Olycka Silvrig Supra Mk4 E6:an gbg stigs center

MrTurbo Better than God \o/
25 juli 2007 · 1 882 Inlägg

crazyarash skrev:
det är förarens fel men bilen har en STOR betydelse.. och 100km/h på E6 är inte så fort..

Då har vägens beläggning STÖRRE betydelse än bilen. På E6 är inte 150 så fort heller om vägen är torr och öde från andra fordon.  cool


Flashrider skrev:
bla bla nu håller vi sams

Okej då...  roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
P1TSTOP
25 juli 2007 · 121 Inlägg

MrTurbo skrev:

crazyarash skrev:
det är förarens fel men bilen har en STOR betydelse.. och 100km/h på E6 är inte så fort..

Då har vägens beläggning STÖRRE betydelse än bilen. På E6 är inte 150 så fort heller om vägen är torr och öde från andra fordon.  cool


Flashrider skrev:
bla bla nu håller vi sams

Okej då...  roll

det är inte första gången någon får vattenplaning där.. vägen går ju upp och ner hela tiden.. och när en gubba sitter i 50 km/h fram för dig blir man ganska arg när man har brottom. dem som har vart med om det förstår mig. att köra 50 på en 110 väg det är inte acceptablet.. men viss det va bara förarens fel om det får dig att må bättre.

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
BMW 318 "STANCE" (1999)
porsche80
25 juli 2007 · 37 Inlägg

Men va fan.... ge upp!killen klara som tur är ,bilen är skit... Det är bara han som körde som vet vad som hände... om han gjorde något fel eller inte vet bara han. Gjorde nu han något fel så läääär han ångra sig... Killen klara sig och det är huvudsaken.

Ja vad ska man säga...........
Mafghan
25 juli 2007 · 353 Inlägg

Kalla mig moraltant om ni vill, men det är lätt för er som inte va med att säga att de va förarens fel och att han inte kan köra bil osv...

Hade de varit nån här på garaget med en vanlig s70 eller nåt så hade de varit sååå synd om honom... eller hur va de?

Va ju nån som krocka med sin bil för inte så länge sen, då va de ju så synd om den personen... hoppas allt löser sig sa alla då...

Men nu när det inte är nån på garaget(?) utan nån ni läst om i tidningen så kan personen inte köra bil och ska inte ha körkort...

Det heter väl bilolycka? Olycka alltså... de va inte meningen att köra in i räcket...

Vad sägs om lite empati?

Killen som körde supran ska alltså inte ha körkort men ghostrider är såå jäkla ball?! Eller hur va de?

Aja.. va bara tvungen å vädra lite efter alla inlägg man läst...

Hoppas det löser sig med din kusse crazyarash

EDIT: Kan de vara den svenska avundsjukan som spökar?

Senast redigerat av Mafghan (25 juli 2007)

Enjoy....
mcguyver
25 juli 2007 · 218 Inlägg

tjabba jag vill bara säga fy fan vad tråkigt det är när sådant händer med både bil och förare hoppas verkligen att han blir helt återstäld och det blir en ny bil igen. LYCKA TILL !!!

Senast redigerat av mcguyver (25 juli 2007)

P1TSTOP
25 juli 2007 · 121 Inlägg

killen som KROCKA är min Kusin.. ja har besökt honom 2 gånger i sjukt huset.. han har förklara hur det gick till.. han körde i 80 och gasa upp till 100 han tryckte inte ens gasen i botten det vart vatten planing och han fick sladd kunde hänt vem som helst.. folk som har kört den vägen vet att det är så.

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
BMW 318 "STANCE" (1999)
Mafghan
25 juli 2007 · 353 Inlägg

Har du mailat tidningarna för å säga att det bara va 1 person i bilen? Att dom skrivit fel? Riktigt dåligt av dom att skriva att föraren har smitit när de bara va föraren i bilen....

Enjoy....
porsche80
25 juli 2007 · 37 Inlägg

Mafghan skrev:
Kalla mig moraltant om ni vill, men det är lätt för er som inte va med att säga att de va förarens fel och att han inte kan köra bil osv...

Hade de varit nån här på garaget med en vanlig s70 eller nåt så hade de varit sååå synd om honom... eller hur va de?

Va ju nån som krocka med sin bil för inte så länge sen, då va de ju så synd om den personen... hoppas allt löser sig sa alla då...

Men nu när det inte är nån på garaget(?) utan nån ni läst om i tidningen så kan personen inte köra bil och ska inte ha körkort...

Det heter väl bilolycka? Olycka alltså... de va inte meningen att köra in i räcket...

Vad sägs om lite empati?

Killen som körde supran ska alltså inte ha körkort men ghostrider är såå jäkla ball?! Eller hur va de?

Aja.. va bara tvungen å vädra lite efter alla inlägg man läst...

Hoppas det löser sig med din kusse crazyarash

EDIT: Kan de vara den svenska avundsjukan som spökar?

Håller med.

Ja vad ska man säga...........
P1TSTOP
25 juli 2007 · 121 Inlägg

vi ringde tidning och dem bara skratta för att dem tyckte den reporten va så trög..

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
BMW 318 "STANCE" (1999)
Sushikocken Sleeper
25 juli 2007 · 3 084 Inlägg

alla kan väl göra ett misstag jag menar kör man åt helvete en gång så behöver man väl inte vara en dålig bilförare. Men när man krockat/förstört bilen 8 ggr på 2 år då kan man börja snacka om grannen xD
edit: kanske ska tillägga att ingen av de kvaddade bilarna var hans egen

Senast redigerat av Sushikocken (25 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MrTurbo Better than God \o/
25 juli 2007 · 1 882 Inlägg

crazyarash skrev:

MrTurbo skrev:

crazyarash skrev:
det är förarens fel men bilen har en STOR betydelse.. och 100km/h på E6 är inte så fort..

Då har vägens beläggning STÖRRE betydelse än bilen. På E6 är inte 150 så fort heller om vägen är torr och öde från andra fordon.  cool


Flashrider skrev:
bla bla nu håller vi sams

Okej då...  roll

det är inte första gången någon får vattenplaning där.. vägen går ju upp och ner hela tiden.. och när en gubba sitter i 50 km/h fram för dig blir man ganska arg när man har brottom. dem som har vart med om det förstår mig. att köra 50 på en 110 väg det är inte acceptablet.. men viss det va bara förarens fel om det får dig att må bättre.

Till största delen är det ju det men som sagt, vägens beskaffenhet kan ju påverka som jag skrev.

Jag mår rätt bra, skall iväg och grilla nu. (regnar inte här tongue )  Hälsa din polare och hoppas han kryar på sig..  smile


Och det kvittar ju vad för bil det var, hade ju hellre sett en dussinbil som en V70 i räcket än en fräsch supra.

Edit; Ghostrider ska hålla sig från allmänna vägar...

Senast redigerat av MrTurbo (25 juli 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
P1TSTOP
25 juli 2007 · 121 Inlägg

MrTurbo skrev:

crazyarash skrev:

MrTurbo skrev:

crazyarash skrev:
det är förarens fel men bilen har en STOR betydelse.. och 100km/h på E6 är inte så fort..

Då har vägens beläggning STÖRRE betydelse än bilen. På E6 är inte 150 så fort heller om vägen är torr och öde från andra fordon.  cool



Okej då...  roll

det är inte första gången någon får vattenplaning där.. vägen går ju upp och ner hela tiden.. och när en gubba sitter i 50 km/h fram för dig blir man ganska arg när man har brottom. dem som har vart med om det förstår mig. att köra 50 på en 110 väg det är inte acceptablet.. men viss det va bara förarens fel om det får dig att må bättre.

Till största delen är det ju det men som sagt, vägens beskaffenhet kan ju påverka som jag skrev.

Jag mår rätt bra, skall iväg och grilla nu. (regnar inte här tongue )  Hälsa din polare och hoppas han kryar på sig..  smile


Och det kvittar ju vad för bil det var, hade ju hellre sett en dussinbil som en V70 i räcket än en fräsch supra.

Edit; Ghostrider ska hålla sig från allmänna vägar...

ok men enligt dig så spelar inte däck någon roll.. konstigt att det gör att under ett race.
dem kanske borde köra med 125 bred däck på F1 enligt dig så är det bara förare. skulle gärna se om det gick lika bra då.. 295 däck är det lättare att få vattenplaning med han hade helt nya däck. kan du bara inte inse att det va fel på vägen och vädret. han höll ju hastigheten.. :S

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
BMW 318 "STANCE" (1999)
camaro67 Meister
25 juli 2007 · 6 763 Inlägg

crazyarash skrev:

MrTurbo skrev:

crazyarash skrev:

det är inte första gången någon får vattenplaning där.. vägen går ju upp och ner hela tiden.. och när en gubba sitter i 50 km/h fram för dig blir man ganska arg när man har brottom. dem som har vart med om det förstår mig. att köra 50 på en 110 väg det är inte acceptablet.. men viss det va bara förarens fel om det får dig att må bättre.

Till största delen är det ju det men som sagt, vägens beskaffenhet kan ju påverka som jag skrev.

Jag mår rätt bra, skall iväg och grilla nu. (regnar inte här tongue )  Hälsa din polare och hoppas han kryar på sig..  smile


Och det kvittar ju vad för bil det var, hade ju hellre sett en dussinbil som en V70 i räcket än en fräsch supra.

Edit; Ghostrider ska hålla sig från allmänna vägar...

ok men enligt dig så spelar inte däck någon roll.. konstigt att det gör att under ett race.
dem kanske borde köra med 125 bred däck på F1 enligt dig så är det bara förare. skulle gärna se om det gick lika bra då.. 295 däck är det lättare att få vattenplaning med han hade helt nya däck. kan du bara inte inse att det va fel på vägen och vädret. han höll ju hastigheten.. :S

Om man åker av vägen har man gjort ett misstag. Men det gör alla nån gång. Det är bara att inse att han har kört för fort, eller hur? Hade han kört saktare så hade de aldrig hänt. Men visst fan är de tråkigt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
P1TSTOP
25 juli 2007 · 121 Inlägg

jaa  hade han åkt saktare så hade han klarat sig det är själv klart.. men man kan inte komma och säga att han va dålig förare eller att han inte kan köra eller att han inte borde ha en sådan bil. eller?

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 318 "STANCE" (1999)
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
camaro67 Meister
25 juli 2007 · 6 763 Inlägg

Det har jag inte sagt men de har ju iofs andra gjort. Det är tråkigt iaf.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
25 juli 2007 · 252 Inlägg

crazyarash skrev:
ok men enligt dig så spelar inte däck någon roll.. konstigt att det gör att under ett race.
dem kanske borde köra med 125 bred däck på F1 enligt dig så är det bara förare. skulle gärna se om det gick lika bra då.. 295 däck är det lättare att få vattenplaning med han hade helt nya däck. kan du bara inte inse att det va fel på vägen och vädret. han höll ju hastigheten.. :S

Nu säger ja inte att din kusin e dålig förare crazyarash men man ska alltid köra efter omständigheterna så som väglag, sikt, utrustning mm, tydligen så körde han för fort då olyckan hände, skyll inte på vägen å vädret bara å gilla läget å köra därefter. men det är mycket lättare å säga det så här i efterhand, bara gilla läget å vara glad att han klarade sig.
men snälla blanda inte in motorsport i det hela helt andra förutsättningar i det hela

Senast redigerat av LindeMan (25 juli 2007)

Alecci
25 juli 2007 · 2 014 Inlägg

Situationen är utredd och diskussionen lutar mer och mer åt OT. Är det någon som har säkra argument emot crazyarash's version så kan de skicka mig ett PM, så kanske jag låser upp tråden igen. För tillfället har den spelat ut sin roll.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang