trimma b20 hur??

volvo-144
21 juli 2007 · 1 Inlägg

HEJ
Jag ska börja trimma min b20 motor och undrar vad man ska satsa på för trimm.
jag ska ha bilen i min första bil så vill ha hyffsad bränsle förbrukning.
Jag har en budget på cirka 8000kr. Jag har en nyrenoverad orginal b20 och en steg 2 topp.

940R
21 juli 2007 · 1 567 Inlägg
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
High_Tower Leg. Volvo Nerd
21 juli 2007 · 143 Inlägg

modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Sokrates Eliminator
21 juli 2007 · 1 441 Inlägg

Vassare kam, större förgasare, extraktor grenrör, så mycket längre kommer du inte på 8000. Bränsleekonomi och trimmning är ingen bra kombination.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
High_Tower Leg. Volvo Nerd
21 juli 2007 · 143 Inlägg

Sokrates skrev:
Bränsleekonomi och trimmning är ingen bra kombination.

Speciellt inte när det gäller förgasarmotorer. Hade varit annat om du hade haft en Databox, Då hade det bara att åka in till någon trimfirma och få Den trimmad samtidigt som du hade dragit ner bränsle ekonomin.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
chevy_61
22 september 2007 · 53 Inlägg

en ganska snäll trim kam och en weber 36 36a och extraktor skulle ju funka mycket bra och den drar då inte mer bränsle snarare mindre..

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
nuckan
21 oktober 2007 · 98 Inlägg

extraktorgrenrör är onödigt till b20, om du inte redan har så leta rätt på originalgrenröret med två utblås, 4-2-1. du tjänar mer effekt på det än ett extraktorgrenrör

livet är underbart när underlivet är bart!
loffe007
22 oktober 2007 · 905 Inlägg

nuckan skrev:
extraktorgrenrör är onödigt till b20, om du inte redan har så leta rätt på originalgrenröret med två utblås, 4-2-1. du tjänar mer effekt på det än ett extraktorgrenrör

jaså? egna erfarenheter från bromsbänk?

Wezzli Sidledesförare
22 oktober 2007 · 268 Inlägg

High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

Man vet aldrig, före man vet
loffe007
22 oktober 2007 · 905 Inlägg

Wezzli skrev:

High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan misstänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insugsluften och bensin och allt skit passerar brevid grenröret, då kan man köra med böjar så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.

Senast redigerat av loffe007 (23 oktober 2007)

Wezzli Sidledesförare
22 oktober 2007 · 268 Inlägg

loffe007 skrev:

Wezzli skrev:

High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan mistänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insuglutenoch bensin och alla skit passerar grenröret nära då kan man köra med börja så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.

Ja, det är fullt möjligt att han menade det, haha

Man vet aldrig, före man vet
loffe007
23 oktober 2007 · 905 Inlägg

Wezzli skrev:

loffe007 skrev:

Wezzli skrev:

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan mistänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insuglutenoch bensin och alla skit passerar grenröret nära då kan man köra med börja så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.

Ja, det är fullt möjligt att han menade det, haha

haha läste just hur fan jag skrivit ska editera texten så man kan få fram vad jag menar iaf smile

nuckan
23 oktober 2007 · 98 Inlägg

läste det i kg´s katalog:P och med farsa som kan det där ganska så bra samtycker ocksåtongue

livet är underbart när underlivet är bart!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang