katalysator & dubbla utblås

Kan även tänka mig byte mot billigare bil & pengar emellan. OBS inga japanska bilar.

REG NR : PAX 656


Det där låter bättre.. din annons var verkligen trasig.. Masa dig ut och ta bättre foton.. Plåta även inredning och framifrån och bakifrån..   Du kan kika på min snabbredigerade version ovan och fila till den lite mer om det behövs.. 

Med nuvarande annons hade jag inte köpt en cykel av dig wink

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
FreddeK
8 juli 2007 ·

Hool skrev:
Pontiac Firebird V6

220 hästar, 5-vxl manuell.

Full historik. ENDAST endast sommarkörd och varit i Norra sverige hela bilens livslängd fram tills dags datum. Lacken är fin (tidigare DITEC behandlad).

Mycket påkostad, har kvitton på över 35 000kr

- Utrustning -

Aluminiumfälgar med fräsha däck, 245x17"
Korta vingen.
(CD?) Stereo med bland annat slutsteg och baslåda, bra ljud och snygg installation
2,5" avgassystem hela vägen med Race katalysator & dubbla utblås

Kan även tänka mig byte mot billigare bil & pengar emellan. OBS inga japanska bilar.

REG NR : PAX 656


Det där låter bättre.. din annons var verkligen trasig.. Masa dig ut och ta bättre foton.. Plåta även inredning och framifrån och bakifrån..   Du kan kika på min snabbredigerade version ovan och fila till den lite mer om det behövs.. 

Med nuvarande annons hade jag inte köpt en cykel av dig wink

Bara klistra in det där annonsen! det ska vara enkelt utan jox! ren fakta som beskriver bilen! fast V6or som jänk är faktiskt skitsvåra att sälja...min bror hade en mustang 95 med v6 och den var väl ute tre gånger.

Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang