STULEN: the ONE

P-G Säl-Tämjare...
24 juli 2007 · 1 024 Inlägg

Om bilen blir stulen så får man ju ut pengar på försäkringen, så lite skumt luktar det ju. men jag säger inte att det är försäkringsbedrägeri på gång.

Hur såg det ut där bilen stog? taggtråd? landminor? stängsel? eller hur såg det ut?
va det något mer än bilen så blev stulet?


jävligt tråkigt när sånt händer

Vilket jävla drag :)
phonic
24 juli 2007 · 915 Inlägg

P-G skrev:
Om bilen blir stulen så får man ju ut pengar på försäkringen, så lite skumt luktar det ju. men jag säger inte att det är försäkringsbedrägeri på gång.

Hur såg det ut där bilen stog? taggtråd? landminor? stängsel? eller hur såg det ut?
va det något mer än bilen så blev stulet?


jävligt tråkigt när sånt händer

Det märks att du inte har ägt en unik bil, försäkringsbolaget betalar ut för en bil i orginalskick, resten bryr de sig inte om, knappt om man värderar om den så får man ut något extra. En stor förlustaffär att bli av med en sån här bil.

Den kommer nog fram snart ska du se One, men du får nog räkna med en sönderrepad, inslagna rutor och plockad på allt godis sad

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
wempa Lackerare
24 juli 2007 · 29 Inlägg

pratade nyss med den drabbades bror...dom har tagigt sin in"bakvägen" snott verktyg och bil..dock trodde han att det inte var denna bilen dom var ute efter utan en annan bil som blivigt levererad under dagen..samma dag som the ones bil försvann...sedan har dom kapat sig ut Innifrån och kört därifrån!!

//wempa

Livet är hårt och hänsynslöst
Volvo 940 (1991)
Volvo 242 turbo "Wempa" (1983)
Ena Colaberoende
24 juli 2007 · 1 219 Inlägg

Vilka puckon. Den bilen tror jag kommer kännas igen direkt av folk som är bilintresserade.
Dom kan ju inte ens lacka om bilen och ställa ut den. Vissa saker är ju unika.

Jag håller koll i Sverige och även Danmark i helgen.

/Ena

P-G Säl-Tämjare...
24 juli 2007 · 1 024 Inlägg

phonic skrev:

P-G skrev:
Om bilen blir stulen så får man ju ut pengar på försäkringen, så lite skumt luktar det ju. men jag säger inte att det är försäkringsbedrägeri på gång.

Hur såg det ut där bilen stog? taggtråd? landminor? stängsel? eller hur såg det ut?
va det något mer än bilen så blev stulet?


jävligt tråkigt när sånt händer

Det märks att du inte har ägt en unik bil

Det har jag aldrig påstått heller att jag har gjort, och jag är inte så insatt i försäkringsgrejer om bilen blir stulen eller så

Senast redigerat av P-G (24 juli 2007)

Vilket jävla drag :)
p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
24 juli 2007 · 103 Inlägg

va fan, nu har dom satt sin sista potatis.. hoppas verkligen att den kommer tillbaka oskadd..

tecman
24 juli 2007 · 1 741 Inlägg

bara en fråga i eländet: kan man inte försäkra en bil med extrautrustning? har för mig att jag läst nåt sånt.  om så är fallet och det var min bil som såg ut sådär och så sjukt påkostad skulle jag ha tagit en sån försäkring iaf!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
FireTraXX DFFL
24 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Jag tänkte två saker när jag såg att det var din bil.

1. Med tanke på tråden om att du inte kunde få sålt den så "Bedrägeri".

2. Någon kommer sälja en original svart S40 i tyskland.
Och när köparen kommer så säger han: "Förresten, jag har massa stylinggrejor ifall du vill ha".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
24 juli 2007 · 103 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag tänkte två saker när jag såg att det var din bil.

1. Med tanke på tråden om att du inte kunde få sålt den så "Bedrägeri".

2. Någon kommer sälja en original svart S40 i tyskland.
Och när köparen kommer så säger han: "Förresten, jag har massa stylinggrejor ifall du vill ha".

grejerjna är fastgjutna mer eller mindre på karossen, går inte direkt rycka loss dessa och sätta på en annan bil..

FireTraXX DFFL
24 juli 2007 · 9 020 Inlägg

p-3 skrev:

FireTraXX skrev:
Jag tänkte två saker när jag såg att det var din bil.

1. Med tanke på tråden om att du inte kunde få sålt den så "Bedrägeri".

2. Någon kommer sälja en original svart S40 i tyskland.
Och när köparen kommer så säger han: "Förresten, jag har massa stylinggrejor ifall du vill ha".

grejerjna är fastgjutna mer eller mindre på karossen, går inte direkt rycka loss dessa och sätta på en annan bil..

Då är det antingen alternativ ett eller någon som ville har skoj för en kväll bara skulle jag tro.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
sunshine29 5 bilar på 4 år:P
24 juli 2007 · 46 Inlägg

Varför kan inte folk bara hålla sig till sina egna grejer å låta andras saker vara.dom snodde ju killens bil..fick inte ut nästan nånting trots att han hade ljud å verktyg å sånt i för massa pengar...

Säga vad man vill om Modoklacken, men trevlig är han>..<
http://www.youtube.com/watch?v=gHfisIOl … mp;search=
Viii väääntar^^
Volvo amazon "Rolf" (1969)
p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
24 juli 2007 · 103 Inlägg

FireTraXX skrev:

p-3 skrev:

FireTraXX skrev:
Jag tänkte två saker när jag såg att det var din bil.

1. Med tanke på tråden om att du inte kunde få sålt den så "Bedrägeri".

2. Någon kommer sälja en original svart S40 i tyskland.
Och när köparen kommer så säger han: "Förresten, jag har massa stylinggrejor ifall du vill ha".

grejerjna är fastgjutna mer eller mindre på karossen, går inte direkt rycka loss dessa och sätta på en annan bil..

Då är det antingen alternativ ett eller någon som ville har skoj för en kväll bara skulle jag tro.

alternativ 1 går fet bort också.. försäkrings bolaget kommer ersätta bilen efter en orginal s40.. dvs 50-100 k max.. så det skulle vara oehört korkat..

man kan bara extra försäkra bilar utöver orginal värdet för 25 k..

ErskPersk Svindåre
24 juli 2007 · 1 433 Inlägg

om det skulle vara ett beställningsjobb så är den nästan garanterat ute ur landet redan, men ja menar... vem stjäl en sådan bil??

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
volvo240tic Egen företagare & Flockare
24 juli 2007 · 314 Inlägg

Går faktiskt att försäkra en bil efter dess värde på sakerna.
Man åker upp och visar upp bilen för sitt försäkringsbolag.
Jag visade upp en gammal RS500 repica jag byggde en gång i tiden och gick igenom med en värderingsman så jag skulle få rätt värde på den.
Tror att länsförsäkringar har en entusiastförsäkring.
Jag har en försäkring på min gula som är värderad till en summa långt över en original 240 turbo.

Anledningen till att jag tycker det är skumt är att bilen har vart till salu sen vallåkra.
Priset har sjunkit från över 200 000 till 170 000 sista annonsen jag såg.
Bilen går inte besikta för den är helbilsgodkänd och måste byggas om till original för besiktningen som Nalle med superman S40in fick göra.
Bilen är så unik med unika delar så ingen skulle vilja ha den/ta den för att plocka delar eller sälja. Bilen är gammal så den har inget direkt värde utanför gränserna dvs ingen skulle ta den för att sälja den utomlans. Obekräftade källor säger att det inte går att köra med bilen mycket över 90 km innan den skakar med dom stora fälgarna. Bilen skulle synas direkt på gatan.

Därav är jag lite misstänksam men jag anklagar ingen jag , min personliga åsikt är att det är skumt men om den är stulen så hoppas jag den kommer tillbaka till sin riktiga ägare.
Är det försäkringsbedrägeri hoppas jag ägaren åker fast så jag slipper mer höjda försäkringspremier oavsett vad så hoppas jag bilen dyker upp.

Volvo 240 turbo 4 life
FreddeK
24 juli 2007 ·

p-3 skrev:

FireTraXX skrev:

p-3 skrev:

grejerjna är fastgjutna mer eller mindre på karossen, går inte direkt rycka loss dessa och sätta på en annan bil..

Då är det antingen alternativ ett eller någon som ville har skoj för en kväll bara skulle jag tro.

alternativ 1 går fet bort också.. försäkrings bolaget kommer ersätta bilen efter en orginal s40.. dvs 50-100 k max.. så det skulle vara oehört korkat..

man kan bara extra försäkra bilar utöver orginal värdet för 25 k..

Finns det kvitton på delarna och bra bilder osv på vad som är gjort så kan man få ut mera!

För mig verkar det väldigt skumt då trådskaparen inte ens verkar det minsta besviken eller ledsen över förlusten. Jag vet inte så jag ska inte dömma.

Men just att den är till salu och så händer detta...man blir ju skeptiskt!

Tengu1969
24 juli 2007 · 1 396 Inlägg

Nu ska inte jag komma och anklaga ägaren av THE ONE men...

En S40 måste väl stjälas med hjälp av en sådan där dator som kortsluter startspärrar och andra elektroniska spärrar i "styrsystem" och vad annat.

Plus, den har varit till salu hur länge som helst.

Skulle någon ha beställt den bilen, skulle väl dom velat ha den just i den lacken med just det stylingen som finns?

Och var den än skulle skickas till skulle folk lägga märke till den och vi bilintresserade som finns på all världesn forum skulle få reda på det...

Men det kan ju också vara så att någon hittat nyckeln och blev lite sugen...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
RHA
24 juli 2007 · 8 Inlägg

jävla puckon...
Det är din bil som inspirerade mig till att köpa S40...

Håller koll, den är ju inte så svår att missa

Låt den stå på tomgång och varva ner..
Volvo S40t (1999)
Bobo
24 juli 2007 ·

p-3 skrev:

FireTraXX skrev:

p-3 skrev:
grejerjna är fastgjutna mer eller mindre på karossen, går inte direkt rycka loss dessa och sätta på en annan bil..

Då är det antingen alternativ ett eller någon som ville har skoj för en kväll bara skulle jag tro.

alternativ 1 går fet bort också.. försäkrings bolaget kommer ersätta bilen efter en orginal s40.. dvs 50-100 k max.. så det skulle vara oehört korkat..

man kan bara extra försäkra bilar utöver orginal värdet för 25 k..

Om man vill spekulera varför skulle alternativ ett gå fet bort? ingen som känner till hur dessa jobb fungerar? man betalar några killar för att ta hand om bilen, själv ser man till att hålla sig borta och med ett alibi såklart, naturligtvis tömms den på prylar innan den "stjäls" vissa saker lämnas för att mörka spår, sedan hittas den helt sönderplockad eller utbränd. Jag vill inte anklaga någon heller, men jag vet att detta förekommer. Sedan vid sådan här fall så gör man naturligtvis saker som ska verka vara vattentäta som vid alla brott, så att ett bedrägeri låter osannolikt.

Var vinner då ägaren på detta?

1) Han blev av med sin svårsålda bil

2) Han får in pengar från prylarna som plockades bort innan (+ en viss procent från FB)

3) Han får pengar för bilen som endå lär värderas högre än en orginal bil

4) Han blev av med en bil som inte var godkänd av besiktingen, vilket skulle innebära rätt stora merkostnader

Blir ingen vinst direkt, men man blir av med bilen och man förlorar inte mer än vad man ville sälja den för.

Nu ska inte ägaren ta åt sig för detta var mer för att förklara hur det KAN gå till då väldigt många verkar vara blåögda här inne.

Ingen mer som tänker på N**abs Nissan 300zx som råkade ut för en liknande sak 2005 och  när folk började luska i sanningen låstes tråden och inga bilder kom upp från ägaren på den slaktade bilden för att de var för högupplösta osv...

Siiimon
24 juli 2007 · 150 Inlägg

Jag ska hålla ögonen öppna! I Promise, den sticker ut ganska rejält från alla andra bilar så jag skulle nog se den om den åkte förbi!


Lycka till!! Mvh Simon

Persson
24 juli 2007 · 43 Inlägg

Bobo skrev:

p-3 skrev:

FireTraXX skrev:

Då är det antingen alternativ ett eller någon som ville har skoj för en kväll bara skulle jag tro.

alternativ 1 går fet bort också.. försäkrings bolaget kommer ersätta bilen efter en orginal s40.. dvs 50-100 k max.. så det skulle vara oehört korkat..

man kan bara extra försäkra bilar utöver orginal värdet för 25 k..

Om man vill spekulera varför skulle alternativ ett gå fet bort? ingen som känner till hur dessa jobb fungerar? man betalar några killar för att ta hand om bilen, själv ser man till att hålla sig borta och med ett alibi såklart, naturligtvis tömms den på prylar innan den "stjäls" vissa saker lämnas för att mörka spår, sedan hittas den helt sönderplockad eller utbränd. Jag vill inte anklaga någon heller, men jag vet att detta förekommer. Sedan vid sådan här fall så gör man naturligtvis saker som ska verka vara vattentäta som vid alla brott, så att ett bedrägeri låter osannolikt.

Var vinner då ägaren på detta?

1) Han blev av med sin svårsålda bil

2) Han får in pengar från prylarna som plockades bort innan (+ en viss procent från FB)

3) Han får pengar för bilen som endå lär värderas högre än en orginal bil

4) Han blev av med en bil som inte var godkänd av besiktingen, vilket skulle innebära rätt stora merkostnader

Blir ingen vinst direkt, men man blir av med bilen och man förlorar inte mer än vad man ville sälja den för.

Nu ska inte ägaren ta åt sig för detta var mer för att förklara hur det KAN gå till då väldigt många verkar vara blåögda här inne.

Ingen mer som tänker på N**abs Nissan 300zx som råkade ut för en liknande sak 2005 och  när folk började luska i sanningen låstes tråden och inga bilder kom upp från ägaren på den slaktade bilden för att de var för högupplösta osv...

håller med dig. krävdes inte mycket mer än första inlägget för att jag skulle spekulera.

men det är ju bara spekulationer, självklart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang