Jag har 30000:-

Black-star
26 juli 2007 · 101 Inlägg

Jag har 30000:- kr som jag tänkte lägga på bilen vad tycker ni jag ska göra med bilen ,styla,trim ???


vill ha förslag ,snälla hjälp mig !



tack på förhand .




mvh:Tobbe

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
AK86
27 juli 2007 · 250 Inlägg

börja med att lämna in bilen o kolla att motorn går bra, sen börja trimma eller styla, så du inte lägger ner massa pengar på trim o sen går motorn åt helskotta.

Så börja med motorn, slitdelar så allt är bra, sen trimma, sen med pengarna som kanske blir över kan du styla, alltid börja med hjärtat o sen fixa kroppen wink

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Lindgren_
27 juli 2007 · 2 644 Inlägg

Impreza_BlackDrake  förslag är mycket bra.. När det gäller trimmingn så köp nått chip tex steg 2 eller steg 3 kan ju va lagom smile sen resten på styling !

Johan Lindgren
Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

Hej igen motor och allt är oki . dom gick igenom den helt i motor och så när jag köpte den smile så allt är oki med bilen ,har papper på det smile

men bra tips ni kommer med .


vill ha mera tips och så .


vad skulle ni vilja se på en 9-3:a i styling väg ,vill ha något som ingen annan har !



MVH:Tobbe

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
EvolutionIII
27 juli 2007 · 459 Inlägg

Tjacka ett volvo emblem å sätt på huven till å börja med wink

Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

eee nej tack inget volvo här , mad


Hallå jag bor ju i Nyköping ,och här finns det ju nästa bara volvo ragger så jag klarar mig .







Vad tror ni om att lacka fälgarna svarta i mitten ?

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
AK86
27 juli 2007 · 250 Inlägg

volvo & saab kommer alltid bråka smile fast det är japanerna som är #1!

Men gör nått udda på bilen, nått brutalt kjolpaket samt ASFET vinge? samt lila neon eller nått? smile

nånting som sticker i ögonen på alla stolpskott volvoraggare smile

PS. min polare har en gammal sketen 740 som ser förjävlig ut, bruksbilen hans..
turbo performenceklubb hade en träff vid en mat affär (han visste inte om det) innan han kom dit, han skulle handla, dom hade ställt upp sig på en lång rad, ca 10 bilar, det var en plats kvar i mitten o han ställde sig där med sin sketna volvo för att jävlas, hahaha fatta dom blev paff, men den passa ju in där..hahahaa

Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (27 juli 2007)

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

Ett snyggt kit skulle ju vara fint . Men så synd att typ alla kör med realcar paketet sad.

finns ju inte så många andra snygga tycker jag !


Man vill ju sticka ut lite oxå tongue,


Får tänka på att Realcar saaben går här i stan oxå hmm   men min ska bli snyggare tongue

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
AK86
27 juli 2007 · 250 Inlägg

gör ett eget kitt smile

hitta ett orginalkjolpaket till din bil på skroten o börja leka med det!
Så får du en egen & unik design som ingen annan jäkel kör med

Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (27 juli 2007)

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

jo det kanske inte vore en sån dum ide!


finns det ingen här som skulle kunna Photoshopa mina fälgar så dom blir svarta i mitten ?
skulle vara super snällt big_smile

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
Streammen Kalaskillen
27 juli 2007 · 246 Inlägg

Här kommer lite tips

1. - Du ska absolut inte måla mitten av fälgarna svarta, vad fan tänker du med smile grymt fina som dom är. Svarta fälgar tycker jag inte är snyggt ihvudtaget mer än till svarta bilar, ser ut som om du har plåtfälgar på.

2. - Lackera alla lister, så den blir mera enhetlig.

3. - OM du ska lackera om hela bilen så tabort lite onödigt som emblem (iaf där bak) och bakrutetorkaren (vad fan är de för uppfinning, skit grej, roll) bort med de bara. Lovar, folket vet vad de är för märke iaf wink MEN se till att du inte tar bort för mycket, som att lägga igen hela bakluckan, ser hemskt ut!

4. - Kolfiberhuv med svart tack skulle vara grymt fint på en rödbil som din (om du ni vill)

5. - Dubbla utblås, dock inget jädra japsskit, kör på stort men "orginal" runt å fint, eller ovalt beroende på hur du vill ha.

6. - Om du vill köpa kjolpaket, så satsa på någon som inte innehåller för mycket "nät". Där fram går de bra, men inte där bak, ser gräsligt ut.

7. - Inredningen kan du ju börja med ett par nya stolar om du inte är nöjd med dom du har?
kanske nyratt, om du inte har airbag och annat dravvel, då drar de iväg i pris för att få de urkopplat (om du inte kan de själv)

8. - I ljudväg så kan du köpa allt möjligt skit, bara fantasin som sätter gränserna!

9. - I motorn kan du ju bara trycka i ett jädra chip som alla andra volvo & saab räcer gör. ger ju ett par hästar till att tygla.

10. - Andra bromsar, andra stötdämpare, mm mm.

Så nu har jag gett dig 10 tips. alltid någe, finns mycket och skriva, fantisera på bara big_smile

http://www.streamtempo.se/large_43064-502543.jpg

Senast redigerat av Streammen (27 juli 2007)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Robban_1985
27 juli 2007 · 103 Inlägg

Steg 3 program, 3" o sånt där gör susen i motorn, fast du lär väl tröttna på de efter ett halvår, men viggen paket, mörka rutor runt om, lacka lister? stilrent tycker ja skulle va najs!

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
EvolutionIII
27 juli 2007 · 459 Inlägg

Ett tips från mig, vad jag tycker om jag nu ska tycka till om detta märke, kjolpaket. håll bilen clean. inte massa krimskrams me vingar å klistermärken. tona och köra clean. sjukt mkt snyggare.

Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

Tack för hjälpen med fälgarna tongue


Jag vet nog vad jag ska göra med bilen nu .
Nu börjar bitarna falla på plats .

Detta blir det :

Nytt kit
Ny Lack
Nya stolar
Ljud bygge
twin pipe system typ 2,5 - 3"
kanske nya fälgar
mm.


har ni något tips på lack?

Senast redigerat av RED-STAR (27 juli 2007)

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
EvolutionIII
27 juli 2007 · 459 Inlägg

Saabs militär gröna färg

Lindberg88
27 juli 2007 · 1 418 Inlägg

Coilover!!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Black-star
27 juli 2007 · 101 Inlägg

Vad har ni för tips på lacker då?


kan ju säga så att jag vill inte ha :Realcar orange eller slime grön ! ni fattar nog vad jag menar wink

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
AK86
27 juli 2007 · 250 Inlägg

light blue smile

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Salve
27 juli 2007 · 8 Inlägg

Börja innifrån och ut, en sleeper e aldrig fel, men en bil som e stylad men inte går de e bara fjantigt nästa.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang