fortkörning + fartkamera. När kommer böterna hem?

terazzi
6 augusti 2007 ·

Ozoholic skrev:

Adde20 skrev:
Hehe jag tycker alla är lite hårda mot smileface här.. alla tycker väl att det e kul å blåsa på lite då å då eller e jag helt ute å seglar då??tongue

jo men klaga på folk verkar va rätt inne

word of the day!!
fan sluta gnäll och njut medans det e sol för fan den svenska sommaren e ju ändå inget o hurra för big_smile jag må sitta inne nu men jag ska snart pallra mig ut big_smile till solen som skiner här wink

Senast redigerat av terazzi (6 augusti 2007)

La-Facone
6 augusti 2007 · 40 Inlägg

ja ja.. Nu ska vi inte vara sådär taskiga å otrevliga... Ni kör säker snabbre än 50 när det är ingen som ser. speciellt mitt i natten... Så ni behöver inte skriva sånna saker bara för att ni själva ska se bra ut...
Låt honnom köra som han vill om det är ingen i närheten.. Ok om det va runt en skola å lekande barn å sådärdå är det en sak, men så som han förklarade det så är det inte värt å korsfästa han över det.

Jag blev tagen av fartkamera förut å det tog asså 4-5 dagar så var böteslappen hemma....

Capo Di Capo La grande Facone
gamlingen
6 augusti 2007 · 5 198 Inlägg

Inte en chans att jag kör fortare än 50 på en sån sträcka,,, finns en anledning att det är 50 oavsett mitt på dagen eller kolsvarta natta

darkwizard Fordonstekniker
6 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

Smileface, hoppas du inte blir av med det för länge. Hoppas, ingen som bor i Munktorp laser detta, men en annan har kört igenom där i dryga 85 km/h, det är 50 genom byn. Fast jag har ett en förklaring till detta, jag var trött och ville krama kudde.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
6 augusti 2007 · 413 Inlägg

men ända, fattar varför det är så mycket DYRARE att ha bil som ung, när sån håller på.

Go For It!!
RomaniaBoy
7 augusti 2007 · 1 Inlägg

Hej! Ja, jag tar fler böter.. tongue Men tur att utlänska bilregister.. Och Utlänska körkort. Men jag fick förföljd av polisen i örebro och precis inatt kl 24 får mig böter. Jag var fortköring innom stad 84km/h på 50-väg.sad Men polis blir inte glada pga min körkört kan inte ta.. big_smile Bara fler tusen lappar. Jag sa till polisen att jag glada första gånger får mig böter här svergie big_smile
Men fartkamera ju J**** kan 400-500 meter klarar.Nu jag kör på svensk bilreg. Ju svårt hålla fart.. Love fortköring.Hoppas ni uppfatta min språk. Ha bra dag.

mr_jonsson V8 Twin Turbo
7 augusti 2007 · 123 Inlägg

V70_XC_AWD skrev:
Räkna med att du blir av med det  minst  6  månader upp till 1 år

1-6 månader kommer det att dras in beroende på hur dags du körde för fort, vart du körde för fort samt hur mycket för fort du körde OM man är ostraffad sedan tidigare.

Kommer inte ihåg vart gränsen går för grov vårdslöshet i trafik? +40 km/h nån?
I dessa fall går ärendena till domstol med lägst 12 månader indraget kort.


Rätta mig om jag är ute o cyklar!

haxer Proljece?
7 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

smileface skrev:
Mmm men kl tio på kvällen och inte ett hus så längt man sser..  klart jag fattar jag är väl inte dum

Alltså var det 50väg så är det 50väg inte 90 väg. FFS har du inget körkort? Sånna som du borde ju inte vara i trafiken .... dock om du va på väg till bb med tjejen som skulle föda då hade jag kunnat förstå dej men inte rejsa på 50väg skyll dej själv!! mad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
PorscheJezzica
7 augusti 2007 · 415 Inlägg

Hm, Vågar knappt skriva här, man kanske blir lynchad?tongue

Har själv åkt på en varning från lässtyrelsen!
Det var för ca 1,5 år sedan!
Åkte 97km/h på 70 väg! Körde en gammal volvo 945, skulle hämta min nyköpta Nissan!
Var väl lite glad och hade inte hjärnan med mig riktigt!
Ingen bebyggelse och nedförsbacke direkt efter 70 skylten! Rullade lite så där som man kan göra för att slippa bromsa ned, ca 50 m bort stod givetvis polisen!
Fick varningen av länsstyrelsen ca 6 mån senare!

I sep förra året åkte jag dit IGEN, suck!mad
Var på väg på E4 i min Nissan, skulle upp till Uppland från Skåne!
Vid Jönköpingstrakten stod polisen i civil bil, beige saab 95! Åkte 138km på 110väg!
Jätte goa gamla potatisgrisar fick jag som tur va!big_smile
Fick givetvis böter!
Väntar fortfarande på om det ska dimpa ner nåt obehagligt i postlådan som säger att man e av med körkortet!

Trodde förut att man fick 3 varningar innan man blev av med det men nu vet jag att man bara får 1 från Lässtyrelsen!!!neutral

Hm, bara hålla tummarna!

I övrigt! Kör försiktigt och välj era gaspådrag! Om det vill sig illa kan olyckan vara framme!
Men visst e de kul me fart????coolbig_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
7 augusti 2007 · 281 Inlägg

Håller med smajly smile

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
_Bobban_
15 september 2007 · 39 Inlägg

Smajly skrev:

Adde20 skrev:
Hehe jag tycker alla är lite hårda mot smileface här.. alla tycker väl att det e kul å blåsa på lite då å då eller e jag helt ute å seglar då??tongue

Jo visst, men fan inte på 50 vägar. Då kan man göra de på motorvägen eller nått.

Är det bättre o köra 134 på 90 väg än 94 på 50 väg ?

streetpirate87 Mångsysslare
15 september 2007 · 546 Inlägg

kör man för fort får man ta straffet om man åker dit helt enkelt men jag tycker inte man ska klandra någon person så där för det. (Personligen tycker jag det är värre med dom som kör rattfulla, där snakar vi trafikfara)

_swede_ The real Swede
15 september 2007 · 56 Inlägg

_Bobban_ skrev:
Är det bättre o köra 134 på 90 väg än 94 på 50 väg ?

Så kan du ju inte jämföra det roll

94 på 50 är ju nästan dubbla hastigheten.

En 50 väg är ju betydligt mer trafikerad med in och utfarter som är anpassade för just 50.

En 90 väg är ju byggd och konstruerad för högre hastigheter där in och utfarter är anpassade för 90.

Mvh,
Eric Hjelte
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
BMW X3 SD (2007)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 september 2007 · 5 650 Inlägg

detta måste va den menlösaste tråd jag läst igentligen allt börja me en kille som hade otur me kamera och snut sen alla dessa ljöjligt lagliga i ord som säger en sak på internet och gör en annan i verkligheten tattigt säger ja bara

och om vi ska vi så gnälliga och gnälla på den stackars killen som körde för fort på 50 väg och ni hänvisa till motorvägen äre värkligen nått bättre och ligga över 250 blås tex på motorvägen de är ju mer än dubbla farten vilket dödar mest? och vilket utgör mest fara för andra?

tycker folk ska tänka igenom lite när de gnäller istället för och hänvisa till värre saker än de som gällde denna tråd get a life säger jag bara

folk borde änga tid åt annat än gnälla på folk !!! och snutarna borde änga tid åt annat tex mördare våldtäckts män istället för klanka ner på de som körfört lr med dåliga däck tex

väldigt illa skärp er nu gnäll spikar

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Ravestream
17 september 2007 · 285 Inlägg

volvo_dude skrev:
detta måste va den menlösaste tråd jag läst igentligen allt börja me en kille som hade otur me kamera och snut sen alla dessa ljöjligt lagliga i ord som säger en sak på internet och gör en annan i verkligheten tattigt säger ja bara

och om vi ska vi så gnälliga och gnälla på den stackars killen som körde för fort på 50 väg och ni hänvisa till motorvägen äre värkligen nått bättre och ligga över 250 blås tex på motorvägen de är ju mer än dubbla farten vilket dödar mest? och vilket utgör mest fara för andra?

tycker folk ska tänka igenom lite när de gnäller istället för och hänvisa till värre saker än de som gällde denna tråd get a life säger jag bara

folk borde änga tid åt annat än gnälla på folk !!! och snutarna borde änga tid åt annat tex mördare våldtäckts män istället för klanka ner på de som körfört lr med dåliga däck tex

väldigt illa skärp er nu gnäll spikar

1. du gnäller på att folk gnäller ?
2. Dåliga däck eller hög fart på fel ställen anser jag är bra saker att polisen tar hand om.

Din dåliga däck eller för höga fart (speciellt i kombination) kan kosta någon livet.
nu handlade det ju inte om kanske 10 km för fort.
3 mån utan körkort är ingenting mot om man kör ihjäl en unge som springer ut i vägen.

en satans jävla Volvo.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 september 2007 · 5 650 Inlägg

Ravestream skrev:

volvo_dude skrev:
detta måste va den menlösaste tråd jag läst igentligen allt börja me en kille som hade otur me kamera och snut sen alla dessa ljöjligt lagliga i ord som säger en sak på internet och gör en annan i verkligheten tattigt säger ja bara

och om vi ska vi så gnälliga och gnälla på den stackars killen som körde för fort på 50 väg och ni hänvisa till motorvägen äre värkligen nått bättre och ligga över 250 blås tex på motorvägen de är ju mer än dubbla farten vilket dödar mest? och vilket utgör mest fara för andra?

tycker folk ska tänka igenom lite när de gnäller istället för och hänvisa till värre saker än de som gällde denna tråd get a life säger jag bara

folk borde änga tid åt annat än gnälla på folk !!! och snutarna borde änga tid åt annat tex mördare våldtäckts män istället för klanka ner på de som körfört lr med dåliga däck tex

väldigt illa skärp er nu gnäll spikar

1. du gnäller på att folk gnäller ?
2. Dåliga däck eller hög fart på fel ställen anser jag är bra saker att polisen tar hand om.

Din dåliga däck eller för höga fart (speciellt i kombination) kan kosta någon livet.
nu handlade det ju inte om kanske 10 km för fort.
3 mån utan körkort är ingenting mot om man kör ihjäl en unge som springer ut i vägen.

tänkt dig detta 250+ motorväg och kör på en mini buss med en små barns familj e inte de tex minst lika illa om inte ännu värre?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Ravestream
17 september 2007 · 285 Inlägg

volvo_dude skrev:

Ravestream skrev:

volvo_dude skrev:
detta måste va den menlösaste tråd jag läst igentligen allt börja me en kille som hade otur me kamera och snut sen alla dessa ljöjligt lagliga i ord som säger en sak på internet och gör en annan i verkligheten tattigt säger ja bara

och om vi ska vi så gnälliga och gnälla på den stackars killen som körde för fort på 50 väg och ni hänvisa till motorvägen äre värkligen nått bättre och ligga över 250 blås tex på motorvägen de är ju mer än dubbla farten vilket dödar mest? och vilket utgör mest fara för andra?

tycker folk ska tänka igenom lite när de gnäller istället för och hänvisa till värre saker än de som gällde denna tråd get a life säger jag bara

folk borde änga tid åt annat än gnälla på folk !!! och snutarna borde änga tid åt annat tex mördare våldtäckts män istället för klanka ner på de som körfört lr med dåliga däck tex

väldigt illa skärp er nu gnäll spikar

1. du gnäller på att folk gnäller ?
2. Dåliga däck eller hög fart på fel ställen anser jag är bra saker att polisen tar hand om.

Din dåliga däck eller för höga fart (speciellt i kombination) kan kosta någon livet.
nu handlade det ju inte om kanske 10 km för fort.
3 mån utan körkort är ingenting mot om man kör ihjäl en unge som springer ut i vägen.

tänkt dig detta 250+ motorväg och kör på en mini buss med en små barns familj e inte de tex minst lika illa om inte ännu värre?

Jo men var kom det in i bilden ? hänger inte riktigt med.  först säger du att det inte är nått att gnälla om med höga hastigheter & dyl sen ger du just ett exempel på saker som du säger inte är nått att gnälla om  ?  sen vet jag inte vem som skrivit att han åkt 250+ i en minibuss med en småbarnsfamilj här.

en satans jävla Volvo.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 september 2007 · 5 650 Inlägg

Ravestream skrev:

volvo_dude skrev:

Ravestream skrev:

1. du gnäller på att folk gnäller ?
2. Dåliga däck eller hög fart på fel ställen anser jag är bra saker att polisen tar hand om.

Din dåliga däck eller för höga fart (speciellt i kombination) kan kosta någon livet.
nu handlade det ju inte om kanske 10 km för fort.
3 mån utan körkort är ingenting mot om man kör ihjäl en unge som springer ut i vägen.

tänkt dig detta 250+ motorväg och kör på en mini buss med en små barns familj e inte de tex minst lika illa om inte ännu värre?

Jo men var kom det in i bilden ? hänger inte riktigt med.  först säger du att det inte är nått att gnälla om med höga hastigheter & dyl sen ger du just ett exempel på saker som du säger inte är nått att gnälla om  ?  sen vet jag inte vem som skrivit att han åkt 250+ i en minibuss med en småbarnsfamilj här.

nån skrev ju att risken va så jätte stor och köra på 1 litet glin mitt i natten typ
och sen rekomderade nån idiot motorvägen som gas plats och riksen eju större och smälla me en barnfamilj på motor vägen än 1 litet glin mitt på kvällen/natten
om man har sån dubbel moral att man inte ska gasa på 50 vägar ska man inte gasa på 110 vägar heller då ska man hålla sig till stänga flygfält där man kan safta skiten ur bilen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
EvolutionIII
17 september 2007 · 459 Inlägg

Tror nog alla här inne har kört 100 på någon typ av 50väg så sluta gnäll på honom, visst det var dumt, men jag tror han fattar det sj, sluta spela så oskylldiga folks.

FireTraXX DFFL
17 september 2007 · 9 020 Inlägg

TicDemp skrev:
Tror nog alla här inne har kört 100 på någon typ av 50väg så sluta gnäll på honom, visst det var dumt, men jag tror han fattar det sj, sluta spela så oskylldiga folks.

Klart att man gjort lite dumma saker när man kört bil.
Jag har t.ex. kört i strax över 170km/h på en 50-väg med min pappas 9-5 Aero, det var 6 år sen.
Jag är 21 år gammal nu och har haft körkort i 2 år drygt, gissa vad mina föräldrar tyckte om det.
För det fick de reda på DAGEN EFTER tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang