nån som är duktig på katter och lagar problem me granne( i går tog det hus i helvete 21/11)

ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

hej har en störd kärring som granne hon har vart efter mig ändasen jag flyttade hit, det är så att jag bott i ett hus innan och har en norskskogskatt som jag tog med mig nr jag flyttade in till stan hon är van att ta hand om sig och hennes mamma visat henne hur hon ska jaga överleva, så när vi bodde i hus på sommrarna så va hon alltid ute hon kunde va borta under flera dagar för att sen va hemma en stund sen sticka ut igjen,

min lägenhet ligger en bit utanför stan och vi har skog runtom,först när vi flyttade hit provade jag att ha henne inne men man kan inte ha en utekatt som vart de hela sitt liv och bara stänga in den så den har fått va ute rätt mycket, nu är det så att hon brukar komma hem lite oftare än när vi hade hus så jag brukar släppa ut henne på morgonen sen tar jag in henne när jag kommer hem efter jobbet om hon är där ute annars på kvällen,

nu har det vart så att hon kan ha stått å jamat och velat in när jag vart på jobbet eller när inte jag har hört henne och det har retat min katt älskande granne och snackat en massa skit om att jag inte tar hand om min katt mm så hon har hotat med att tvångsta min katt den sjuka kärringen vet att hon har gjort det tidigare me två andra grannar ena som försökte göra sin kattunge till utekatt, vetifan hur jag ska göra vill inte mista min katt kan ju inte stänga in henne heller blir så jävla less va fan ska jag göra ??

Senast redigerat av ghost_boy83 (22 november 2007)

MrsWempa
26 juli 2007 · 22 Inlägg

Kan du inte försöka att få din katt som inne katt? Försöka göra så hon har saker att göra inomhus.. Typ massa leksaker, klätterställningar? Då kanske hon inte har det så tråkigt...

Sen så tycker inte jag att din granne har någon som helst andledning att ta ifrån din katt från dig! Så gör man inte, om man inte vanvårdar din katt dvs. Men det verkar ju som att du bryr dig rätt så mkt om din pisse!
Försök å prata med din granneoch berätta hur det ligger till, så kanske hon fattar?
Lycka till!

Niinaskyline
26 juli 2007 · 455 Inlägg

Har du nån balkong ir bor du högt upp i lägenheten. Tänkte i fall du bor ganksa långt ner så skulle du juh kunna ha en planka som går till din balkong och som katten kan gå upp på.
Sen kan du juh ställa mat å vatten där och kanske nått katten kan ligga på å sova om den skulle vilja de.
Jag tror inte de skulle funkan att lära din katt att vara inne hur mkt leksaker den än hade, om den nu är van att vara ute för de mesta. Jobbar du ända till kvällen?

kohler
26 juli 2007 · 671 Inlägg

ehh... om kärringen snor din katt så är det stöld va? hota med snuten om hon e jobbig.

Second is the first loser
Masterworks
26 juli 2007 ·

Säg att, om du måste göra dig av med katten så har du
kollat upp lite fina Pittbull hundar! hehehe... big_smile

blacken
26 juli 2007 ·

Bygg en kattlucka i dörren eller fönstret. så kan kisse komma och gå som den vill.

ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

Car_Babe skrev:
Har du nån balkong ir bor du högt upp i lägenheten. Tänkte i fall du bor ganksa långt ner så skulle du juh kunna ha en planka som går till din balkong och som katten kan gå upp på.
Sen kan du juh ställa mat å vatten där och kanske nått katten kan ligga på å sova om den skulle vilja de.
Jag tror inte de skulle funkan att lära din katt att vara inne hur mkt leksaker den än hade, om den nu är van att vara ute för de mesta. Jobbar du ända till kvällen?

jag bor för högt upp går inte

ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

blacken skrev:
Bygg en kattlucka i dörren eller fönstret. så kan kisse komma och gå som den vill.

det går inte bor i lgh på andra våningen annars hade jag redan gjort de

FireTraXX DFFL
26 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Shit va sjukt, hade nån försökt ta min katt så hade jag ringt polisen.
För det är inte olagligt att gå till jobb och lämna katten ute, det gör vi också.
Iofs. så jamar inte han, han bara ligger och sover på terassen och vi har inga grannar på baksidan heller.
Men ändå, helt knasig granne du verkar ha.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

FireTraXX skrev:
Shit va sjukt, hade nån försökt ta min katt så hade jag ringt polisen.
För det är inte olagligt att gå till jobb och lämna katten ute, det gör vi också.
Iofs. så jamar inte han, han bara ligger och sover på terassen och vi har inga grannar på baksidan heller.
Men ändå, helt knasig granne du verkar ha.

ja hon kallar sig katternas beskyddare skälv har hon 6katter instängda på en bakong några av dom är katter hon har beslagtagit från grannar som hon har gjort polisanmälningar emot mm

FireTraXX DFFL
26 juli 2007 · 9 020 Inlägg

http://www.dcist.com/attachments/dcist_michael/simpsons_CrazyCatLady.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

hahahah loltongue ser nästan likadan ut me

darkwizard Fordonstekniker
26 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Men om hon har tagit katterna från dina grannar är den egenförmättigad förfarande eller hur det nu stavas. Prata med en granne som bor längst ner om din katt kan få komma in där fär att äta och få lite vatten.

Anmäl kärring fan, det är det enda rätta. Både till polis och hyresvärd, om inte högsta chefen på bostadsbolaget. Så här får hon inte hålla på.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 juli 2007 · 5 753 Inlägg

jävla knasig granne du verkar ha... själv blir man lite irriterad över katterna där jag bor också, här finns det fan hur många som hellst och dom brukar komma in i våran lägenhet osv och tigga mat, springa på bilarna så fort man tvättat osv men inte blir jag sur för det, man slänger bara ut dom igen sen är det bra typ smile  undra varför din granne ska bli så jävla sur då hmm skäll ut henne så hon blir chockad vettja xD

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Hunted Jackass
26 juli 2007 · 796 Inlägg

Nu gör du så här att du väntar tills mitt i natten, sen taru din gammla cyckel o trampar ett par varv i nått villaområde tills du hittar en yxa som nån beskedlig gammling lämnat ute, tar den där jävla yxan, cycklar hem och dunkar den för allt vad du har (nu menar jag tammefan som om livet ditt hängde på det) in i kärringjävelns dörr så att varenda pinal i hennes porslinssammling trillar i backen. Lovar dig hon kommer få en chock av tillräcklig magnitud för att få henne att glömma alla kattbekymmer ett bra tag framöver.

Fight fire with fire and old hags with axes.. äre int så den går?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
ghost_boy83 CREW
26 juli 2007 · 2 594 Inlägg

Hunted skrev:
Nu gör du så här att du väntar tills mitt i natten, sen taru din gammla cyckel o trampar ett par varv i nått villaområde tills du hittar en yxa som nån beskedlig gammling lämnat ute, tar den där jävla yxan, cycklar hem och dunkar den för allt vad du har (nu menar jag tammefan som om livet ditt hängde på det) in i kärringjävelns dörr så att varenda pinal i hennes porslinssammling trillar i backen. Lovar dig hon kommer få en chock av tillräcklig magnitud för att få henne att glömma alla kattbekymmer ett bra tag framöver.

Fight fire with fire and old hags with axes.. äre int så den går?

haha är det så ni gör i norge nä men jag vet inte men hon kan rätt mycket om lagar och så vad säger lag hur länge får en katt va ute ?? nån som vet

TFkarlsson Varningar. 36
26 juli 2007 · 1 200 Inlägg

Lås in grannkärringen istället.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
henkebenke
26 juli 2007 · 1 703 Inlägg

Katten vill ju tydligen in, eller vill nåt annat om den står och jamar och jävlas. Kan du inte deala med tanten att hon tar hand om katten på dagarna när den inte vill va ute mer? Det är ju inte vansinnigt shysst att låta katten va ute hela dan.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Hamilton
26 juli 2007 · 8 872 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

Hunted skrev:
Nu gör du så här att du väntar tills mitt i natten, sen taru din gammla cyckel o trampar ett par varv i nått villaområde tills du hittar en yxa som nån beskedlig gammling lämnat ute, tar den där jävla yxan, cycklar hem och dunkar den för allt vad du har (nu menar jag tammefan som om livet ditt hängde på det) in i kärringjävelns dörr så att varenda pinal i hennes porslinssammling trillar i backen. Lovar dig hon kommer få en chock av tillräcklig magnitud för att få henne att glömma alla kattbekymmer ett bra tag framöver.

Fight fire with fire and old hags with axes.. äre int så den går?

haha är det så ni gör i norge nä men jag vet inte men hon kan rätt mycket om lagar och så vad säger lag hur länge får en katt va ute ?? nån som vet

Bestämmelser om ansvar för den som har en hund eller katt finns i lagen (1943:459) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter hållas under sådan tillsyn som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter.

Du har ingen uppsikt över katten när du jobbar, Case closed.

Senast redigerat av Hamilton (26 juli 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Sushikocken Sleeper
26 juli 2007 · 3 084 Inlägg

Hamilton skrev:
Bestämmelser om ansvar för den som har en hund eller katt finns i lagen (1943:459) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter hållas under sådan tillsyn som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter.

Du har ingen uppsikt över katten när du jobbar, Case closed.

fan va jobbigt om man ska behöva följa efter kattfan vart den än går. Vad gör den för skada om den står och jamar förutom att störa grannarna?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang