hjälp.. :S Eclipse , Supra , Rx-7 eller 300zx ?

NightblizZ
9 juli 2007 · 284 Inlägg

Just som topicen lyder.. har så jävla svårt att bestämma mig , vill åt både kraft i motorn med bra trimpotential samt en stylingvänlig bil. håller på och vaggar fram och tillbaka mellan Eclipse , Supra , Rx-7 eller 300zx .. om nån här på garaget kan säga både positivt och negativt om respektive bil så vore det kanske ett hjälp på traven för mig att bestämma mig. tycker alla dessa bilar är så jävla grymma men jag vet dock rätt lite om dom, spec eclipse och rx-7 vet jag minst om. tacksam för svar.. smile mvh linus strand

FireTraXX DFFL
9 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Om det hade varit jag så hade jag haft 2 val utav de bilarna.
Supra för twinturbo.
RX-7 för Wankelmotorn.

Antagligen så hade jag valt supran, men det är ju sjukt häftigt med wankel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
NightblizZ
9 juli 2007 · 284 Inlägg

har bestämt mig nu iaf, 200sx ska bort , inge mer pengaslösande på denna bil.. så nån av dessa överst nämda kommer bli nästa projekt

Thomas_855r
9 juli 2007 ·

håller me över, köp en rx7:a slår dem alla med väghållingen me! kommer inte bli missnöjd

engineaddict
9 juli 2007 · 1 060 Inlägg

RX-7:an hade jag köpt utan att tveka!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
NightblizZ
9 juli 2007 · 284 Inlägg

är så jävla sugen på både supran och rx-7 ... men folk säger att den väger så jävla mkt och det krävs rätt mkt hästar för att få den att gå framåt rejält ?  och om wankel motorn så har jag bara hört skit så jag vet inte hur jag ska göra.

Erick
9 juli 2007 · 4 767 Inlägg

En skyline R33 gtst väger bara 1330 kg smile (Min vägde 1335 på bilprovningens våg, med reservhjul och full inredning..)

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
328cabbish
9 juli 2007 · 827 Inlägg

ja föreslår en vänster styrd supra...  om man har råd då! annars e inte rx-7an dålig man får mkt bil för pengarna,men köp den som e i bästa skick sak samma vilken bil

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Danne_86
9 juli 2007 · 257 Inlägg

ja hade valt mellan eclipse gst o supra mkiv tt o skyline gtr big_smile provkör o välj...för egen del blir de troligtvis en v-stryd supra me targa tak

Thomas_855r
9 juli 2007 ·

NightblizZ skrev:
är så jävla sugen på både supran och rx-7 ... men folk säger att den väger så jävla mkt och det krävs rätt mkt hästar för att få den att gå framåt rejält ?  och om wankel motorn så har jag bara hört skit så jag vet inte hur jag ska göra.

bara hört skit? svingrym motor, bästa bilen som går att köpa, slår alla i allt. kanske inte koenigsegg  men näst bästa då smile

Lone Star
9 juli 2007 · 1 231 Inlägg

Thomas_855r skrev:

NightblizZ skrev:
är så jävla sugen på både supran och rx-7 ... men folk säger att den väger så jävla mkt och det krävs rätt mkt hästar för att få den att gå framåt rejält ?  och om wankel motorn så har jag bara hört skit så jag vet inte hur jag ska göra.

bara hört skit? svingrym motor, bästa bilen som går att köpa, slår alla i allt. kanske inte koenigsegg  men näst bästa då smile

"allt i allt".. sen vakna du? wink

Helt ok bil, men har en hel del mindre bra sidor.

Mitt projekt: Evo III
NightblizZ
9 juli 2007 · 284 Inlägg

vad är dom mindre bra sidorna då??

VivaLaFritz
9 juli 2007 · 342 Inlägg

FireTraXX skrev:
Om det hade varit jag så hade jag haft 2 val utav de bilarna.
Supra för twinturbo.
RX-7 för Wankelmotorn.

Antagligen så hade jag valt supran, men det är ju sjukt häftigt med wankel.

Men RX-7an finns ju i twin turbo oxå smile

Once you go Skyline, you´ll never go back!
Kelan Kelan.pixbox.se
9 juli 2007 · 239 Inlägg

300zx skulle jag välja... absolut den snyggaste och mest bekväma bilen av dom du nämnde.. går jättebra och finns mycket styling och tuning till dom.. finns med dubbelturbo och utan turbo...

//Silverpilen\\
Aerodynamik ...
9 juli 2007 · 7 120 Inlägg

Av dem skulle jag valt Supran för att den är snyggast, och mer trimvänlig än Rx7an som annars är en fin bil.

Waho Allmänt Jobbig
9 juli 2007 · 1 200 Inlägg

Supra Supra Supra, den absoblut finaste bilen av dom måste jag säga.
En euro spec, har 280hk (?) original med TT:n, den har rätt så bra väghålling med faktiskt.
Det är iaf min ultimata bil smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Goli
9 juli 2007 · 793 Inlägg

prova innan du bestämmer dig. tror du kommer fastna för supran om du provat båda..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Thomas_855r
9 juli 2007 ·

finns "ingen" bil som slår en RX7a i väghållning, av dem som har rimliga priser då tongue

Joakim_J Lastbilsmekaniker
9 juli 2007 · 328 Inlägg

svårt val hmm  skulle inte tagit eclipsen iaf, Supra MK4 eller mazda rx-7= svårt val!  skulle nog själv inte kunna välja tongue

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Davv3
9 juli 2007 · 1 019 Inlägg

Jag kan ju säga direkt att jag hade valt Supran, är ju dock lite skillnad i pengar.. Men jag är totalt såld på suprorna så den får min röst tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang